Цветан Цветанов проведе работна среща с министър-председателя на Косово Рамуш Харадинай

Вилма Елес се завърна на екран Коварната Каролин от "Времето лети" мечтае за положителна роля

Двама палестинци са убити от израелски огън на Ивицата Газа

Цветан Цветанов се срещна с президента на Албания Илир Мета

Цветан Цветанов участва в регионалната Балканска молитвена закуска в Тирана

Този Golf е прекалено бърз за теб! Напомпват GTI с 450 коня

Пиян шофьор помля с кола други три автомобила в Търново (СНИМКИ)

Мълния е запалила пътнически автобус в Гърция

Втори тур на частичните местни избори за кмет се провеждат в село Галиче

Стефан Димитров: Никога няма да харесам нещо като „Яката дупара”

Себастиан Курц: Нелегалните мигранти трябва да се спират още в Африка

В Колумбия се провеждат решаващи президентски избори

Какви задачи дават в школата на КГБ?

Ким Чен-ун е потвърдил намерението си да проведе планираната среща с президента на САЩ Доналд Тръмп

Бойко Борисов ще открие площад в Киев на името на Димитър Пешев

Над 2/3 от българите притежават дебитна карта, плащат най-често за храна

68% от респондентите в България притежават дебитна карта, показват данните от най-новото проучване MasterIndex на Mastercard, което изследва финансовите навици и нужди на активните картодържатели.

Балканският регион бързо се приобщава към електронните разплащания, като в Хърватия 86% от хората имат банкови карти, а в Сърбия и Босна и Херцеговина  – съответно 47% и 46%.

Хранителните стоки са най-често закупуваният продукт с дебитни карти в България, Сърбия и Босна и Херцеговина – съответно 65%, 65% и 45%, докато хърватите най-често заплащат с дебитни карти за дрехи (73%).

Облеклата също са най-разпространеният артикул, закупуван с кредитни карти в Хърватия (70%), а респондентите на MasterIndex от Сърбия и Босна и Херцеговина използват разсрочено плащане на вноски най-вече за закупуване на мебели и домакински уреди – съответно 45 и 28%.

„Проучването MasterIndex показва все по-голям брой български потребители, които редовно плащат с картите си за покупки на дребно както в големи, така и в средни и малки търговски вериги. Например, за последната година потребителите, които закупуват с дебитна карта храна в местните хранителни магазини, са се увеличили със 17% (от 47% през 2016 г. до 64% през 2017 г.), а тези, които заплащат с тях в бензиностанции – с 13% (от 17% през 2016 г. до почти 30% през 2017 г.)“, посочва Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония.

Изследването показва също нарастващ брой картови плащания в ресторанти, кафенета и клубове, както и повишен интерес към приемане на карти при куриерските доставки.

Изследването разглежда и нагласите на потребителите към онлайн пазаруването. В България две трети от потребителите пазаруват онлайн поне веднъж месечно, като този процент в Хърватия е 40%, в Сърбия – 36% и 19% в Босна и Херцеговина.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.