Морган Фрийман - Мъдрец срещу луди либерали

Легендарният актьор Морган Фрийман ядоса изтрещялите западни либерали и доказа, че неслучайно се вписва толкова добре в образите на мъдри мъже, които са в състояние да назоват неудобните истини с авторитетен глас. Преди дни 84-годишният носител на “Оскар” от Мемфис, Тенеси защити американската полиция в интервю и предизвика конвулсии от гняв и нервни сривове сред медии и активисти, посветили се на кампаниите за демонизиране и “дефинансиране” на служителите на реда.

Чернокожият актьор прояви характер в лицето на екстремизма на собствените си шоубизнес среди и каза, че отхвърля движението за лишаване на полицейските служби от средства, придобило огромна власт след смъртта на рецидивиста Джордж Флойд миналата година. Много рядко холивудска звезда си позволява да критикува големите разкази и опорни точки на доминиращото либерално ляво в САЩ, а и Европа.

“В никакъв случай не искам полицията да бъде оставена без финансиране. Тяхната работа е важна и ние се нуждаем от тях. В повечето случаи те си вършат работата”, каза Фрийман с риск да бъде обявен за “бял националист”, въпреки че е чернокож актьор.

Преди години той се сблъска и с движението #MeToo. Фрийман се измъкна сух от блатото на няколко обвинения в сексуален тормоз, документирани в репортаж на CNN. От National Geographic, които работят редовно с актьора, съобщиха, че са направили вътрешно разследване, след като осем жени обвиниха звездата в непристойно поведение и заключението им е, че всичко е ОК.

Така той избегна съдбата на Кевин Спейси и други свои колеги, които бяха пометени от вълната на радикалната феминистка кампания. Засега. Фрийман все пак се извини на всички, които е засегнал или притеснил с неадекватен опит за хумор или неловък коментар, но категорично отрече всички обвинения в истински сексуален тормоз.

На 84 години Морган Фрийман все още е една от най-продуктивните и уважавани супервезди в шоубизнеса. Той е играл и продължава да играе роли на авторитетни лидери - президенти, генерали, вождове... Но най-прочути и поп-културно разпознаваеми си остават изявите му в образа на Бог в комедии като “Всемогъщият Брус”.

В професионален план Фрийман разделя времето си между измислените персонажи в холивудските филми и документалното кино. Той често участва само със своя могъщ и ярко разпознаваем глас зад кадър на разнообразни проекти - от анимации до исторически поредици. Но дори това е достатъчно за вдигане на нивото на всяка продукция, в която Фрийман участва. Неговата история е автентичен пример за постигането на “Американската мечта”. Тръгнал от дъното, той се изкачва на върха и се задържа там...

Фрийман се ражда през лятото на 1937-а година в Мемфис в семейството на Морган Патърфийлд Фрийман - бръснар, починал през 1961-а година от цироза на черния дроб и Майми Една, която тогава работи като чистачка. Семейството често се мести по време на детството му, първо в Грийнуд, Мисисипи, после в Гери, Индиана и накрая в Чикаго, Илинойс. Актьорският си дебют той прави още на 8 години с главна роля в училищно представление.

През 60-те пробива в мюзикъла “Хелоу, Доли”, а големият удар идва с образа на шофьора Хок във филма “Да возиш мис Дейзи” през 1987-а, последван от образа на сержант Ролинс във “Слава” през 1989-а година.

През 1994-а Морган Фрийман се затвърждава като звезда и актьор от световна класа с ролята на Ред в епичната затворническа драма по романа на Стивън Кинг “Изкуплението Шоушенк”. През 90-те той прави хит след хит - “Робин Худ: Принцът на разбойниците” (1991), “Седем” (1995), “Смъртоносно влияние” (1998), в който играе президента на САЩ, и в екранизациите по романите на Джеймс Патерсън - “Завръщането на паяка” (1997) и продължението от 2001-а - “Целуни момичетата”, където се въплъщава в ролята на агент Алекс Крос.

След три номинации за “Оскар” (1987, 1989 и 1994) през 2005-а година печели наградата на Академията за поддържаща роля в драмата на Клинт Истуд “Момиче за милиони”. Морган Фрийман остава един от най-класните актьори и разказвачи, а гласът му е станал синоним на авторитет и усещане за приключение.

 

Без Морган нямаше как да направя “Непростимо”

Морган Фрийман е голям приятел и прекрасен колега. Той беше първият ми избор за ролята на Нед в “Непростимо”. Морган създаде вълнуващ и запомнящ се персонаж, с който хората успяха да се идентифицират интелектуално и емоционално. Без него нямаше как да направя “Непростимо” След години отново го режисирах в “Момиче за милиони” и съм страшно доволен, че най-накрая успя да спечели “Оскар”. Напълно заслужено. Морган направи страхотни роли в “Непростимо” и “Момиче за милиони” и ще се радвам професионалните ни пътища отново да се засекат.

Клинт Истууд, актьор, режисьор и продуцент

 

Активистите нападнаха и него

Морган Фрийман обича да играе Бог, но в света на кампанията #MeToo се оказа преследван грешник. И за него излезе голям материал, в който е обвинен в сексуален тормоз от сума ти жени. Вече не знам на кого да вярвам. Той отрича. Беше някак предвидимо, че икона като него ще стане мишена в “лова на вещици”, организиран от агресивните и радикални феминистки. Тези жени не правят услуга на истинските жертви на сексуален тормоз като смесват понятията и поставят знак за равенство между изнасилването, нескопосания опит за флирт и обикновения комплимент, отправен от любезност. Вече никой не им вярва. Те просто прекалиха и Фрийман знае това.

Джо Роугън, коментатор и водещ

 

Научи ме на много неща “Изкуплението Шоушенк”

Когато с големия режисьор Франк Дарабонт “Изкуплението Шоушенк” в средата на 90-те години, аз бях млад актьор, който искаше да попие цялото знание за занаята. Бях страшен късметлия да си партнирам с титан като Морган Фрийман. Научи ме на много неща.

Тим Робинс, актьор и продуцент

Дойде да краде в София с Антонио Бандерас

Преди повече от десетилетие големият Морган Фрийман за първи път пристигна в България за снимките на обирджийския екшън трилър на Мими Ледър “Кодът”, в който си партнираше с Антонио Бандерас. Двамата изиграха ролите на майстори крадци, които готвят епичен удар. Филмът беше една от първите по-големи холивудски продукции, осъществени в София, а Фрийман бе център на вниманието по време на снимките на наша територия продължили повече от месец. Тогава той участва в пресконференция в столицата, на която обяви, че се готви за ролята на Нелсън Мандела. Няколко години по-късно биографичната драма бе готова, а Фрийман получи номинация за “Оскар”.

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Силуети