Медицинският университет с най-модерното обучение за стоматолози в региона Откриха нови зали с 50 дентални симулатора

Оставиха в ареста тримата, обвинени за трафик на жени

Съдът пусна предсрочно убиеца Джок Полфрийман

Горан Брегович обеща лудо шоу у нас

„Интерпол“ арестува лица, заподозрени в тероризъм, при международна операция

„Дубльор за Ада” пътува към Лондон

Есенна „Флора“ отваря врати в Бургас

Осъдиха болницата във Враца да плати на друга 342 618 лв.

ALMA с още една песен по MTV

Попфолк певицата Бони изобличи измамници

Двама кандидат-кметове на Карлово в един ден пред Темида

Съперникът на Нетаняху в изборите Бени Ганц: Възнамерявам да съставя широко либерално правителство и да го оглавя

Над 10-километрова опашка от тирове се е образувала на ГКПП „Капитан Андреево”

Варненските социалисти искат оставката на Кирил Добрев Тежката артилерия на БСП иска ново заседание на НС

Система за видеонаблюдение за над 1 млн.лева вече работи в Сливен

Морските ни пристанища могат да станат част от „Новия път на коприната“

Пристанищата във Варна и Бургас вече са в обхвата на дългосрочната стратегия на Китай за развитие на пътя на коприната по инициативата „Един пояс, един път“, известна още като новия път на коприната. В тази връзка се очаква те да се превърнат в буферни хълбове за стоки, идващи от Близкия изток и Централна и Югозападна Азия. Това е сред основните теми, които се обсъждат на започналата във Варна VII
международна конференция-изложение „Пристанища и корабоплаване по Черно море 2018“.

Има различни интерпретации къде точно ще мине пътят на коприната, но за пристанищата ни би било добре, ако може да направим буферни хъбове, не само за транзитно преминаващи товари, а да имаме и добавена стойност. Това заяви генералният директор на ДП „Пристанищна инфраструктура“ Ангел Забуртов, който даде пример с Баку, където в момента правят голям логистичен хъб със свободна икономическа зона. Според
него трябва да възстановим мултимодалните превози и да натоварим фериботите, които са проектирани да превозват около 6 милиона тона товари, а в момента не стигат и до 100 000 т. „Регламентът от 2017, който ще влезе в сила през февруари догодина очертава достъпа до пазара на пристанищни услуги и финансова прозрачност на пристанищата. Ще има промяна във вътрешното ни законодателство или ще се наложи да го прилагаме директно в този му вид. Едно от нещата е да се определи кой е управляващият орган на портовете и да се разпише ясно, че това е ДППИ, както и това, че концесионните възнаграждения трябва да са приход на държавното предприятие, а не да влизат в държавния бюджет. Когато това се промени, ще можем да казваме къде се инвестира всеки лев и как се развиват пристанищата“, посочи генералният директор.

Форумът във Варна, който събира представители на световни компании в морския бизнес от близо 20 държави, се провежда за първи път в България като признание за постиженията на ДППИ по отношение на модернизиране на пристанищата и на морския транспорт у нас. Участниците бяха поздравени от кмета на Варна Иван Портних, областния управител Стоян Пасев и от посланика на Ирландия в България – Н.Пр. Майкъл Форбс.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Път на коприната – следва покитайчване на обезлюдяваща се Б-я. Населението на К. се увеличава всяко година с близо 3 милиона.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.