Бойко Борисов пристигна в Лондон за инвестиционния форум за Западните Балкани

Златна мечка и за родното кино от Берлин (ОБЗОР) В “Не ме докосвай” една от главните роли се изпълнява от Ирмена Чичикова, а копродуцент е Мартичка Божилова

Георги Първанов: Едно разследване на сделката с ЧЕЗ би дало повече информация

Премиерът Бойко Борисов с 10-годишна прогноза: Балканите ще са най-хубавото място за живеене Проекти за 30 млрд. евро ще променят региона, каза министър-председателят

109 банди разбити при акции на ГДБОП 860 обвинения след разследвания на антимафиотите

НС да даде зелена светлина за „Белене“ Партиите употребили за политически цели референдума за нова атомна централа

Съдът остави за постоянно в ареста съпрузите, обвинени за убийството в столичния квартал “Люлин”

Вижте акцентите от броя на “Труд” в понеделник, 26 февруари 2018

Русенец създаде една от най-бързо развиващите се компании в Силициевата долина

Двуметрови преспи блокират страната Комбинацията със студения арктичен въздух, който се спуска към Балканите от север, създават опасна обстановка на пътищата

Земетресение с магнитуд 5,5 по Рихтер край бреговете на Япония

Бандити няма, но ги хващат

Фънки и Хилда Казасян жури в „Като две капки вода“

„Юнайтед“ би „Челси“, Жозе не трепна

Мария и Мегз заровиха томахавките След като получи приза за Попфолк идол на годината, Фики се прибра да отпразнува изписването на първородния му син

МОН заделя 45 млн. лв. за „трудни” училища и забавачки Променя се схемата за финансиране на образователната система у нас

МОН планира да отпусне около 45 млн. лв. за т.нар. „трудни” училища и забавачки, в които преобладават деца от малцинствата, които са с недостатъчни познания по български език, или пък се намират в отдалечени райони на страната и не са привлекателни за младите педагози. Това стана ясно покрай работната визита на образователния министър Красимир Вълчев в Пловдив и посещението му в две учебни заведения на територията на най-големия ромски квартал на Балканите – „Столипиново”. “От следващата година ще отделим немалка сума за детските градини и училищата, в които има деца с недостатъчни познания по български език”, обеща министър Вълчев, след като на терен се запозна със ситуацията в детска градина „Лилия” и училище „Найден Геров”.

До края на този месец или в началото на октомври се очаква да бъде изработен и разписан новият регламент за финансиране на образователната система у нас, който предвижда повече пари за подобни училища и забавачки като тези в Столипиново, но отпускането на тези средства ще бъде задължително обвързано с допълнителни ангажименти на въпросните учебни заведения. До момента финансирането ставаше на брой деца по схемата „парите следват ученика” и с най-големи делегирани бюджети разполагаха учебните заведения, към които има най-голям наплив.

Новата формула обаче предвижда обръщане на фокуса и за вбъдеще по-голяма финансова помощ ще получават „трудните” училища. Преди обаче да се разпределят парите, училищата ще бъдат разделени на категории, като промените ще залегнат в държавния образователен стандарт за финансиране, твърдят експерти от РУО-Пловдив. Директорите на училища с ученици основно от малцинствата отдавна настояват за по-справедлива система за разпределяне на парите, като се отчита не само качеството на обучение, но и напредъка на децата спрямо предишен период, а не само високия успех на матури и национални външни оценявания , за които до момента елитните гимназии получаваха допълнителни финансови. Според експертите, ако се осигурят допълнително средства за училища с малко деца, ще се пресече и порочната практиката с “мъртвите души”, които де факто не стъпват в клас, но продължават да се водят на хартия като ученици и по този начин учебното заведение оцелява с парите, които се полагат за тяхното обучение.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.