Хубчев сменя половината отбор срещу Кипър

На 16 ноември 2018 г. да почерпят

Тереза Мей: Вярвам, че курсът, която съм поела, е правилният за нашата страна

Митко от „Фермата“ разказа шокиращи детайли за мутренското си минало

Цветан Цветанов: Системната политическа атака на БСП към нас е изградена с фалшиви новини

Технология запазва косата при химиотерапия Лекувани са над 100 000 пациенти в 35 различни държави

Родители алармират: Охранител на училищен автобус обижда и бие деца

САЩ може да изгубят война срещу Русия Иран и КНДР са новите заплахи

Свалят цените на горивата с нови мерки Фирмите от сектора ще продължат да работят с минимална печалба

Бутонът за бдителност във влака-убиец на Хитрино бил включен

Тайните на ръката – хиромантия Купи утре заедно с „Труд“ само за 14.90 лв. уникалната книга

Премиерите Борисов и Ципрас дискутираха проекти в секторите транспорт и енергетика

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 16 ноември 2018

До 5 г. затвор за тормоз вкъщи И роза върху колата можела да доведе до убийство или самоубийство

Петър Иванов: Проблемът на американския бизнес е, че той идва в Европа през дружества в Холандия или в Ирландия

МОН праща 53 000 учители на квалификационни курсове

Почти 53 000 учители в следващите три години ще се квалифицират за работа по най-новите стандарти в образованието. Това обяви заместник-министърът на образованието и науката Деница Сачева на пресконференция в Министерството на образованието и науката, съобщиха от ведомството.

Това ще стане в изпълнение на най-новия проект на МОН „Квалификация за професионално развитие на педагогическите специалисти“, който е с приоритетно значение. Проектът е на обща стойност 19 911 123 лв. и ще се финансира по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, съфинансирана от Европейския социален фонд.

Министър Сачева заяви, че целта на проекта е да насърчи професионалното развитие на педагозите и да ги приобщи към нови и иновативни методи в преподаването и оценяването. По думите й учителите ще се обучават да прилагат и различни модели за създаване на позитивна среда за децата в училище, както и да си партнират с родителите и семействата на учениците си. Проектът ще подпомага и квалификацията на директорите на училища и детски градини, като надгражда техните управленски умения и компетентности. Стартиращата програма има за цел да обхване всички педагогически специалисти на възраст до 54 години, като основен акцент е поставен върху младите учители в системата. Всички желаещи да се включат ще могат да го направят чрез специално създадена информационна система, която ще автоматизира целия процес – от регистрацията, през вида и формата на обученията, до получаването на сертификатите.

В програмата са заложени два вида обучения. Първите са краткосрочни, а след успешното им преминаване ще се присъждат един, два или три квалификационни кредита. Вторият вид обучения са във формата на дългосрочни курсове. В зависимост от конкретната специалност, тема и област от педагогическите науки, те ще завършват с придобиване на квалификационна степен. Обученията ще протичат както присъствено, така и дистанционно. Сред основните теми на курсовете са „Иновативни педагогически технологии в училищното образование“, „Педагогически модели за превенция на отпадането от училище“, „Диагностика и превенция на агресията в училище/детската градина“, „Формиране и развиване на социални и емоционални умения“, „Организация на свободното време на учениците в образователната среда“, „Ефективни модели за взаимодействие между училището и семейството“ и др. Организирането на обученията ще се делегира на регионалните управления по образование (РУО) в цялата страна. Възложители на обученията ще могат да бъдат и по-големите училища и детски градини, а за тези, които се намират в по-отдалечени райони, възложител остава РУО. Курсовете могат да се провеждат от специализирани обслужващи звена, от висши училища и научни организации, както и от обучителни организации, които имат одобрени програми за обучения, включени в регистъра на МОН.

Един от най-новите съвременни инструменти за самооценка – дигиталната платформа „Selfie“, също ще е част от проекта. Тя ще се използва за диагностика и анализ на образователния процес. Училищата ще могат да оценяват своята готовност за дигиталната трансформация на образователния процес на база на европейските рамки за образователните институции и за педагогическите кадри. За работа със „Selfie“ ще бъдат обучени училищни координатори, специалисти по ИКТ и др., които ще я прилагат в училищата.

В направление „Съвременни методи в оценяването на учебните резултати“ ще бъдат обучени учители да използват дигитални платформи за оценяване на ДЗИ и за НВО по БЕЛ и математика при завършване на основното образование.

Проект „Квалификация за професионално развитие на педагогическите специалисти“ ще продължи три учебни години. Още в края на тази година се очаква 11 200 специалисти да са преминали квалификационни курсове. Крайната цел на най-новия проект на МОН е по-добри постижения на децата и учениците в детските градини и училищата.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Kursove po SOCIAL ENGINEERING ! Obuchavaite decata v trudoliubie, otkrivane i razvitie na lichnostnite darbi, top profesionalizm i top research . Decata se podpomagat da postignat potencialot si, a ne da sa upravliaemi subekti . No escape from the ghost of Socialism/Communism ! Narodot e kazal – ot seko drvo svirka ne stava – namerete i razvivaite DAROVITITE / NASTOICIVITE I TRUDOLIUBIVITE – TE SHTE DPNAT NAPRED SICHKI NI !!! TOVA STAVA V USA!!!!!!!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.