Спряха делото срещу Здравков (обзор) Главният архитект на София бе преследван, защото не иска небостъргач в градинка

Кандидат-президент в Турция дари по 500 турски лири на своите съперници за предизборната им кампания

Чешкият президент Милош Земан се обяви против предсрочни парламентарни избори

Съдът отстрани от длъжност кметицата на “Младост” Иванчева и заместничката й Петрова Опитала да уволни заместника си Русев, след като свидетелствал срещу нея

Ремонтират бул. „Тодор Каблешков“ в София

Задържаха трима мъже, опитали се да избягат на столични полицаи с краден джип

Замразена е подготовката за срещата на Путин и Тръмп

Учени изследват произхода на инките с помощта на генетиката

Повдигнаха три обвинения на шефа на КАТ-Благоевград

Прокуратурата: Иванчева опитва да влияе на свидетелите по делото в администрацията на район “Младост”

Правят регистър на биопроизводителите

Задържаха шофьора на тира, ударил автобус на “Тракия”

Множество протести срещу проява на крайната десница в Берлин

Издирват шуменец

Официално от Кремъл: Бойко Борисов ще посети Русия на 30 май

Най-търсената малка кола в Европа e в супер форма

Едва ли има по-изгоден момент за покупка на нова кола от периода на смяна на поколенията на даден модел. В очакване на новата генерация, настоящата върти последните си обиколки на пазарната писта с щедри отстъпки. В края на жизнения си цикъл обикновено автомобилът се намира в най-добрата си техническа форма, защото е преболедувал т.нар. „детските болести“ (ако е бил сполетян от такива). А при фейслифта са отстранени онези дребни проблемчета, които се появяват в първите години след лансирането.

Най-продаваната малка кола в Европа – Ford Fiesta, навлиза в такова време разделно на смяна на поколенията. През 2017 г. шестата генерация ще предаде щафетата на седмата след силен финален спринт. Актуалният модел е набрал висока скорост, спечели редица награди за дизайн и технологии и отдавна диктува модата в сегмента на малките коли. В градските територии Ford се радва на силно присъствие вече четири десетилетия, откакто през 1976 г. лансира първата Fiestа, произведена в над 15-милионен тираж.

Настоящият модел е на пазара от 2009 г. и претърпя сериозен технически фейслифт през 2013 г., когато получи хитовия трицилиндров 1,0-литров бензинов двигател с турбо пълнене EcoBoost. Преди да отворим леко оребрения преден капак, нека погледнем автомобила отвън. Той е стегнат, модерен и спортен, като вдъхва увереност и мощ. Отпред прилича на Aston Martin с голямата, обърната надолу трапецовидна решетка с хоризонтални хромирани лайстни. Това е новата стилистика на Ford, която присъства в дизайна и на останалите модели на марката. Тесните фарове разполагат с дневни LED светлини, а фаровете за мъгла са интегрирани в въздуховодите на предната броня.

Отвътре Fiesta изглежда по-голяма, отколкото е отвън. Мястото е достатъчно, за да се ползва не само от двама души. Моделът с пет врати осигурява удобно качване и слизане на задните места, където пасажери с ръст до 1,75 м се настаняват комфортно. Предните седалки са приятно стегнати и са малко по-високо разположени, така че осигуряват по-добра видимост и това ще се хареса на много дами. Кокпитът изглежда спортен и високотехнологичен – с мултифункционалния волан, множество бутони и цветен дисплей на конзолата. Хромирани акценти и пианолак добавят висок стил и елегантност във вътрешното обзавеждане, в което са използвани много качествени материали. Обемът на багажника е 281 л, а при сгъване на задните облегалки товарният капацитет достига 979 л – резонни параметри за градски автомобил с дължина под 4 м.

Fiesta е един от малките автомобили с най-богата двигателна гама. Най-икономичният вариант се задвижва от 1,6-литров дизелов мотор с мощност 95 конски сили, който изразходва само 3,3 л гориво на 100 км. От 2013 г. нов в програмата е и 1,5-литров дизелов агрегат със 75 конски сили със средна консумация 3,7 л на 100 км. Повече от две трети от купувачите на модела избират бензинови моторизации. Тези потребители имат на разположение двигатели с класическо атмосферно пълнене и с турбо пълнене, какъвто е нашумелият агрегат 1,0 EcoBoost. За него могат да се кажат и и напишат много положителни оценки. Моторът е компактен, лек, издръжлив, изгоден за поддръжка, работи тихо и е оборудван със старт-стоп система, която спестява бензин при всеки червен светофар. При рязко подаване на газ турбината нагнетява богата горивна смес и автомобилът ускорява пъргаво. Това важи и за двете нива на мощност на двигателя 1,0 EcoBoost – 100 и 125 конски сили, които се задоволят с по-малко от 5 л гориво на 100 км. Колко под (или над) 5 л ще бъде консумацията, зависи от десния крак на човека зад волана.

Независимо че е градска кола, Fiesta се представя на ниво и по магистралата. 125-те коня на 1,0-литровия EcoBoost мотор препускат уверено напред. Въртящият момент от 170 Nm е напълно достатъчен, за да покаже тежащата 1045 кг кола отлична спортна форма. При скорост 120 км/ч оборотомерът показва 2600 завъртания на коляновия вал в минута. Максималната скорост е 196 км/ч, ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,4 секунди. Механичната предавателна кутия работи в хармония с еластичния двигател, като смяната на предавките създава у водача усещане за спортен модел. Пътното поведение на Fiesta може да служи за еталон в сегмента на малките коли. В завоите автомобилът се държи сигурно и стегнато, а на прави отсечки „залепва“ за асфалта, ако не се натъкне на големи дупки. Собствениците могат да разчитат на доброто представяне на модела в тестовете за издръжливост, като показателно е обобщението на германския контролен орган TUV: „Солиден малък автомобил“.

Автоматично спира в града

Настоящото поколение Ford Fiesta разполага с най-модерни електронни помощници за удобство на водача и по-сигурно пътуване. Автоматичната функция за спиране в града Active City Stop работи с лазерен сензор в челното стъкло, който следи обектите пред автомобила. При опасно доближаване се подава алармиращ сигнал, а при липса на реакция от шофьора се прилага спирачно усилие. Ако скоростта е до 15 км/ч, колата спира напълно, а до 30 км/ч намалява чувствително последиците от евентуален сблъсък. Тази система толкова допадна на експертите по сигурността в независимата организация Euro NCAP, че те й отредиха специалната награда „Euro NCAP Advanced Award“.

Пакетът MyKey представлява дистанционна „спирачка“. Когато собственикът дава ключа от колата на друг, може чрез него да ограничи максималната скорост, силата на аудиосистемата и възможността за изключване на стабилизиращата програма ESP. Това е едно удобство за родители, които не искат децата им с шофьорски книжки да въртят гуми и да препускат по асфалта под грохота на мощни звуци.

Инфо-развлекателната система Ford Sync работи с гласови команди на 30 езика, позволява лесна комуникация, използване на смартфон и в случай на подава авариен сигнал на спасителните служби.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.