82% от богатството в света отива при 1% от населението

Майка с бебе в ръце пропадна в улична шахта в столичен квартал

Агресия в дом за деца с увреждания в Габрово

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 23 януари 2018

Правят сергиите в Слънчев бряг еднакви

15-километрова опашка на ГКПП „Капитан Андреево“

Броят яхтите на българи в Гърция Удрят схемите за укриване на налози при транзит

Списък с 55 защитени специалности въвежда МОН

Религии против Истанбулската конвенция Светият синод обяви, че договорът поражда тревога за бъдещето на европейската християнска цивилизация

Белгия намали равнището на терористична заплаха в страната

Федерика Могерини заяви, че е извънредно притеснена от турската офанзива в Сирия

Огнеборци потушиха пожар в цех за металообработка в Килифарево

Бомбаджия на банкомати скочи в ледените води на Струма (обзор) Джонката и Свещичката арестувани след 75 дни търсене под дърво и камък

Разкриха пет високотехнологични наркооранжерии в Добричко

Грипна епидемия и в Благоевград Висока заболеваемост в още 6 области

На две гуми при минус 15 градуса (снимки и видео)

Чавдар Ташев е на 28 години, член на една от най-големите мотоорганизации „Софийски мотористи”.

Средата на януари, минусови температури, затрупани със сняг пътища, по улиците не се чува ръмженето на мотори, сякаш ездачите на две колела като мечките спят зимен сън до идването на пролетта.

Какво правят през зимните месеци мотористите? През този сезон голяма част от тях имат и друго занимание, с което да получат липсващата доза адреналин. В повечето случаи мотористите сменят екстремния спорт с друг – яхват фрирайд сноуборд (свободно каране без ограничения на писта) или ските, тренират бойни спортове или просто прекарват повече часове във фитнеса.

Срещат се и ентусиасти новатори, които не могат да се разделят с мотора си дори и през зимата. Такъв е Чавдар Ташев, на 28 години, член на една от най-големите мотоорганизации „Софийски мотористи”. Лошото време не го спира да вземе решение да направи нещо по-различно и да изпробва мотора си върху лед и сняг, слагайки шипове на гумите си. Попитахме го при каква най-ниска температура е карал: „Мисля, че това беше тази седмица – на -15 градуса, когато пробвахме мотора с шиповете на замръзнало езеро близо до Мало Бучино.”

Споделя, че усещането при този експеримент е стабилно, като да караш през лятото със сликове (гума за сухо време с гладка повърхност) на плюс 30 градуса. С няколко слоя дрехи и термобельо любителят на екстремни изживявания не се притеснява от студа, но предупреждава, че карането в зимни условия трябва да се обмисли предварително, необходима е солидна подготовка и избор на терен.

„Моторът е страст, начин на живот, средство да избягаш от всекидневието и да се почувстваш истински свободен, но не пробвайте да карате на асфалт при -5. Няма нито тръгване, нито спиране. По-добре не опитвайте!”

Карането през зимата е въпрос на личен избор, смята друг член на организацията. Той не се разделя със своя мотор, докато завали сняг. За последно е участвал в едно благотворително каране на Бъдни вечер. „Но когато всичко е преценено и се спазват определени правила, няма проблеми”, коментира пред „Труд” Иван Н., на 27 години.

Управлението на мотор на лед и сняг не е за всеки и дори е опасно за неопитните водачи, заявяват мотористите: „Ако не сте сигурни в уменията си и в машината си на 110%, не излизайте да карате на такива условия като студен асфалт под 10 градуса и температури под 15 градуса!”

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.