Дъното на Марианската падина чака нови гости (ИНФОГРАФИКА) Американец и англичанин ще картографират океанските дъна

Еманюел Макрон участва в церемония по полагане на венци пред мемориала на жертвите на войните

Андреа: Важното е, че България има успял спортист, а не кое е момичето до него

Създадоха най-голямата пощенска картичка в света върху ледник

Тереза Мей: Следващите седем дни от преговорите по Брекзит ще бъдат решаващи

Маркус Зьодер ще се кандидатира за поста председател на ХСС

Автомобилният секс ще зачести през следващите 20 години Повечето от "секс колите" ще бъдат със затъмнени стъкла

Стопанин на имот обгазен при опит да гаси горящата си къща Три жилища са горяли в Разградско, има сериозни щети

Най-вкусните ястия в Турция се въртят в Газиантеп Мозайките в древния град са от времената на Александър Македонски

Бенямин Нетаняху: Провеждането на предсрочни избори може да има катастрофални резултати

Нелегален превозвач, ползвал личното си „Ауди А4” за такси

Хиляди се събраха за откриването на коледния базар в румънския град Сибиу

Франк де Бур, легенда на холандския футбол, ексклузивно пред „Труд”: Куман и Стоичков бяха големите лидери на „Барса”

Сняг покри проходите, засега са отворени за движение

Трима убити и 15 ранени след нападение с граната в Индия

Московски: Искаме да свържем на трите гръцки пристанища – Солун, Кавала и Александропулис и с пътна, и с жп връзка до Свиленград

Снимка: Денислав Стойчев

Искаме да свържем на трите гръцки пристанища – Солун, Кавала и Александропулис и с пътна, и с жп връзка до Свиленград, обяви днес транспортният министър Ивайло Московски след четиристранна среща на балканските лидери, която се проведе снощи.

Всяка държава ще изчисли какво и е необходимо за изграждането на проекта. Миналия месец трябваше с гръцкия колега да го представим в Европейския парламент, но не се получи. Надявам се до септември – октомври да го представим в ЕП. Говорили сме със Световна Банка с Европейската инвестиционна банка и с МРРБ, сега ще представим и на срещата „16 плюс 1“. Важното е изграждането на участъка Александруполис – Свиленград, защото този участък първо и най-бързо може да стане. Тази връзка освен пътна ще и газова и дигитална, с оптични кабели, поясни Московски. Трасето трябва да е обезпечено с всякакъв вид свързаност, подчерта той. На Свиленград имаме оперативна съвместимост на железниците, както с Турция, така и с Гърция, каза Московски, цитиран от БТА.

Идеята на този транспортен коридор фирмите да бъдат ослужвани на едно гише без значение откъде идва стоката – дали от Румъния отиват на юг или от Солун на север или пък да пристигнат във Варна и Бургас. Трябва да има един начин на управление на трафика и на едно гише и да еднаква такса за преминаване през този коридор. Горямото предимство на този коридоре че има истинска интермодалност, какво не може да се срещен на много места в Европа. Ние имаме връзка през гръцките пристанища с Егейско море, с Черно море плюс река Дунав, каза Московски. Използваме пътища железниа , море и река за придвижване на стокитеи затова считаве че този коридор има висока добавена стойност и зантома мисле че към него ще има голям интересе., допълни той. За България в на-греби мащаби цената на съоръжеинут щеса около милиард половина лева. За трасето от Свиленграде ще се ползва помощта на някоя от големите международни банки, каза Московски.

За Гърция проектът е добър, по чисто политически причини- страната ще има алтернатива за преминаване на Босфора и на Дарданелите, а за нас е важно, защото си осигуряваме излаз на Егейско море. Тази пътна връзка не пречи на никого, а просто е нова алтернатива за превоз на стоки и хора, каза Московски.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.