Нигяр Джафер: Моделът на здравеопазването е грешен

Весела Лечева: Грешка е да се иска оставка за изразена политическа позиция

Хлапета ще борят агресията с картинг и съвети от професионални пилоти

Изчезнаха 111 девойки след нападение в Нигерия

Учени регистрираха подозрителна активност на Йелоустоунския супервулкан

МЗ: Бутилираната вода носи сериозен риск за детското здраве

Мел Гибсън снима детективски сериал

173 милиона за нов център на София (ВИДЕО) Пускат нощен транспорт за 2 лв.

Две българки на топ постове в ЕК Първата жена начело на Евростат ще е Мариана Коцева

Вижте акцентите от броя на “Труд” в четвъртък, 22 февруари 2018

Русия е заплатила глоба от 15 милиона долара на Международния олимпийски комитет

Актьорите Гал Гадот и Марк Хамил ще връчват награди “Оскар”

Мъж обгоря след инцидент в леярна Прокуратурата проверява и друг случай

Валери Жаблянов в блиц пред “Труд”: ГЕРБ удрят всеки, който не им харесва

Легионер стрелец обвинен за хулиганство Горския човек заплашил служители на МВР, че ги очакват много изненади

Най-бързият SUV Lamborghini Urus е турбо звяр с мощност 650 конски сили

Двигател V8 битурбо с обем 4000 кубика, мощност 650 конски сили и въртящ момент 850 Nm – обикновено такива характеристики са присъщи на спортна кола. Lamborghini наистина произвежда спортни автомобили, но в случая става въпрос за модел, който самата компания определя като „спортен SUV“. Той притежава някои черти на SUV като висока мощна предница и раздути мускулести форми. Но снижаващият се назад покрив, изпъкналите прагове и малките задни стъкла са като на ниска спортна кола. Новият Lamborghini Urus не е нито джип, нито купе, нито риба, нито рак, но пък е суперефектен и атрактивен. И има всички предпоставки за нула време да се превърне в най-купувания модел на марката. Това е вторият опит за SUV на знатната италианска компания (за първия LM002 вижте в карето)  и изглежда обречен на успех. Защото луксозните асфалтови „всъдеходи“ се купуват като топъл хляб, а Lamborghini използва добрата и проверена техника на концерна майка Volkswagen.

40-4-6kol

По същество Urus е много сходна машина с Audi Q7, Bentley Bentayga, Porsche Cayenne и Volkswagen Touareg. Всички тези SUV-ове споделят една и съща платформа. Urus е третият модел в актуалната гама на Lamborghini заедно с Aventador и Huracan, но е първият, който използва техника за голямо серийно производство. От различни компоненти на концерна Volkswagen италианците сглобяват най-бързия SUV в света в най-високия ценови сегмент над 200 000 евро. Досега на първото място в класацията по бързина стоеше моделът с най-много цилиндри (V12) под капака и с най-много кожа (че дори и скъпоценни камъни) в салона Bentley Bentayga. Сякаш „по-скромно“ моторизириният Urus с двигател V8 обаче детронира свръхлуксозния британски автомобил.

40-2-6kol

В талона на Urus е записана максимална скорост 305 км/ч. За сравнение Bentley Bentayga развива 301 км/ч, Jeep Grand Cherokee Trackhawk – 290 км/ч, Porsche Cayenne Turbo –  286 км/ч, BMW X6 M – 280 км/ч. Удивително е и колко бързо ускорява тежащият 2,2 тона модел на Lamborghini – за 3,6 секунди до 100 км/ч и за още 9,2 секунди до 200 км/ч. Това са постижения на отлична спортна кола.

40-3-6kol

Най-интересното в случая е, че Urus използва двигател, който не се вписва в традициите на Lamborghini. Колите на марката се задвижват от големи мотори с атмосферно пълнене и развъртане до екстремно високи обороти. Тази концепция обаче не е подходяща за големи SUV-ове, защото разходът на гориво ще скочи до небето заради теглото им. Затова най-големият от трите автомобила на Lamborghini е екипиран с най-малкия двигател. Това е 4,0-литров битурбо V8 агрегат с мощност 650 конски сили и 850 Nm въртящ момент. Разработен е от Audi за големите S и RS модели, преработен е от Porsche и се използва също от Bentley в Continental V8 и Flying Spur V8. Инженерите на Lamborghini също са „пипнали“ мотора, за да имат гордостта да обявят, че е тяхно творение. Факт е, че италианците изцеждат най-много мощност от този двигател – 650 конски сили, срещу 550 при Porsche Cayenne. За да облекчат неговата задача, те са използвали за каросерията лека и високоякостна сплав от стомана, алуминий и карбон, с която свалят теглото до 2,2 тона.

493415

Огромната тяга отива към четирите колела на Urus през 8-степенна автоматична трансмисия. Двойното предаване се осъществява с торсен диференциал, който при стандартни условия на пътя изпраща 60% от въртящия момент към задната ос. При нужда от по-голямо сцепление до 70% от въртящия момент може да бъде пренасочен към предните колела и до 87% към задните. Срещу доплащане над базовата цена от 204 000 евро купувачът получава режими за шофиране в офроуд и специални гуми.

40-5-6kol

Стандартно моделът излиза от завода със спортни 22-инчови гуми и с карбонови спирачки с 44-милиметрови дискове отпред и 37-милиметрови отзад. Предните спирачни апарати са с 10 бутала, а задните – с 6, за да може спирачният път от 100 км/ч до пълен покой да бъде само 33,7 метра. Специална система регулира ъгъла на наклон на каросерията при екстремно каране в завои. Въздушното окачване увеличава просвета до 25 см при излизане от асфалта или го намалява до 16 см при режим за пистово каране. Завиващите задни колела увеличават стабилността допълнително. Urus е първият модел на Lamborghini, в който водачът разполага с шест режима на шофиране (включително за пясък, кал, сняг, писта). Към момента това е и единствената кола на марката със задна седалка. Това трябва да бъде универсален спортен автомобил и затова багажникът е с вместимост от 616 до 1596 литра, а резервоарът побира 85 литра, за да има достатъчно гориво при дълги пътувания.

40-6-6kol

Пътническата кабина е обзаведена с най-висококачествени материали – кожа, алкантара, карбон, алуминий и дърво. При дължина на каросерията 5,11 метра в салона има място за четирима пътници. Превключвателите, екраните и всички най-модерни електронни системи са взаимствани от новата лимузина Audi A8. Италианските дизайнери са оформили много спортно кокпита, за да отличат Urus от всички други автомобили. На този модел се възлагат надежди за удвояване на годишната продукция на марката от 3500 на 7000 коли годишно.

 

 

Рамбо Ламбо загина безславно

В периода 1986 – 1993 г. Lamborghini произвежда само 328 екземпляра от първия си офроуд модел LM 002, който представлява пикап с четири врати. Преди това италианската марка е сглобявала подобни офроудъри за военни цели с американски двигатели. При LM 002 се използва оригинален мотор V12 на Lamborghini с мощност 375 конски сили, която впоследствие е вдигната до 455 конски сили. Предавателната кутия е 5-степенна механична.

40-10-6kol

Въпреки високото си тегло от 2,7 тона, автомобилът ускорява за 8,2 секунди до 100 км/ч и вдига 223 км/ч, с което е най-бързият SUV за времето си. В реални условия разходът на гориво варира от 25 до 42 л на 100 км, заради което резервоарът е гигантски с вместимост 270 л. Често наричат този модел Рамбо Ламбо заради издръжливостта и сериозните офроуд възможности. Но той загива безславно, защото по онова време не се търсят такива коли.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете