Наелектризиращ лукс

24-2 24-3 24-4 24-5 24-7 24-8

Осем цилиндъра във V-образна форма и 4000 кубика работен обем – в актуалната гама на Bentley липсва по-малък двигател. Липсва и пестеливо отношение към горивото в резервоара. На повечето собственици на коли от британската марка лакомията за бензин едва ли прави впечатление. Но вероятно има и такива, които искат да бъдат в крак с екологичната мода в автомобилната индустрия и са готови да платят скъпо за върхов лукс без вредни емисии. Щом има пазар за такива модели, ще има и производство. Концептуалният роудстър със нетипичното обозначение EXP 12 Speed 6e показва напредъка на Bentley в създаването на електрическо кабрио, което ще лети по пътищата, без да изхвърля от ауспуховите си тръби нито грам въглероден диоксид.

Ортодоксалните почитатели на Bentley вероятно гледат и не вярват на очите си, защото студийният модел изглежда като Aston Martin с ниската си заострена предница с малки овални фарове. В двуместната пътническа клетка са съчетани класически и футуристични елементи, аналогови и дигитални уреди. Комбинацията от червено и бяло кожено покритие е крайно екстравагантна. Същото важи за спортния волан, чийто ринг е прерязан в горната част и завършва с два бутона – единият активира boost функция за извличане на максимална мощ при ускорение, а другият ограничава скоростта при движение в градски райони например. Всяка прилика с воланите на състезателни болиди не е случайна. По арматурното табло обаче няма нито един бутон, защото всички функции се управляват с докосване на големия стъклен панел със сензорно покритие и OLED дисплей на централната конзола. Пътникът до шофьорското място разполага с отделен панел за достъп до социални мрежи, електронна поща и системи за забавление. Липсват и странични огледала, които са заменени с малки камери.

На този етап конструкторите не съобщават конкретни данни за силовото предаване. Известно е само, че електрическите мотори ще въртят и двете оси, така че роудстърът ще има задвижване 4х4. Под големия преден капак няма да има никаква следа от конвенционален двигател с вътрешно горене. Роудстърът ще се придвижва напълно безшумно и екологично за разлика от другите автомобили на Bentley, които са първи приятели с бензиноколонките. Моделът ще разчита изцяло ток от батериите, които ще осигуряват пробег над 400 км с едно зареждане. Тоест баровците ще стигат от Лондон до Париж или от Милано до Монако, без да спират, а за по-дългите дистанции си имат самолети. В гаража си собствениците ще инсталират индуктивно устройство за бърз заряд на батериите. В момента, в който колата спре на определеното място, процесът на зареждане започва. Отделно зад регистрационната табела отзад има букса за зареждане от стандартен контакт.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.