На 22 януари 2019 да почерпят

Западът против глобализацията И Путин няма да участва в срещата в Давос

Задължават със закон президента на Киргизстан да носи националната шапка

Георг Георгиев: Поне година таксите за българите във Великобритания няма да бъдат променяни

5-годишно дете почина от пневмония след прекаран грип

Ципрас: Македонците разграничават своята идентичност от древногръцкото наследство

Транспортната комисия в ЕК решава за бъдещето на пакета „Мобилност“

ЕС отхвърля възможността за преговори с Лондон по сроковете на предпазния механизъм

Седмица на македонското кино стартира в София

Красиви изпълнения на кънки откриха ледената пързалка в Благоевград (СНИМКИ)

Талибаните и специалния пратеник на САЩ разговарят в Катар

Москва обеща ответни действия заради новите санкции на ЕС по случая „Скрипал

МВР: Шофирайте с повишено внимание в района на Ихтиман по АМ „Тракия“

Илюзията „Титаник“ никога не потъва Премиера в сатирата на пиеса от Христо Бойчев

Фалшификации с ТЕЛК разкрити от прокуратурата МВР и НОИ (обзор) Пенсионери по инвалидност не знаели от какво са болни

Най-бързата кола набира до 400 км/ч и спира за 36 секунди (ВИДЕО)

Всяко чудо за три дни, а рекордът на Bugatti Chiron се задържа малко повече. Точно 25 дни. На 11 септември компанията се похвали с уникално и невиждано постижение. В официално сертифициран тест новият модел Chiron с известния пилот Хуан Пабло Монтоя ускори от място до 400 км/ч и спря за 41,96 секунди, изминавайки само 3112 метра. Феноменално! Наистина. Световният рекорд бе гордостта на Bugatti и голямата новина за марката на автомобилното изложение във Франкфурт, където лудата глава Монтоя превъзнасяше (с пълно основание) изключителните качества на Chiron в реални условия.

Много бързо обаче Bugatti си намери майстора. На 5 октомври шведският производител на суперколи Koenigsegg обяви нов световен рекорд в същата дисциплина, поставен с модела Agera RS. Документираният и сертифициран спринт от 0 до 400 км/ч и спиране до пълен покой продължи 36,44 секунди. Времето е с пет секунди и половина по-добро от това на Chiron и така Bugatti набързо изгуби титлата за най-бърз сериен автомобил. Освен че ускорява по-бързо, Agera RS  има и по-къс спирачен път. За рекордното постижение шведската машина се нуждаеше от 2441 метра, докато Chiron измина 671 метра повече. Реално Koenigsegg може да ускори до 400 км/ч и да спре още по-бързо със специалния модел One:1 и суперхибрида Regera, които теоретично би трябвало да дадат времена под 30 секунди.

Agera RS и Bugatti Chiron са близки по бързина и мощност, но различни като техническа концепция. Теглото на Chiron е два тона, двигателят е W-образен с 16 цилиндъра с работен обем 8000 кубика и четири турбокомпресора. Мощността от 1500 конски сили и 1600 Nm въртящ момент се разпределя на четирите колела през скоростна кутия с два съединителя.

Regera RS има по-ниско тегло (тон и половина) и по-малък мотор. Двигателят V8 с обем 5000 кубика се захранва с две турбини и генерира 1360 конски сили и 1371 Nm. Тягата се предава на задните колела и липсата на двойно предаване спестява тегло. Точно това помага на Regera RS да ускорява по-бързо от Chiron, въпреки по-слабото сцепление при старт. Автомобилът, поставил новия рекорд, е собственост на американски колекционер. Самият той инициирал теста, за да докаже, че машината му не отстъпва на Bugatti Chiron, дори напротив. Неговата поръчкова кола е с повишена мощност до един мегават (1360 конски сили), докато стандартното изпълнение на Agera RS е със 1175 конски сили. Бил е монтиран ролбар за сигурността на пилота и леко е коригиран тракшън контролът за лошата настилка на пистата, където стабилността е от значение при скорости от порядъка на 130 км/ч на втора предавка.

Виж видео:

 

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.