Най-търсената малка кола в Европа e в супер форма

Едва ли има по-изгоден момент за покупка на нова кола от периода на смяна на поколенията на даден модел. В очакване на новата генерация, настоящата върти последните си обиколки на пазарната писта с щедри отстъпки. В края на жизнения си цикъл обикновено автомобилът се намира в най-добрата си техническа форма, защото е преболедувал т.нар. „детските болести“ (ако е бил сполетян от такива). А при фейслифта са отстранени онези дребни проблемчета, които се появяват в първите години след лансирането.

Най-продаваната малка кола в Европа – Ford Fiesta, навлиза в такова време разделно на смяна на поколенията. През 2017 г. шестата генерация ще предаде щафетата на седмата след силен финален спринт. Актуалният модел е набрал висока скорост, спечели редица награди за дизайн и технологии и отдавна диктува модата в сегмента на малките коли. В градските територии Ford се радва на силно присъствие вече четири десетилетия, откакто през 1976 г. лансира първата Fiestа, произведена в над 15-милионен тираж.

Настоящият модел е на пазара от 2009 г. и претърпя сериозен технически фейслифт през 2013 г., когато получи хитовия трицилиндров 1,0-литров бензинов двигател с турбо пълнене EcoBoost. Преди да отворим леко оребрения преден капак, нека погледнем автомобила отвън. Той е стегнат, модерен и спортен, като вдъхва увереност и мощ. Отпред прилича на Aston Martin с голямата, обърната надолу трапецовидна решетка с хоризонтални хромирани лайстни. Това е новата стилистика на Ford, която присъства в дизайна и на останалите модели на марката. Тесните фарове разполагат с дневни LED светлини, а фаровете за мъгла са интегрирани в въздуховодите на предната броня.

Отвътре Fiesta изглежда по-голяма, отколкото е отвън. Мястото е достатъчно, за да се ползва не само от двама души. Моделът с пет врати осигурява удобно качване и слизане на задните места, където пасажери с ръст до 1,75 м се настаняват комфортно. Предните седалки са приятно стегнати и са малко по-високо разположени, така че осигуряват по-добра видимост и това ще се хареса на много дами. Кокпитът изглежда спортен и високотехнологичен - с мултифункционалния волан, множество бутони и цветен дисплей на конзолата. Хромирани акценти и пианолак добавят висок стил и елегантност във вътрешното обзавеждане, в което са използвани много качествени материали. Обемът на багажника е 281 л, а при сгъване на задните облегалки товарният капацитет достига 979 л - резонни параметри за градски автомобил с дължина под 4 м.

Fiesta е един от малките автомобили с най-богата двигателна гама. Най-икономичният вариант се задвижва от 1,6-литров дизелов мотор с мощност 95 конски сили, който изразходва само 3,3 л гориво на 100 км. От 2013 г. нов в програмата е и 1,5-литров дизелов агрегат със 75 конски сили със средна консумация 3,7 л на 100 км. Повече от две трети от купувачите на модела избират бензинови моторизации. Тези потребители имат на разположение двигатели с класическо атмосферно пълнене и с турбо пълнене, какъвто е нашумелият агрегат 1,0 EcoBoost. За него могат да се кажат и и напишат много положителни оценки. Моторът е компактен, лек, издръжлив, изгоден за поддръжка, работи тихо и е оборудван със старт-стоп система, която спестява бензин при всеки червен светофар. При рязко подаване на газ турбината нагнетява богата горивна смес и автомобилът ускорява пъргаво. Това важи и за двете нива на мощност на двигателя 1,0 EcoBoost – 100 и 125 конски сили, които се задоволят с по-малко от 5 л гориво на 100 км. Колко под (или над) 5 л ще бъде консумацията, зависи от десния крак на човека зад волана.

Независимо че е градска кола, Fiesta се представя на ниво и по магистралата. 125-те коня на 1,0-литровия EcoBoost мотор препускат уверено напред. Въртящият момент от 170 Nm е напълно достатъчен, за да покаже тежащата 1045 кг кола отлична спортна форма. При скорост 120 км/ч оборотомерът показва 2600 завъртания на коляновия вал в минута. Максималната скорост е 196 км/ч, ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,4 секунди. Механичната предавателна кутия работи в хармония с еластичния двигател, като смяната на предавките създава у водача усещане за спортен модел. Пътното поведение на Fiesta може да служи за еталон в сегмента на малките коли. В завоите автомобилът се държи сигурно и стегнато, а на прави отсечки „залепва“ за асфалта, ако не се натъкне на големи дупки. Собствениците могат да разчитат на доброто представяне на модела в тестовете за издръжливост, като показателно е обобщението на германския контролен орган TUV: „Солиден малък автомобил“.

Автоматично спира в града

Настоящото поколение Ford Fiesta разполага с най-модерни електронни помощници за удобство на водача и по-сигурно пътуване. Автоматичната функция за спиране в града Active City Stop работи с лазерен сензор в челното стъкло, който следи обектите пред автомобила. При опасно доближаване се подава алармиращ сигнал, а при липса на реакция от шофьора се прилага спирачно усилие. Ако скоростта е до 15 км/ч, колата спира напълно, а до 30 км/ч намалява чувствително последиците от евентуален сблъсък. Тази система толкова допадна на експертите по сигурността в независимата организация Euro NCAP, че те й отредиха специалната награда „Euro NCAP Advanced Award“.

Пакетът MyKey представлява дистанционна „спирачка“. Когато собственикът дава ключа от колата на друг, може чрез него да ограничи максималната скорост, силата на аудиосистемата и възможността за изключване на стабилизиращата програма ESP. Това е едно удобство за родители, които не искат децата им с шофьорски книжки да въртят гуми и да препускат по асфалта под грохота на мощни звуци.

Инфо-развлекателната система Ford Sync работи с гласови команди на 30 езика, позволява лесна комуникация, използване на смартфон и в случай на подава авариен сигнал на спасителните служби.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили