Горя изоставена къща в центъра на Бургас

Премиерът Борисов пристигна в Брюксел

Русия експулсира двама германски дипломати

Крис Дженър ще подари ботокс на дъщерите си за Коледа

Директорката на яслата, разследвана за насилие над дете: Тези кръвонасядания може да са получени навсякъде По думите на майката момиченцето станало асоциално, плашело се от всички и плачело

УМБАЛ „Св. Марина“ – Варна въведе иновативно лечение за пациенти с напреднала болест на Паркинсон

Сгодена ли е Глория? (СНИМКА) Феновете й са убедени, че предстои сватбагло

В Поморие излязоха попчетата

Омбудсманът Диана Ковачева: Липсва пропорционалност между санкционирането и поощрението на шофьорите

Общинската избирателна комисия решава до седмица дали ще остане на поста си кметът на Благоевград

Марадона осъди Dolce & Gabbana за 70 000 евро

ВСС прие оставката на Цацаров като главен прокурор

Електрическите автомобили имат проблеми със зимните гуми На пазара се предлага само един модел, предназначен специално за такива коли

Японски коли за гостите на боксовата гала Луксозен транспорт за ВИП личностите на мача на Тервел Пулев

Откриха останки от изчезналия чилийски военен самолет с 38 души

Най-опасният шофьор: Млад софиянец с диплома за висше и мощна кола

Образованието, местоживеенето, стажът и годишният пробег на водача и мощността на управлявания автомобил, са основните фактори, които определят поведението на водачите на пътя и това доколко безопасно шофират. Това твърдят авторите на първия национален Индекс за безопасно шофиране SDIndex – Safe Drive Index за 2018 г., който беше представен днес.

Стойността на индекса е 89,6 при максимална стойност 100 (най-нерисково поведение на пътя) и минимална стойност 0 (най-рисково поведение на пътя). С други думи, българските шофьори си дават висока оценка за избягване на риска и прехвърлят отговорността към останалите участници в движението. Това е знак, че рисковете на пътя не просто са подценени, а често не се и разпознават.

Превишаването на позволената скорост, определяно като “неволно”, е най-разпространеното рисково действие сред българските шофьори на леки и лекотоварни автомобили на възраст между 18 и 75 г. 71% от запитаните 1000 водачи отговарят, че това им се е случило поне веднъж през последната година.

И още изводи от индекса:
• Висшистите са по-склонни да поемат рискове от по-слабо образованите шофьори;
• В София нискорисковите шофьори са едва 27% (Индекс за безопасно шофиране над 90) при 60% средно за страната;
• Шофьорите със стаж между 4 и 10 години са по-склонни да поемат рискове, лица с повече стаж зад волана;
• Най-рискови са шофьорите с най-малък (2-5 хил. км) и най-голям (над 50 хил. км) годишен пробег;
• Очаквано, шофьорите с по-мощни автомобили са склонни към по-агресивно шофиране, с
повече нарушения.

 

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Много умно,висшистите като хора с по-високи доходи могат да плащат по-висока гражданска отговорност,че и мощни коли имали,т.е. имат пари.А сега да ни дадат статистика от съда – колко са смъртните случаи причинени с мощни коли от висшисти и колко от хора незавършили висше,както и колко с коли трошки.Не знам по света има ли фермер,който да тори само плевелите,за да получи реколта.

  2. Сигурен съм, че „софиянецът“ не софиянец и не е с висше образование, а с вишо !!! А, точното заглавие следва да бъде: „Комплексар с мощна кола и малка пишка“

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.