Най-бързото и мощно Ferrari

Ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,9 секунди, максимална скорост над 340 км/ч и мощност 800 конски сили! Най-бързият модел в историята на Ferrari носи името 812 Superfast и се появява в началото на годината, в която култовата италианска марка отбелязва 70-ата годишнина от създаването на първия си автомобил.

На 11 май 1947 г. на пистата в Пиаченца излиза състезателна кола, сглобена от Енцо Ферари, с двигател 1,5 л V12 с мощност 118 конски сили и с легендарното черно конче в емблемата. Това е единият от общо двата произведени екземпляра Ferrari 125 S, с които започва чудната историята на тази велика марка. Нейните конструктори продължават да създават дизайнерски и инженерни шедьоври, какъвто е „подаръкът“ за 70-ия рожден ден. Новият топмодел Ferrari 812 Superfast наследява F12 и ще бъде представен официално след броени дни на изложението в Женева. Срещу скромната сума от порядъка на 400 000 евро бъдещите му собственици ще разполагат с чудовищна машина с динамичните характеристики на кола от Формула 1. Ferrari рекламира автомобила като „най-мощния и най-бързия“ с бензинов двигател, а освен това е и най-мощният с преден мотор със среден капацитет 123 конски сили на литър работен обем.

Досегашният 6,3-литров агрегат V12 от Ferrari F12 е доработен и с увеличен обем до 6,5 л. Горивната смес се впръсква в цилиндрите под налягане 350 бара, максималният въртящ момент от 718 Nm се генерира при 7000 оборота, но водачът разполага с 80% от него при 3500 оборота. При оптимални условия Ferrari 812 Superfast спринтира за 2,9 секунди от място до 100 км/ч и постига максимална скорост над 340 км/ч. Автомобилът тежи 1525 кг без водач и течности. С шофьор, гориво, масла и охладителна течност теглото се качва с около 200 кг. Предаването е задно през 7-степенна трансмисия с двоен съединител.

Дизайнът продължава линията на F12, като добавя изцяло LED фарове и двуцветни съчетания. Идеята на инженерите е да предоставят на купувачите чиста проба състезателна машина, която ръфа асфалта на пистата, но и вози доколкото е възможно комфортно при всекидневни пътувания в града и извън него. Затова за първи път Ferrari прилага кормилна система с електрическо серво и завиване на четирите колела. Инсталиран е и режим за дрифтове, при които задницата може да танцува под тягата на 800-те коня.

Вече се появиха коментари, че името на автомобила не е много сполучливо. През 60-те години на миналия век Ferrari произвежда купето 500 Superfast с двигател V12 и мощност 400 конски сили. Superfast означава „супербърз“, което на италиански се превежда като Superveloce. Но името Superveloce е запазено за върховите модели на Lamborghini. Съперничеството между двете марки продължава и в тази сфера, а от конкуренцията на Ferrari и Lamborghini се появяват изключителни резултати. Като Ferrari 812 Superfast.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.