Мобилно приложение от ново поколение събира туристически обекти, красиви маршрути и атрактивни промоции в страната ни на едно място. Платформата „I love Bulgaria“ беше представена днес от министъра на туризма Николина Ангелкова и има за цел да рекламира страната ни като целогодишна туристическа дестинация. Приложението стартира със „Стоте национални туристически обекта“, а обогатяването му с нови локации и забележителности ще се случва ежедневно.
Предимствата му не се изчерпват само с по-добро представяне на туристическите ни дадености, но също така дават възможност на бизнеса и общините да се включат с обявяване на промоции, отстъпки и даване на допълнителни възможности за забавление в близост до локацията на туристите. Платформата ще се обогатява непрекъснато с нови езици, на които туристи от целия свят ще могат да се запознаят с културните ни обекти на родния си език. Разпознаването на езиците ще се случва чрез сканиране на QR кодове.
Използвайки приложението потребителите генерират бонус точки, които им дават възможност за участие в игри и томболи, които платформата предлага. Според фирмата, създала приложението, възможностите, с които „I love Bulgaria“ успешно ще привлекат почитателите на Pokemon Go, тъй като платформата предлага сходен начин на работа.
Инициативата стартира пилотно в Добрич и Варна, а а след Нова година предстои да бъдат включени Бургас, Русе, а амбицията на министерството е да се включат обекти от цялата страна. Министър Ангелкова подчерта, че включването на всички български общини, независимо от размера им, е безплатно и това е една от целите на министерството. За бизнеса има такса в размер на 195 лв. на година.
Едно от целите на министерството е чрез приложението да се рекламират по-малко известни обекти, които до момента са оставали в сянката на големите туристически забележителности. Министър Ангелкова даде за пример музей, който е генерирал средно по 5 посещения на ден и само седмица след включването му в платформата „I love Bulgaria“ посещенията се увеличават в пъти.
„I Love Bulgaria“ струва на Министерството на туризма 48 000 лв. без ДДС. Ведомството плаща единствено за 100-те национални обекта, а фирмата, която е разработила приложението, остава изключителен негов собственик. По думите на министъра на туризма в оставка е избран възможно най-евтиният вариант. Договорът е за срок до 5 години, но има и опции за удължаване на този срок.
Подобни приложения има в Русия, Франция и САЩ.
Да, ама в действителност приложението не изглежда като включените в тази статия картинки. Стана ми интересно, звучи като добра идея. Веднага изтеглих приложението. Изненада? Разочарование? Погнуса? Де да можех да се похваля с толкова силни чувства – просто очакванията ми бяха доволно занижени и, оказва се, напълно основателно. В новото лъскаво приложение наред с вялите евтини прес-материали за „забележителности“ с меко казано спорен туристически потенциал, гордо са подредени вресливи реклами на томболи, ваучер-програми, частни развлекателни обекти и др. В допълнение установих, че iLoveBulgaria струва на Министерството на туризма 48 000 лв. без ДДС, а фирмата, която го е разработила, остава изключителен негов собственик. Значи какво се оказва – българският народ плаща на една фирма да разработи приложение, което да си е нейна собственост (на фирмата), което рекламира бизнеса на други фирми (които допускам, че си плащат за това, в което няма нищо лошо) и което приложение да се рекламира чрез PR-а на министерството (ръководено от небезизвестния титан на туристическия гении Николина Ангелкова) като държавен проект в полза на туризма. Изненада? Разочарование? Погнуса? Не. Само насмешка.
Нищо не си разбрал, TheBigZank – платформата е разработена в Англия доста преди да се използва за приложението, Министерството си плаща само за 100-те национални обекта и популяризирането им