Секси лъвицата Оливия Уайлд ще се пробва в режисурата Дебютният филм на мацето се казва “Booksmart”

ООН прие единодушно резолюция за прекратяване на огъня в Сирия

Филм с българско участие спечели “Златна мечка” на “Берлинале” (СНИМКИ)

Шофьорка заби колата си във бензиностанция в Благоевград

Все повече туристи от Азия идват у нас с цел винен туризъм

Работодатели дават щедри бонуси за довеждане на нов колега в офиса

Сидеров: Мога да намера нов енергиен министър

КАТ преброи 2536 ранени по-малко от лекарите Разлика с над 22% между данните на МВР и Министерство на здравеопазването установи Институтът за пътна безопасност

Забраниха играчките оръжия в пакистанска провинция

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в неделя, 25 февруари 2018

Сняг и паднали дървета на Шипченския проход

Въоръжен мъж се барикадира в дома си във Велинград Излезе да вземе дърва за печката и го арестуваха

„Левски“ подгони вечния съперник

Цветанов в Сандански: Усилията на ГЕРБ са насочени към реализирането на успешни политики в местната власт

“Реал” се утвърди в тройката

Най-бързата кола набира до 400 км/ч и спира за 36 секунди (ВИДЕО)

Всяко чудо за три дни, а рекордът на Bugatti Chiron се задържа малко повече. Точно 25 дни. На 11 септември компанията се похвали с уникално и невиждано постижение. В официално сертифициран тест новият модел Chiron с известния пилот Хуан Пабло Монтоя ускори от място до 400 км/ч и спря за 41,96 секунди, изминавайки само 3112 метра. Феноменално! Наистина. Световният рекорд бе гордостта на Bugatti и голямата новина за марката на автомобилното изложение във Франкфурт, където лудата глава Монтоя превъзнасяше (с пълно основание) изключителните качества на Chiron в реални условия.

Много бързо обаче Bugatti си намери майстора. На 5 октомври шведският производител на суперколи Koenigsegg обяви нов световен рекорд в същата дисциплина, поставен с модела Agera RS. Документираният и сертифициран спринт от 0 до 400 км/ч и спиране до пълен покой продължи 36,44 секунди. Времето е с пет секунди и половина по-добро от това на Chiron и така Bugatti набързо изгуби титлата за най-бърз сериен автомобил. Освен че ускорява по-бързо, Agera RS  има и по-къс спирачен път. За рекордното постижение шведската машина се нуждаеше от 2441 метра, докато Chiron измина 671 метра повече. Реално Koenigsegg може да ускори до 400 км/ч и да спре още по-бързо със специалния модел One:1 и суперхибрида Regera, които теоретично би трябвало да дадат времена под 30 секунди.

Agera RS и Bugatti Chiron са близки по бързина и мощност, но различни като техническа концепция. Теглото на Chiron е два тона, двигателят е W-образен с 16 цилиндъра с работен обем 8000 кубика и четири турбокомпресора. Мощността от 1500 конски сили и 1600 Nm въртящ момент се разпределя на четирите колела през скоростна кутия с два съединителя.

Regera RS има по-ниско тегло (тон и половина) и по-малък мотор. Двигателят V8 с обем 5000 кубика се захранва с две турбини и генерира 1360 конски сили и 1371 Nm. Тягата се предава на задните колела и липсата на двойно предаване спестява тегло. Точно това помага на Regera RS да ускорява по-бързо от Chiron, въпреки по-слабото сцепление при старт. Автомобилът, поставил новия рекорд, е собственост на американски колекционер. Самият той инициирал теста, за да докаже, че машината му не отстъпва на Bugatti Chiron, дори напротив. Неговата поръчкова кола е с повишена мощност до един мегават (1360 конски сили), докато стандартното изпълнение на Agera RS е със 1175 конски сили. Бил е монтиран ролбар за сигурността на пилота и леко е коригиран тракшън контролът за лошата настилка на пистата, където стабилността е от значение при скорости от порядъка на 130 км/ч на втора предавка.

Виж видео:

 

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.