Медиците от болницата в Ловеч излязоха на пореден протест

Графа е първият, който се раздели със свой талант в „Гласът на България“

Стоичков срещу Зидан в Париж

Прогнозата на Светлана Тилкова – Алена кралската сватба: Кармична разплата тегне над брака на Хари и Меган Принцът се жени без да е сигурен, а новата херцогиня на Съсекс ще се дразни на характера му

Отровни слухове текат от чешмите в София В норма са всички проби, увериха институциите, отговорни за проследяването и контрола

Ивет Лалова първа на 200 метра в Турция

Вижте акцентите от броя на “Труд” в понеделник, 21 май 2018

Министър Каракачанов: Страните от Балканския регион трябва да обединят усилия за укрепването на сигурността и стабилността

Радев дарява Путин с кортик За Медведев носи картина, изобразяваща мемориалния храм в град Шипка

Патриархът благослови хор „Гусла“ и маестро Бобевски Ученици от цял свят дойдоха за юбилея на диригента

Комисия ще набележи мерки за подобряване на екопътеката до Стобските пирамиди

Наказания за милиони стреснаха кметове Ръководството на НСОРБ търси помощ от Томислав Дончев и Владислав Горанов

Българин арестуван с 15 тона хашиш Нашенецът и трима холандци пренасяли дрогата с рибарски кораб

Иранският външен министър: ЕС не прави достатъчно, за да запази ползите за страната ни от международното ядрено споразумение

Розовите дестилерии купуват максимум цвят

Московски: Преминаващите камиони у нас плащат между 8 и 10 пъти по-малко в сравнение с другите страни

Между 8 и 10 пъти по-малко плаща един камион, който преминава през България, в сравнение с други страни в Европа. С този аргумент транспортният министър Ивайло Московски защити пред БТВ спешната нужда от въвеждането на тол система за плащане при камионите над 3,5 тона.

Той изтъкна, че над 50% от трафика у нас е транзитен. Един камион прекосява България по най-натоварения трафик с еднодневна винетка за 10 евро, отбеляза Московски.

Същият камион в Сърбия плаща 70 евро, в Унгария – 84 евро, в Словакия – 101 евро, в Австрия – 115 евро, а в Германия до Хановер – 95 евро, което е средно между 8 и 10 пъти повече в сравнение с нашата страна, изчисли министърът.

По думите му има механизми, които могат частичо да компенсират натовареността към локалния бизнес. „Не би могло да се каже, че за местните фирми тол таксата няма да функционира по този начин, а за чуждите ще функционира, тъй като е дискриминационно условие, но има компенсаторни механизми, които могат частично да облекчат натовареността към местните превозвачи”, смята министърът.

Той цитира доклад на Световната банка, според който, ако се промени винетната система за таксуване за превозни средства над 3,5 тона, приходите за държавата от този вид пътна такса би бил не по-малко от милиард на година.

До 3,5 тона е разумно да си остане винетна система, защото става дума за личните автомобили на хората, бусовете и пикапите, каза още Московски.

Припомняме, че първа крачка към създаването на тол система у нас направи властта след близо две години буксуване, а шестте оферти на частни фирми бяха отворени вчера.

Очакванията преди бяха, че изграждането на системата ще струва 200 милиона и ще увеличи приходите за ремонт на пътища в хазната до 1 милиард лева годишно.

Системата ще следи трафикът по 12 хиляди километра първокласни, второкласни и половината от третокласните пътища в България и би трябвало да заработи в края на следващата година.

Тол системата ще таксува тежкотоварните превозни средства на база изминатите километри. Тогава потребителят ще плаща на база изминато разстояние, а не фиксирана такса за време.

Всяко превозно средство ще бъде снабдено със специален предавател, а сателит и комуникационни арки ще засичат точно изминатото разстояние по пътищата.

Най-скъпо ще плащат тежкотоварните камиони, които и най-много амортизират пътищата.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Тол такси ЗА ВСИЧКИ!!!! Винетната система е възможно най-дискриминационна. За столичани със 1 400 лева средна заплата, 100 лева са нищо, но за бай Иван от Долно Нанагорнище с 300 лева пенсия са 10 дни глад! При това бай Иван за последните 25 години я е ходил 2 пъти до София, я не. За почивка на море и дума не обелвам!!!!
    Въвеждайте тол такса за всички, бре! Който ползва – да плаща!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.