На 19 юли 2019 да почерпят

Президентът Радев: За някои е важно да спечелят те, пък ако ще, да загуби цял народ

Токов удар причинил срива на БТВ

БТВ спря за половин час

5G мрежите спъват подслушването на престъпници Европол се жалва, че няма ресурс за битка при новите телекомуникационни системи

Урсула фон дер Лайен заяви, че Европейският съюз не иска твърд Брекзит

Три от три за Хубчев, „Левски“ продължава напред в Европа

Над 100 безплатни културни събития Йорданка Фандъкова представи лятната арт програма на София

Кръводаряване в деня на Левски

Обвинената за подкуп бивша шефка на ТЕЛК-Ловеч е на свобода срещу 3000 лева

Наесен поскъпват ваканциите, купени през туроператори Заради данъчна наредба фирмите фалират или се местят в чужбина

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 19 юли 2019

Отхвърлиха намаляване на ДДС върху лекарствата

Разследват мним архитект във Велико Търново 60-годишен строителен техник години наред се титулувал без да има ценз

Кадър на ДАНС поема военното разузнаване

Музикантът Асен Масларски: Издателите ни крадяха, сега сме независими!

Утре е концертът на дуета Милица Божинова и Асен Масларски в Студио 5 в НДК. Той е чист unplugged – два гласа с три акустични китари и пиано с участието на Ники Томов, Ясен Велчев и Петър Георгиев. Асен Масларски е роден на 8 януари 1959 г. в село Студена, Пернишко. На 10-годишна възраст започва да свири на китара. Като ученик написва първите си авторски песни. Между 1980 и 1982 г. изнася концерти с Михаил Белчев. От над 15 години живее и твори с Милица, която помним от “Тоника СВ” и “Фамилия Тоника”. Общата им дискография включва “Обичай ме” (2002), “Ти си” (2007), “Коледа е дошла” (2009), “Великден е” (2009).

Асен и Милица
Асен и Милица

– Асене, свързан ли е концерът в Студио 5 с нов дуетен албум?

– Да, може така да се каже, макар че двамата с Милица имаме песни не за един, а за цели два нови албума. В плейлистата сме включили не само нашите популярни песни, но и много записани, а неиздавани заглавия, както и незвучали до момента песни.

– Защо избрахте за този проект точно Ники Томов, Ясен Велчев и Петър Георгиев?

– Това е стил в работата ни – да избираме най-доброто за нашите цели. Ники Томов и Петър Георгиев (по-популярен като Пешето) са перфектни китаристи, а Ясен Велчев е брилянтен пианист. Тяхното присъствие се обуславя от идеята за този концерт, а тя е 100% акустичен звук. Втората причина да се спрем на тях е, че те тримата, освен че са наши приятели, са страшно фини и възпитани момчета. С такива хора се работи спокойно и безпроблемно, а направеното доставя неизразимо удовлетворение. На всичкото отгоре са с прекрасно чувство за хумор.

– Задава ли се национално турне с новите песни и къде точно?

– Да, с концерта на 16 февруари в Студио 5 на НДК даваме началото на едно перманентно турне, като имаме идеята до есента да обиколим България. Форматът на групата позволява да изнасяме концерти почти навсякъде – от малките клубове до големите зали. Стремежът ни е да създадем една интимна атмосфера, в която всички да се чувстваме добре. Песните ни с Милица носят емоционалния заряд не само на нашите гласове и чувства, но и заряда на истинската поезия. Необходимо ли е да казвам, че за нас понятието „текст на песен” не съществува? Всичко е създадено по истинска поезия. Само вижте имената на авторите: Маргарита Петкова, Петя Александрова, Божана Апостолова, Милена Лилова, Гриша Трифонов, Иван Вълев, Александър Белчев, Валери Станков, Станислав Симеонов…

Асен Масларски
Асен Масларски

– Ваши колеги често споделят, че интернет унищожава правата на авторите на песни и на изпълнителите. Как усещате тази заплаха?

– Интернет е бъдещето и въобще не го чувстваме като заплаха. Да, той може както да помогне, така и да навреди, но до този момент на нас ни е помагал. Важното е как и за какво го използваш. От платформи като YouTube и iTunes и др. може да се печели, стига да покриеш критериите и изискванията на собствениците за гледаемост, популярност и т.н. Съвсем скоро фейсбук ще се превърне в най-голямата платформа за продажби и печалби в света – не само за музика, но и за всичко останало. Е, мнозина визират като заплаха това, че след издаването на една песен тя се появява някъде и започва безплатното сваляне. Аз пък мисля, че това въобще не е фатално. Това, че си свалил някоя и друга песен в безумно смачкан mp3 формат, не носи голямо удоволствие при слушането. По-скоро може да задоволи информационния ти глад, но гладът за качествен звук можеш да го заситиш едва когато си купиш оригиналния диск. А и нещо друго. Само допреди 10-ина години най-голямата заплаха за авторите и изпълнителите в България бяха… техните издатели! Мнозина от тях поголовно крадяха, фалшифицираха данните за продажби, отчитаха нереални суми, пробутваха CD-R-ове за фабрични дискове, тиражираха и ретиражираха албуми мълчешком. И с това си поведение доведоха до отказа на изпълнителите да издават албуми. Това беше причината и ние с Милица да не издаваме нови дискове, независимо че натрупахме огромен материал през тези години. Слава Богу, проумяхме овреме, че единственото спасение е в това сами да сме си продуценти и издатели. Много хора ни питат: къде можем да намерим ваши дискове? Елате на концертите ни и ще ги намерите. Никъде другаде!

– Забелязва се ренесанс на българската поп музика. Как може да се спечели битката с попфолка?

– Просто хората преоткриват красотата на песните от своята младост. Някак си не могат да се пренастроят на модерната вълна в музиката и да я харесат. Всъщност проблемът е в това, че не откриват музика. Няма и нормални текстове. Има само някакво каканижене на безсмислен и произволен набор от думи. Мисля, че Азнавур беше казал, че има музика за главата, музика за сърцето и музика за краката. Е, най-модерната ни поп музика явно е за краката. А пък при попфолка е и задължително публиката предварително да си е махнала главата… И въпреки всичко ние не смятаме да воюваме с този вид музика, та да говорим за битки. Щом съществува такава стока, значи тя има пласмент. Да не забравяме, че чалга имаше и по времето на социализма – някакви хисарски попове, „Камъните падат”, „Само да те гепна…” А тогава уж интелектуалното ниво на т.нар. широки народни маси беше по-високо. Какво да говорим за днешното повсеместно и тотално оглупяване? Щом има „ценители” на това явление, да си го слушат. Само не искаме да ни го натрапват по никакъв начин. Така както и ние не им натрапваме нашите песни. В крайна сметка през всички епохи се е правело и изкуство, непредназначено за простолюдието.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.