Протест на ученици, учители и родители в Сливен в защита на училище

Гърция и Македония започват нов кръг от преговорите относно спора за името

Отбелязваме Антоновден

Биткойнът се срина с 25 на сто на азиатските пазари

Чавушоглу: Турция може да разшири военната си операция в Северна Сирия

Папа Франциск поиска прошка за извършените от католически духовници посегателства срещу деца

Косовският премиер призова да не се използва убийството на Оливер Иванович за политически цели

Доклад на „Фрийдъм хаус“: България е свободна страна, но медиите й – само донякъде

Тръмп е в отлично здраве, заяви лекарят на Белия дом

Около 1400 мигранти бяха спасени в Средиземно море

Нови по-строги санкции към КНДР обмислят САЩ и Канада

В Якутия измериха -67 градуса по Целзий

Появи се нов свидетел на убийството на Петър Христов

Министър Ангелкова разговаря с ръководителя на Световната организация по туризъм

Украинският парламент отказа да обяви ЛНР и ДНР за терористични организации

Най-умната малка кола Fiesta разпознава пешеходци на тъмно, предотвратява катастрофи и не позволява удари при паркиране

41 години история, 7 поколения, 17 милиона произведени екземпляра, първо място  в класацията на най-продаваните малки коли в Европа – Ford Fiesta е най-успешният и най-важният модел за марката на континента. Пазарът го поглъща лакомо като топъл хляб, а експертите непрекъснато му присъждат  награди. Понятието масов автомобил му приляга също толкова добре, колкото и на първия такъв в историята – легендарният Ford T, изобретен в началото на миналия век от основателя на компанията Хенри Форд. Негови са думите, че „всичко може да бъде направено по-добре, отколкото е правено до момента”. Сякаш от тях са се ръководили наследниците му в ръководството на фирмата, когато са работили върху новата, осма поред генерация на Fiesta. Колкото и да е добър досегашният модел, новият е още по-добър.

40-1-6kol

По-голяма, по-модерна, по-практична, по-динамична, по-технологична – всичко това се отнася с пълна сила за новото издание на любимата градска кола на европейците. Тя е конструирана и произведена изцяло в Кьолн и на практика е единственият масов модел в сегмента, който с основание носи престижния етикет Made in Germany. За сравнение VW Polo се сглобява в Памплона, Audi A1 – в Брюксел, Mini – в Оксфорд, а при Opel Corsa производството е поделено между испанския град Сарагоса и немския Айзенах.

40-2-6kol

Това, което конструкторите са направили по-добре при новата Fiesta, е свързано отчасти с дизайна, но най-вече с вътрешното пространство, комфорта и електрониката. Хубавите двигатели и динамичното пътно поведение и досега са били силни качества на градския автомобил. Неговите създатели се гордеят, че това е технологично най-усъвършенстваната технологически масова малка кола на пазара в Европа, защото притежава най-модерния набор от системи в помощ на водача и функции за свързване. Съвременните асистиращи технологии функционират благодарение на работата на 2 камери, 3 радара и 12 ултразвукови сензори, които следят територията на 360 градуса около автомобила и наблюдават пътя отпред на разстояние до 130 метра (повече от дължината на игрището на футболен стадион).

40-3-6kol

Fiesta е първият модел на Ford с усъвършенстваната версия на Асистента за предотвратяване на сблъсъци и засичане на пешеходци на тъмно – функция, която „вижда” хората на пътя или в близост до него и които могат да пресекат траекторията на автомобила. Широкоъгълната камера помага за по-добро проследяване на движенията на пешеходците, като се използва светлината от фаровете. За първи път Fiesta разполага с активен асистент за перпендикулярно паркиране, който разпознава подходящи места и управлява маневрите, без водачът да върти волана. Ако шофьорът се разсее и не реагира на предупрежденията за близост и евентуален сблъсък при маневрирането, системата активира спирачките. Предлага се и асистент за автоматично излизане от място при успоредно паркиране и така Fiesta разтоварва максимално собствениците си от напрежението при паркиране в ограничените пространства в града.

40-5-6kol

Списъкът с нова електроника на борда продължава с системите за разпознаване на пътните знаци и ограниченията на скоростта (дори да са различни в отделни ленти) и за автоматични дълги светлини с „меко“ превключване без заслепяване. Общо 15 технологии помагат на водача да върши работата си зад волана, като в това число влизат адаптивен автопилот, следене на мъртвата зона, индикация за дистанция, предупреждения за страничен трафик, за напускане на лентата, за предстоящ сблъсък и др.

40-6-6kol

Новата Fiesta получава модерната комуникационно-развлекателна система SYNC3, която позволява на водача да използва прости разговорни команди, за да управлява аудиото, навигацията и свързаните смартфони. Само натискането на бутон и изричането на фрази като „I need a coffee“, „I need petrol“ или „I need to park” е достатъчно за локализирането чрез навигацията на близки заведения, бензиностанции, паркинги, гари, летища, хотели.

40-7-6kol

Макар че разполага с най-съвременните функции за връзка, комуникация и забавление, Fiesta не е само пътуващ „компютър“, а си остава една много приятна и удобна за каране кола. Основните пазарни обеми ще бъдат моторизирани с мнократно награждавания световен двигател на годината – с три цилиндъра, обем 1,0 л, турбопълнене и мощност 100, 125 или 140 конски сили. В дизеловите модели работи 1,5-литров комън рейл с 85 или 120 конски сили. Двата агрегата осигуряват отлична динамика и ефикасност, като се съчетават с изцяло нова 6-степенна механична скоростна кутия. Най-икономичният вариант изминава 100 км с 3,2 л гориво. Новото шаси осигурява по-добро сцепление с пътя в завои чрез електронно векторно разпределение на въртящия момент. Така Fiesta дава заявка да бъде не само герой на всекидневието при шофиране в населените места, но и да доставя удоволствие при извънградски пътувания.

По-лесен достъп до багажника

В студените месеци водачите на Fiesta могат да разчитат на отопляем волан – удобство, характерно за по-големите луксозни автомобили. Интериорът на новия модел е претърпял значително повече промени, отколкото външния дизайн. Също за първи път се предлага отварящ се стъклен покрив. На конзолата е инсталиран 8-инчов цветен сензорен екран тип таблет, който може да бъде управляван с докосване, с жестове „приплъзване“ и „прибиране“ с пръсти. В зависимост от оборудването се предлагат и по-малки екрани – с диаметър 6,5 инча и 4,2 инча. Почитателите на добрия звук ще бъдат изкушени от първата аудиосистема B&O в автомобил на Ford с мощност 675 вата, 10 говорителя, суббуфер в багажника и централна колона за средни честоти над арматурното табло.

40-10-6kol

По-широкият заден капак осигурява по-лесен достъп до багажника, а в пътническата кабина има повече пространство за лични вещи.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.