На 23 май 2019 да почерпят

Лидерът на Камарата на общините в британския парламент подаде оставка заради Брекзит

Златна гъска храни „еколозите“ Прибират милиони евро за опазването на „застрашения вид“

НАТО обяви, че срещата на върха в Лондон тази година ще бъде на 3 и 4 декември

Генералният директор на ЮНЕСКО идва в България

Балъков се разделя с „Етър” с емоционално обръщение към феновете

Партиите си надписват сметката по закон Държавните субсидии са постоянно завишавани над определения размер още от 2002 г.

Стоичков дари Албер II с албум и екип

Данъци за отдаване на апартамент и кола на туристи

За 24 пъти бяха връчени отличията „Златно перо“ за принос към българската култура и изкуство

Маршал Халифа Хафтар отказа предложение за примирие в Либия

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 23 май 2019

Събират три месеца оферти за АЕЦ „Белене” (обзор) Интерес има от компании от Китай, Франция и Русия

Вижте документалния филм на Би Би Си за отвлечените деца от норвежката служба за закрила на детето „Барневерн“ (видео със субтитри)

137 млн. лв. кредити дръпнали студенти Теглят средно по 9584 лв., cумите се отпускат само за обучение у нас

Френско-турски консорциум дава най-много за летище София “Еърпортс Де Пари” предлага 32,8 млн. евро годишна такса за държавата

Срокът за концесията на летище София ще е 35 години.

Всички кандидати ще строят нов терминал

Консорциумът, в който влиза операторът на три парижки летища “Еърпортс Де Пари” и турската “ТАВ Хавалиманларъ Холдинг”, предлага най-високото концесионно възнаграждение за държавата, ако стопанисва летище София. Това се разбра при отварянето на офертите на кандидатите за столичния аеропорт. Французите дават 32,8 млн. евро годишно и инвестиции в размер на 903 млн. евро.

Офертата им предвижда разширяване на Терминал 2 и прекратяване на дейността на Терминал 1, като до 2030 г. трябва да заработи новият Терминал 3. Финансирането ще бъде извършено на 100% чрез банкови кредити.

Втората по размер оферта е на консорциума “ССБ София Еърпорт ДжейВи” с членове ССБ Зауервайн & Шефер Бау АГ, в който влиза операторът на летище Копенхаген.

Те предлагат да плащат на държавата по 26,05 млн. евро на година. Строителството на нов терминал трябва да започне през 2021 г. и да приключи през 2024 г.

Консорциумът планира 25% самоучастие във финансирането и 75% – с кредити.

24,5 млн. евро e офертата на обединение “Соф Кънект”, в което влиза операторът на летище Мюнхен. Обещаваните инвестиции са за 608 млн. евро, а за финансов консултант ще се ползва кредиторът УниКредит.

Офертата на оператора на летището във Франкфурт – “Фрапорт”, който вече държи летищата във Варна и Бургас, е за концесионно възнаграждение в размер на 21 млн. евро. Предвижда се изграждане на Терминал 3 и свързването му с Терминал 2. Терминал 1 ще продължи да функционира, но само за вътрешни полети.

Най-ниската оферта предлага консорциум “Витоша”, в който влизат “Манчестър Еър Груп” и китайската BCEGI. Офертата е за инвестиции в
размер на 1,29 млрд. евро и годишно концесионно възнаграждение от 19,948 млн. евро.

Оценяването на офертите едва ли ще свърши за месец, заяви транспортният министър Росен Желязков.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (8)

  1. А какво стана с изискването да се платят наведнаж 500 млн още в началото? Държавата отказа ли се от този вариант?

    1. Първоначалната такса е отделно. Има и задължение за строеж на трети терминал до 10 г.

  2. Българският народ трябва да урлавлява летището си сам !
    Престанете да раздавате държавата на чужди лапачи !
    Ако не можете да управлявате даже едно готово направено летище , не управлявайте господа !
    Подавайте ОСТАВКА !

  3. Лапачката не спира, тепърва почва наддаването под масата! А дали турците не искат да закрият летището, за да осигурят пътници за новото истамбулско ? Екшъна предстои….

  4. За какво ми това летище в София , когато супер модерното Истанбулско летище ми е много по-близо . До София са ми 400 км а до Истанбул само 250 км.

  5. Когато не се прави нищо хейтване когато нещо се случва хейтване.. какво да коментирам?..

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.