На 19 ноември 2018 да почерпят

Откриха откраднат през 2012 г. шедьовър на Пикасо в Румъния

Мей: Оставка няма да улесни Брекзит Призивите за оттеглянето на премиерката не стихват

Кола блъсна и уби пешеходец на входа на Южния парк в София

Каракачанов: От войните между правителство и президент губи държавата

Българин е арестуван при протестите срещу цените на горивата във Франция

11 деца – жертви на интернет тормоз всеки ден Все повече са случаите на сексуална експлоатация в мрежата

Стоичков на „Златната топка“

Военен №1 ген. Андрей Боцев: Заплатите за 2018 г. няма да се увеличават

Катастрофа с участието на български автомобил в Македония, един човек е ранен

Хаос на пътя, дрифт пред парламента (обзор) Шепа протестиращи затвориха границата с Гърция, блокираха Бургас и магистрала „Тракия”

Полският премиер: Русия може да нахлуе в Украйна след пускането на „Северен поток 2“

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 19 ноември 2018

Мини-Меркел иска квота за депутатки Анкета й даде преднина за лидерския пост в ХДС

13 хил. на месец ползват нощен транспорт Догодина София решава дали да продължи услугата

Най-бързата кола набира до 400 км/ч и спира за 36 секунди (ВИДЕО)

Всяко чудо за три дни, а рекордът на Bugatti Chiron се задържа малко повече. Точно 25 дни. На 11 септември компанията се похвали с уникално и невиждано постижение. В официално сертифициран тест новият модел Chiron с известния пилот Хуан Пабло Монтоя ускори от място до 400 км/ч и спря за 41,96 секунди, изминавайки само 3112 метра. Феноменално! Наистина. Световният рекорд бе гордостта на Bugatti и голямата новина за марката на автомобилното изложение във Франкфурт, където лудата глава Монтоя превъзнасяше (с пълно основание) изключителните качества на Chiron в реални условия.

Много бързо обаче Bugatti си намери майстора. На 5 октомври шведският производител на суперколи Koenigsegg обяви нов световен рекорд в същата дисциплина, поставен с модела Agera RS. Документираният и сертифициран спринт от 0 до 400 км/ч и спиране до пълен покой продължи 36,44 секунди. Времето е с пет секунди и половина по-добро от това на Chiron и така Bugatti набързо изгуби титлата за най-бърз сериен автомобил. Освен че ускорява по-бързо, Agera RS  има и по-къс спирачен път. За рекордното постижение шведската машина се нуждаеше от 2441 метра, докато Chiron измина 671 метра повече. Реално Koenigsegg може да ускори до 400 км/ч и да спре още по-бързо със специалния модел One:1 и суперхибрида Regera, които теоретично би трябвало да дадат времена под 30 секунди.

Agera RS и Bugatti Chiron са близки по бързина и мощност, но различни като техническа концепция. Теглото на Chiron е два тона, двигателят е W-образен с 16 цилиндъра с работен обем 8000 кубика и четири турбокомпресора. Мощността от 1500 конски сили и 1600 Nm въртящ момент се разпределя на четирите колела през скоростна кутия с два съединителя.

Regera RS има по-ниско тегло (тон и половина) и по-малък мотор. Двигателят V8 с обем 5000 кубика се захранва с две турбини и генерира 1360 конски сили и 1371 Nm. Тягата се предава на задните колела и липсата на двойно предаване спестява тегло. Точно това помага на Regera RS да ускорява по-бързо от Chiron, въпреки по-слабото сцепление при старт. Автомобилът, поставил новия рекорд, е собственост на американски колекционер. Самият той инициирал теста, за да докаже, че машината му не отстъпва на Bugatti Chiron, дори напротив. Неговата поръчкова кола е с повишена мощност до един мегават (1360 конски сили), докато стандартното изпълнение на Agera RS е със 1175 конски сили. Бил е монтиран ролбар за сигурността на пилота и леко е коригиран тракшън контролът за лошата настилка на пистата, където стабилността е от значение при скорости от порядъка на 130 км/ч на втора предавка.

Виж видео:

 

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.