Прокуратурата започва проверка за знаци и маркировки по пътищата

ГЕРБ внесоха сигнал в прокуратурата срещу Таско Ерменков – за тероризъм

Откриха намушкан пиян младеж в Търново, издирват извършителя

Баба Янка от Разлог навърши 100 години

Японски алпинист загина при осмия си опит да покори Еверест

Варна се сдоби със “Спирки за разкази”

По-малко от половината читалища имат компютри с интернет

Задържаха военния, намушкал 45-годишния мъж в Пловдив

Шеф на “Левски”: Името на Георги Аспарухов отваря врати

Членове на Задругата за чиста храна се кооперират при производството на изделия Инициативите на организацията вече се подкрепят от Министерствата на земеделието и образованието

Двама души са загинали при катастрофа на пътнически автобус в Западна Турция

Мъж катастрофира в двор на болницата в Добрич след инфаркт, умира на място

Боил Банов: Културата е жива и продължава да ражда велики умове и таланти

Хилари Клинтън донесе ушанка на церемония по дипломиране в прочутия Йейлски университет (ВИДЕО)

Йорданка Фандъкова: Утре ще бъде пуснато движението по локалните платна на Северната тангента

Над 1000 училища по-малко у нас

Над 1000 училища са били закрити на територията на страната ни за последните 16 години. Това съобщава синдикатът „Образование“ към КТ „Подкрепа“ по повод проверките на институциите в учебните заведения, свързани с отпадането на учениците и с отсъствията им.

Ако в царска България през 1942 г. е имало 10 500 училища, то през 2000 г. вече са 3491, а през тази учебна година училищата у нас са 2456. Само за изминалата 2016 г. са били закрити 27 образователни центъра. „В момента е наложително да се дефинира нова образователна стратегия“, допълват от синдиката.

Според синдиката в училищата в страната се наблюдават два основни порока на българската просвета. „Първият е недъгавият делегиран бюджет, който не се интересува от нуждите на децата във всичките 2456 училища и 2000-те детски градини в страната, а дава финансов стандарт на брой деца, без да е съобразен с необходимия за нормален образователен процес брой на учителите, с паралелките и с осигуряването на равен шанс за децата и учениците“, споделят от „Образование“. Вторият порок е по-стар и по-страшен – това е проблемът с прибиране и задържане на учениците в училище и определяне на реалния възможен лимит на отсъствия за учениците.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.