Кола се заби в автобусна спирка в Пловдив, няма пострадали

Добрите хотели с етикет за качество Министерството на туризма ще ги рекламира

Зам.-здравен министър Светлана Йорданова: Хората с тежки увреждания ще бъдат осигурени

Катаджия в схема за измами с коли (обзор) Използвали фалшиви документи, за да вземат возила под наем

Две инсталации ще наследят Бронзовата къща “Московска” 33 дава 100 хил. лв. за проекта

Огнен кошмар в Гърция, горят къщи (обзор)

Евростат: Трайна тенденция към намаляване на населението в България

10 000 чувала с пясък пазят столицата от потопите 3000 камери дебнат за порои, общината почиства 35 000 шахти

Ветеринар: Ако имаше зараза, да беше пламнала

ДАНС проверява кои медии са разпространявали фалшива новина за евтаназията на животни в Странджа

„MAMMA MIA” – триумфално в Софийската опера Поради огромния интерес ще има предсезонно седем извънредни спектакъла през септември

26 г. затвор за двойно убийство Бивш рейнджър се крил два часа в гардероб преди кръвопролитието

ФАЦ: Истината е, че в България има съвсем малко мигранти

Няма засегнати българи от пожарите в района на Атина

Сътрудничим си с Русия срещу фалшивите хапчета

Московски и Камарата на строителите обсъдиха изпълнението на транспортния сектор у нас

За да гарантираме високо качество на проектите е необходимо преразглеждане на нормативната база, свързана с обществените поръчки за големите инфраструктурни обекти. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на среща с ръководството на Камарата на строителите в България, която се проведе днес в МТИТС, съобщиха от МТ. Той допълни, че продължителните обжалвания и критерият за избор на изпълнител, предложил най-ниска цена, водят до сериозни проблеми при реализацията на проектите.

„В момента голяма част от железопътните проекти по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ са подложени на сериозен риск от неизпълнение заради обжалвания, продължаващи над половин година“, каза Московски.

Той посочи още, че предстои да бъде сформирана работна група от няколко министерства, която да предложи промени в Закона за обществените поръчки. „Трябва държавата да регламентира процедурите за обжалване и аз съм готов да внеса предложения за това, тъй като те нанасят големи щети за нашия сектор“, заяви министърът.

Представителите на КСБ изтъкнаха, че трудностите, които среща бранша, са свързани с големия интензитет на проектите в края на всеки програмен период, което води до недостиг на строителни мощности. По думите на Мирослав Мазнев, изпълнителен директор на КСБ, секторът ще бъде по-балансиран, ако има инвестиционна програма за транспортните проекти. Министър Московски уточни, че за възложителите е много трудно да правят точни първоначални графици, тъй като обжалванията и някои административни процедури не могат да бъдат предвидени като продължителност.

По отношение на най-големия пътен проект, финансиран от ОПТТИ – АМ „Струма“, министър Московски посочи, че изпълнението на Лот 3.2 от магистралата е необратим процес и държавата не може да губи повече време до стартирането на участъка. „С Европейската комисия сме на едно мнение, че магистралата трябва да бъде завършена“, категоричен беше Московски.

В рамките на срещата беше обсъдено още въвеждането на тол системата в пътния сектор. Министър Московски коментира, че винетният модел на таксуване води до сериозно недофинансиране на сектора и до загуби от 800 млн. лева годишно. „Съгласно доклада, който изготвиха от Световната банка, тол системата ще генерира 1,5 млрд. лева приходи на година, което ще осигури допълнителен ресурс за инвестиции“, заяви министърът.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.