Биткойнът се срина с 25 на сто на азиатските пазари

Чавушоглу: Турция може да разшири военната си операция в Северна Сирия

Папа Франциск поиска прошка за извършените от католически духовници посегателства срещу деца

Косовският премиер призова да не се използва убийството на Оливер Иванович за политически цели

Доклад на „Фрийдъм хаус“: България е свободна страна, но медиите й – само донякъде

Тръмп е в отлично здраве, заяви лекарят на Белия дом

Около 1400 мигранти бяха спасени в Средиземно море

Нови по-строги санкции към КНДР обмислят САЩ и Канада

В Якутия измериха -67 градуса по Целзий

Появи се нов свидетел на убийството на Петър Христов

Министър Ангелкова разговаря с ръководителя на Световната организация по туризъм

Украинският парламент отказа да обяви ЛНР и ДНР за терористични организации

Сърбин и албанец разследват убийството на Оливер Иванович

Евродепутатите обсъждат влиянието на руската пропаганда

Еврокомисията опроверга поредна лъжа за „Труд”

Награда „Учители за пример” учредяват в Пловдив като стимул за привличане и задържане на кадрите 5-годишна Стратегия за развитие на образованието до 2022 г. прие местният парламент в града под тепетата

Награда „Учители за пример” ще бъде учредена в Пловдив като стимул за привличане и задържане на кадри. Създаването й е заложено в приетата в четвъртък от местния парламент нова 5-годишна „Стратегия за развитие на образованието в община Пловдив за периода 2017 – 2022”. Идеята е да се отличават успешни педагози с високи постижения, а целта на ежегодното отличие е повишаване авторитета на учителската професия. Изборът на носителите на приза „Учители за пример” ще се прави от специална общинска комисия, която тепърва ще бъде създадена и ще включва образователни специалисти, родители, ученици и хора от бизнеса, а критериите за оценяване също предстои да бъдат разработени и приети.

Подготовката на новата общинска стратегия за развитието на образованието в Пловдив, възложена на фондация „Заедно в час”, е коствала 6-месечна работа и участие на представители на предучилищното и училищното образование и академичните среди. Основната задача е развиване на уменията на 21-ви век. Стратегията надгражда съществуващите национални документи в сферата на образованието и ги облича в конкретика. Приоритетните области са 5 – осигуряване на условия за повишаване качеството на образование и подкрепа на децата, учениците и студентите на Пловдив, поддържане и развиване на материалната база на училищата и детските градини, подкрепа за изграждането на ключови педагогически кадри, кариерно ориентиране, координация между институциите. В стратегията е предвидено организирането на ежегоден международен форум „Образование за успех в 21-ви век” за обмен на добри практики. Практици от индустрията да влязат като лектори в професионалните паралелки, създаване на програма за ранно запознаване на учениците с типовете професии, необходимите професионални умения и естество на работа чрез посещение в компании на територията на Пловдив и близките икономически зони, предвижда още Стратегията. Заложена е и менторска програма за ученици с представители от различни сектори. Стратегията включва пакет от политики, които да стимулират образователната система за реформи. Важен елемент от политиките на общината са вече стартиралите програми „Монтесори педагогика“, „Иновативни училища“ и „Дигитализация на учебния процес и Е-училище“ и т.н.

strategiya-2Анализът на експертите показва, че 19 от общинските и държавните учебни заведения в Пловдив са на двусменен режим поради недостиг на помещения, , две школа делят една и съща сграда, а според новия закон трябва да се върви към една смяна.  В същото време има училища, които се помещават в сгради с до 70% незапълнен капацитет и немалка част от помещенията не се използват. 9 от училищата разполагат с две сгради. 7 от общо 80 училища нямат физкултурни салони и използват пригодени за спорт класни стаи. Пловдив не прави изключение от националната тенденция и също е заплашен от недостиг на квалифицирани кадри. Голяма част от педагозите ще се пенсионират в следващите 5 години, а статистиката сочи, че само 58 % от завършилите специалност „Педагогика” започват работа по специалността си. Още по-малък е процентът на дипломираните педагози на обучението по предмет, които влизат в клас – 27%. Масово младите напускат системата след първите две години работа, показва още анализът.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.