Спасителна акция за блокирани в старопланинска хижа близо до връх Шипка

15 пострадали след удар на влак в стена в Австралия

САЩ планират да изпратят допълнително хиляда души в Афганистан

Френският външен министър: Русия не може да реши сама сирийската криза

Близо 65 хиляди души останаха без ток в Канада заради силния вятър

165 машини чистиха снега в София през нощта

Импровизирано взривно устройство избухна в мол в Калифорния, няма пострадали

Лавров: Русофобията на Запада сега е по-лоша, отколкото по време на Студената война

Швейцарският курорт Цермат е блокиран заради повишена лавинна опасност

Повече момчета според поверието в „Дева Мария“

Броят на жертвите на пожара в Прага нарасна на 4

Учени създадоха карта на движението на мисълта в мозъка

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 22 януари 2018

Най-интересните изложби по света тази пролет

Похитител платил такси с пръстени на жертвата си Отвлечената ядосала бандита, че не му дава пари на заем

Най-бързата кола с 4 места

22-722-6Bentley Continental GT Supersports Photo: James Lipman / jameslipman.comBentley Continental GT Supersports Photo: James Lipman / jameslipman.comBentley Continental GT Supersports Photo: James Lipman / jameslipman.comКогато цифрите говорят, боговете мълчат. И едва ли някой може да каже нещо друго освен суперлативи за най-новото Bentley Continental Supersports. Ето ги цифрите – 3,5 секунди за ускорение от 0 до 100 км/ч; 336 км/ч максимална скорост; 710 конски сили мощност; 1017 Nm въртящ момент. Това е не само най-мощният и най-бързият сериен модел в историята на марката, но и най-бързият четириместен автомобил изобщо. Да не забравяме, че Bentley произвежда и най-бързия джип в света Bentayga (600 конски сили, ускорение 0-100 км/ч за 4,1 секунди, максимална скорост 301 км/ч), чиято продукция е разграбена за година и половина напред въпреки солената цена (до 350 000 евро с екстрите).

Но докато под капака на Bentayga работи новото поколение – 6,0-литровият бензинов битурбо двигател W12, в Continental Supersports пулсира старият вариант на същия мотор. Явно по-модерният агрегат ще бъде внедрен с лансирането на следващата генерация на модела. Дотогава инженерите ще намират начин да вдигнат ударно ресурса на двигателя, както става в случая. С нови турбини, преработена система за захранване с горивна смес и подобрено охлаждане на нагнетявания въздух мощността на Continental Supersports е повишена със 75 конски сили и 200 Nm в сравнение с досегашния топвариант Continental GT Speed (любимата кола на Димитър Бербатов и не само на него, разбира се). Коляновият вал, мотовилките и лагерите са адаптирани към огромните натоварвания, които трябва да понесат. При пълна газ температурата на отработените газове в турбокомпресорите достига 1000 градуса, а на секунда се нагнетяват 500 литра въздух.

С чудовищната сила на 710 коня новата версия Continental Supersports е най-бързият спринтьор сред серийните автомобили с четири места, макар че е спортист тежка категория с теглото си от 2,3 тона. Можеше да тежи и повече, ако конструкторите не бяха взели мерки за олекотяване. Те включват изпускателна система от титан с подобрен звуков ефект, ковани 21-инчови алуминиеви джанти, карбоново-керамични спирачни дискове с диаметър 42 см отпред и 35 см отзад и множество карбонови компоненти от въглеродни влакна, десет пъти по-тънки от човешки косъм.

Настройките на ходовата част са калибрирани за върхово представяне на пътя и оптимално оползотворяване на мощността на всичките 710 коня. Тягата преминава през 8-степенна автоматична трансмисия и се разпределя в съотношение 40:60 между предната и задната ос. При завиване автоматично се намалява въртящият момент на вътрешните колела, за да се подпомогне маневрата на висока скорост. За по-добро сцепление помагат аеродинамичните елементи – новата предница с карбонов сплитер, новата задна броня с дифузьор и опционален спойлер. Повече ефектни, отколкото ефективни са прорезите по предния капак, както и черните фарове и черните задни светлини.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.