Започваме учебната година и отбелязваме Деня на София със „Зареди карта – стани читател“

Стартира седмото издание на инициативата „Стара хартия за нова книга“

„Меден рудник“ на хоро, празнува 99 години

Легенди се носят за любовния живот на Видин Даскалов През 2019-а се навършиха 90 години от рождението на великия оперетен артист

Борис Джонсън: Великобритания ще се освободи от оковите на ЕС като Невероятния Хълк

Поне един човек е загинал при стрелба в Торонто (СНИМКИ)

Мая Манолова: Подкрепата за мен означава да застанеш срещу модела на управление

6 млн. евро за митичната кола на Джеймс Бонд Aston Martin DB5 продаден на търг

Пожарът край Сухото езеро в Рила е локализиран

Винсент Касел и Тина Кунаки: Романтиката продължава

Цецо Елвиса: Само Емил Димитров се равнява с Краля

Майка загина, дъщеря й е ранена след взрив на такси на бензиностанция

Кой е открил Америка според блондинките?

Жертвите на наводненията в Испания станаха 6 (ВИДЕО)

Едуард Сноудън е подал молба за убежище във Франция

На две гуми при минус 15 градуса (снимки и видео)

Средата на януари, минусови температури, затрупани със сняг пътища, по улиците не се чува ръмженето на мотори, сякаш ездачите на две колела като мечките спят зимен сън до идването на пролетта.

Какво правят през зимните месеци мотористите? През този сезон голяма част от тях имат и друго занимание, с което да получат липсващата доза адреналин. В повечето случаи мотористите сменят екстремния спорт с друг – яхват фрирайд сноуборд (свободно каране без ограничения на писта) или ските, тренират бойни спортове или просто прекарват повече часове във фитнеса.

Срещат се и ентусиасти новатори, които не могат да се разделят с мотора си дори и през зимата. Такъв е Чавдар Ташев, на 28 години, член на една от най-големите мотоорганизации „Софийски мотористи”. Лошото време не го спира да вземе решение да направи нещо по-различно и да изпробва мотора си върху лед и сняг, слагайки шипове на гумите си. Попитахме го при каква най-ниска температура е карал: „Мисля, че това беше тази седмица – на -15 градуса, когато пробвахме мотора с шиповете на замръзнало езеро близо до Мало Бучино.”

Споделя, че усещането при този експеримент е стабилно, като да караш през лятото със сликове (гума за сухо време с гладка повърхност) на плюс 30 градуса. С няколко слоя дрехи и термобельо любителят на екстремни изживявания не се притеснява от студа, но предупреждава, че карането в зимни условия трябва да се обмисли предварително, необходима е солидна подготовка и избор на терен.

„Моторът е страст, начин на живот, средство да избягаш от всекидневието и да се почувстваш истински свободен, но не пробвайте да карате на асфалт при -5. Няма нито тръгване, нито спиране. По-добре не опитвайте!”

Карането през зимата е въпрос на личен избор, смята друг член на организацията. Той не се разделя със своя мотор, докато завали сняг. За последно е участвал в едно благотворително каране на Бъдни вечер. „Но когато всичко е преценено и се спазват определени правила, няма проблеми”, коментира пред „Труд” Иван Н., на 27 години.

Управлението на мотор на лед и сняг не е за всеки и дори е опасно за неопитните водачи, заявяват мотористите: „Ако не сте сигурни в уменията си и в машината си на 110%, не излизайте да карате на такива условия като студен асфалт под 10 градуса и температури под 15 градуса!”

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.