В края на февруари приключва изследването на сградата за нова детска болница

Осъдиха мъж за измами при продажба на жилище

Почина дългогодишен шеф на РПУ Слънчев бряг, топполицаят Стайко Манев

Строят автомагистрала по Е-79 от Видин до Монтана

Част от тавана на метростанция „Западен парк” падна (СНИМКИ) Няма пострадали хора

Поставиха 725 нови контейнери в половин Шумен

Изправят пред Темида мъж, убил с нож брат си Обвиняемият редовно малтретирал и 88-годишната си майка

435 нови медици се дипломираха днес (СНИМКИ)

„Милан“ проучва Кирил Десподов

Потомка на търновски търговци направи ценно дарение на Историческия музей в Габрово Музеят получи мостра от плат, произвеждан от фабрика „Принц Кирил” АД

Мобилизация в Детското отделение на болницата в Горна Оряховица заради грипа

МРРБ започна проверка на обекта за дублиращо аварийно водоснабдяване в Хасково

Декларация от Национално сдружение на частните болници в България: И вие ли мислите така?

БДЖ пуска допълнителни места във влаковете за фестивала „Сурва“

Разследват смъртта на работник в пункт за скрап

Най-опасният шофьор: Млад софиянец с диплома за висше и мощна кола

Снимка Булфото

Образованието, местоживеенето, стажът и годишният пробег на водача и мощността на управлявания автомобил, са основните фактори, които определят поведението на водачите на пътя и това доколко безопасно шофират. Това твърдят авторите на първия национален Индекс за безопасно шофиране SDIndex – Safe Drive Index за 2018 г., който беше представен днес.

Стойността на индекса е 89,6 при максимална стойност 100 (най-нерисково поведение на пътя) и минимална стойност 0 (най-рисково поведение на пътя). С други думи, българските шофьори си дават висока оценка за избягване на риска и прехвърлят отговорността към останалите участници в движението. Това е знак, че рисковете на пътя не просто са подценени, а често не се и разпознават.

Превишаването на позволената скорост, определяно като “неволно”, е най-разпространеното рисково действие сред българските шофьори на леки и лекотоварни автомобили на възраст между 18 и 75 г. 71% от запитаните 1000 водачи отговарят, че това им се е случило поне веднъж през последната година.

И още изводи от индекса:
• Висшистите са по-склонни да поемат рискове от по-слабо образованите шофьори;
• В София нискорисковите шофьори са едва 27% (Индекс за безопасно шофиране над 90) при 60% средно за страната;
• Шофьорите със стаж между 4 и 10 години са по-склонни да поемат рискове, лица с повече стаж зад волана;
• Най-рискови са шофьорите с най-малък (2-5 хил. км) и най-голям (над 50 хил. км) годишен пробег;
• Очаквано, шофьорите с по-мощни автомобили са склонни към по-агресивно шофиране, с
повече нарушения.

 

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Много умно,висшистите като хора с по-високи доходи могат да плащат по-висока гражданска отговорност,че и мощни коли имали,т.е. имат пари.А сега да ни дадат статистика от съда – колко са смъртните случаи причинени с мощни коли от висшисти и колко от хора незавършили висше,както и колко с коли трошки.Не знам по света има ли фермер,който да тори само плевелите,за да получи реколта.

  2. Сигурен съм, че „софиянецът“ не софиянец и не е с висше образование, а с вишо !!! А, точното заглавие следва да бъде: „Комплексар с мощна кола и малка пишка“

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.