Над 200 училищни директори обсъждат образованието в селските райони на национална среща

Илюстрация: Pixabay

Над 200 директори на училища от цялата страна се събират във Велико Търново на национална работна среща на Професионалната директорска общност за интеркултурно образование „Всеки ученик ще бъде отличник”. Форумът е организиран от Центъра за етнически диалог и толерантност „Амалипе“ и е насрочен за 17 и 18 февруари.

Участниците ще обсъдят актуалните въпроси, свързани с политиките за образователна интеграция на ромските деца, както и с развитието на образованието в селските райони след влизането в сила на Закона за предучилищното и училищното образование. Акценти ще бъдат поставени върху формирането на обединени училища, иновативни училища, финансирането на училищното образование, възможностите на проект „Твоят час” и ОП „Наука и образование за интелигентен растеж”.

За да чуят техните предложения, идват заместник-министърът на образованието Мария Гайдарова, ръководителят на проект „Твоят час” в МОН Мариана Ламбова, Наталия Михалевска, директор дирекция „Образование на българите зад граница и училищна мрежа“, Соня Кръстанова, директор дирекция „Финанси“, началници на Регионални управления на образованието.

По време на срещата ще бъдат представени резултатите от изминалата учебна година по програмата „Всеки ученик ще бъде отличник“, а училищата ще споделят конкретен опит от работата си в рамките на програмата. Професионалната директорска общност за интеркултурно образование ще дискутира предстоящите дейности за втория учебен срок на 2016 / 2017 учебна година. Теми, по които директорите ще споделят опит от практиката са как въвеждането на интеркултурно образование, активизирането на родители, ученици цялата училищна общност водят не само до намаляване на отпадането, но и до мотивиране на учениците за по-високи образователни резултати и продължаване на обучението поне до завършване на средно образование.

Част от елементите, които училищата в мрежата на Център „Амалипе“ прилагат се активизиране и овластяване на ученическия парламент, въвеждане на ученици – наставници, създаване на активен, действа родителски клуб, обменни визити между училищата за споделяне на опита и въвеждане на часове по ромски фолклор и култура като средство не само за създаване на по-благоприятна среда, но и за повишаване на толерантността между учениците.

„В резултат от прилагането на този комплексен модел, през изминалата 2015/2016 учебна година, процентът на отпаднали в училищата, включени в програмата беше намален до 0,78 %, а неизвинените отсъствия на децата, най-активно включени във форми за интеркултурно образование – до 3.29 отсъствия средно на дете. Над 80 % от учениците от училищата, включени в програмата, продължават образованието си след основно“, информираха от Център „Амалипе“.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.