На 12 ноември 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за вторник, 12.11.2019

Румен Радев: Трябва да върнем младите хора на спортните площадки и да ги научим да бъдат отбор Държавният глава участва в церемонията по случай 100-годишнината на баскетбола в България

Забраняват риболова в част от язовирите

Столични квартали остават без вода във вторник заради ремонти

Бизнес имотите привлякоха инвестиции за 1 трлн. долара

Връщат иззетите оръжия на Национално дружество „Традиция”

Наемателите в София все по-често търсят лукс Ръст от 50% на сделките

Банки докладват оборота при онлайн търговия

Кога мога да прехвърля отпуската си за следващата година?

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 12 ноември 2019

Иде криза за инженери и лекари в следващите 10 г.

Боян Магдалинчев: Позицията на президента за избора на главен прокурор не е обсъждана официално във ВСС

Прокурори влязоха в болницата в Пазарджик заради ТЕЛК афера (обзор) По разпореждане на премиера Бойко Борисов директорът д-р Васил Вълчев е освободен

Крайната десница стана трета сила в Испания Социалистите спечелиха изборите, но с по-малко мандати

Московски и Камарата на строителите обсъдиха изпълнението на транспортния сектор у нас

За да гарантираме високо качество на проектите е необходимо преразглеждане на нормативната база, свързана с обществените поръчки за големите инфраструктурни обекти. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на среща с ръководството на Камарата на строителите в България, която се проведе днес в МТИТС, съобщиха от МТ. Той допълни, че продължителните обжалвания и критерият за избор на изпълнител, предложил най-ниска цена, водят до сериозни проблеми при реализацията на проектите.

„В момента голяма част от железопътните проекти по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ са подложени на сериозен риск от неизпълнение заради обжалвания, продължаващи над половин година“, каза Московски.

Той посочи още, че предстои да бъде сформирана работна група от няколко министерства, която да предложи промени в Закона за обществените поръчки. „Трябва държавата да регламентира процедурите за обжалване и аз съм готов да внеса предложения за това, тъй като те нанасят големи щети за нашия сектор“, заяви министърът.

Представителите на КСБ изтъкнаха, че трудностите, които среща бранша, са свързани с големия интензитет на проектите в края на всеки програмен период, което води до недостиг на строителни мощности. По думите на Мирослав Мазнев, изпълнителен директор на КСБ, секторът ще бъде по-балансиран, ако има инвестиционна програма за транспортните проекти. Министър Московски уточни, че за възложителите е много трудно да правят точни първоначални графици, тъй като обжалванията и някои административни процедури не могат да бъдат предвидени като продължителност.

По отношение на най-големия пътен проект, финансиран от ОПТТИ – АМ „Струма“, министър Московски посочи, че изпълнението на Лот 3.2 от магистралата е необратим процес и държавата не може да губи повече време до стартирането на участъка. „С Европейската комисия сме на едно мнение, че магистралата трябва да бъде завършена“, категоричен беше Московски.

В рамките на срещата беше обсъдено още въвеждането на тол системата в пътния сектор. Министър Московски коментира, че винетният модел на таксуване води до сериозно недофинансиране на сектора и до загуби от 800 млн. лева годишно. „Съгласно доклада, който изготвиха от Световната банка, тол системата ще генерира 1,5 млрд. лева приходи на година, което ще осигури допълнителен ресурс за инвестиции“, заяви министърът.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.