Представят проект за нова автомагистрала „Дунав-Егея“ Дължината на трасето в България е 327,865 км и е на стойност 1 860 520 853 евро

Искат постоянен арест за извършителя на убийството в Кюстендил

2021 г. изплащат първите допълнителни пенсии

Йорданка Фандъкова положи клетва като кмет на София за четвърти път

Нивите в Шумен поскъпнаха с 500%

Около 50 ракети са били изстреляни срещу Израел от Ивицата Газа (ВИДЕО)

Нина Добрев приета в болница по спешност

Хилария Болдуин отново загуби бебето Втори спонтанен аборт за една година

Областният управител на София към общинските съветници: До края на мандата си работете в полза на столицата

Арестант избяга в Бургас Извели го да чисти, ударил охраняващия го полицай с дръжката на метлата

Джип уби пешеходец на бул. „Симеоновско шосе“ в София

Кола връхлетя върху пешеходка в Търново Сигнал за инцидента е подаден в полицията след 7 часа

Симфониците свирят „Хари Потър” Концерт с музиката на Джон Уилямс преди премиерата на „Междузвездни войни”

Бързи и яростни коли за продан 21 автомобила на Пол Уокър отиват на търг

Разкриха младеж, задигнал ловно куче в Елена Разследват побой на питбул в Павликени

Най-бързата серийна кола ще бъде електрическа Максималната скорост е 400 км/ч

Максимална скорост над 400 км/ч, ускорение от 0 до 100 км/ч под 2 секунди и 1000 км пробег с едно зареждане на батерията! Новата електрическа спортна кола на Tesla шокира не само и с технически параметри, и с ефектен външен вид. Собственикът на компанията Елън Мъск за пореден път смело обеща бързина, мощност и издръжливост при представянето на концептуалния роудстър, който трябва да започне да се произвежда през 2020 г. Ако думите му бъдат претворени в дела едно към едно, това ще бъде най-бързо ускоряващата серийна кола, защото ще набира за 1,9 секунди от място до 100 км/ч. И понеже американците използват милята за метрична единица, спринтът от 0 до 100 мили в час (160 км/ч) ще отнема 4,2 секунди, което също е впечатляващо.

Със своите динамични характеристики второто поколение електрически роудстър на Tesla ще засенчи звездата на бързите автомобили Bugatti Chiron. Неговият гигантски бензинов 8-литров мотор W16 с четири турбокомпресора и 1500 конски сили се нуждае от половин секунда повече или точно 2,4 секунди, за да вдигне 100 км/ч. А в най-висшата лига на модерните суперколи половин секунда е ужасно голяма разлика.

Роудстърът е по-специален модел за Tesla, защото първият автомобил на компанията, представен през 2006-а, бе именно такъв. Той представляваше шаси на Lotus Elise с 215-киловатов електромотор (292 конски сили) и едностепенна трансмисия. Втората генерация прави огромен скок напред, защото разполага с четворно по-голяма и мощна батерия с ресурс 200 киловатчаса. Тя е инсталирана зад седалките, а не в пода, за да може каросерията да бъде наистина спортна с нисък просвет.

Задвижването 4х4 се осъществява от три електрически двигателя. Засега няма данни за мощността. Елън Мъск анонсира въртящ момент 10 000 Nm, но той не е калкулиран като подадена тяга от електромоторите, а като сила на въртене на колелата. По неговите думи роудстърът ще изминава 1000 км с едно зареждане при магистрална скорост, която в повечето щати на САЩ е ограничена на 70 мили в час (113 км/ч).

Пътническата кабина е конфигурирана с 2+2 места. Водачът работи във футуристично оформен кокпит с волан, наподобяващ самолетен щурвал. При хубаво време твърдият тарга покрив може да бъде прибран в багажника.

Базовата цена на електромобила е фиксирана на 200 000 долара, като първите 1000 екземпляра ще се продават с 50 000 долара надценка на най-нетърпеливите купувачи. Роудстърът е близо шест пъти по-скъп от най-евтиния модел на компанията Tesla Model 3, чийто производство зацикли и през изминалото четиримесечие бяха сглобени едва 260 от планираните 1500 коли, а заявките са многократно повече.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.