На четири очи с пътя новата Octavia се държи още по-добре

Визуално Octavia напомня на Е-класата
Водачът променя поведението на колата по свой вкус

С нов дизайн, подобрена техника и по-богато оборудване Skoda Octavia влиза след фейслифт на скорост във втората част от своя жизнен цикъл. Най-важният модел на чешкия производител става още по-конкурентен в пренаселения сегмент на компактните автомобили, сред които се отличава с приятна визия, здравина и практичност. И най-важното – с голям вътрешен обем.

От три десетилетия Octavia изпълнява успешно функциите на семеен и бизнес автомобил с универсални качества. С дължина 4,67 м (за хечбека) настоящата трета генерация на модела превъзхожда останалите коли в сегмента. Няма друг компактен модел, в който пътници с висок ръст да се чувстват толкова комфортно и да кръстосат крака на задните седалки. Няма кой да конкурира Octavia и по товарен капацитет – това е може би най-продаваното комби в Европа с багажен обем до 1740 л.

Удобството на вътрешното пространство е “облечено” с модерен ламаринен костюм, защото голяма част от купувачите си избират коли по външния вид и по цената. И по двата фактора Skoda разполага със силни козове. Моделите на чешката компания са по-изгодни от тези на концерна майка Volkswagen, а разполагат със същата техника. По отношение на дизайна Octavia прави една смела крачка напред, каквато рядко се предприема при фейслифт. Предната част на автомобила вече изглежда по коренно различен начин и наподобява силно на Е-класата (W212) на Mercedes от периода 2009-2013. Погледната отпред в тъмното, Octavia е като двойник на този Benz , но не точно, защото неговите фарове не са LED като на новата Skoda.

Променената физиономия с четири “очи” може да събуди две мнения сред автомобилните естети – едни ще я харесат, други не. За производителя обаче най-важно е какво харесват купувачите, а те са крайно позитивно настроени. Това се доказва от пазарните резултати на компанията, за която изминалата 2016 г. беше най-добрата в историята, а Octavia е истински хит с повече от 5 милиона продажби от лансирането на модела през 1996 г. При фейслифта дизайнерският екип на Skoda, ръководен от корифея в бранша Йозеф Кабан (проектирал преди това VW Lupo, Seat Arosa и Bugatti Veyron), е решил да даде на Octavia още по-ярко присъствие. Променени са не само фаровете с LED технология (външните са за късите светлини, а вътрешните – за дългите). Решетката е станала по-широка и по-внушителна, емблемата в нея се забелязва по-отчетливо. Типично в стила на Skoda от предната част тръгват прецизни и изчистени странични линии, които подчертават атлетичния силует и завършват с характерните за марката С-образни задни LED светлини.

При обновяването са пораснали незначително размерите на автомобила и задната следа. Междуосието се запазва 2,67 м – необичайно дълго за компактния сегмент и осигурява щедро пространство в пътническата кабина и голям товарен обем. Багажникът на хечбека побира 590 л (1580 л при сгъване на задните седалки), а на комбито – 610 л (1740 л при сгъване на задните седалки). Освен място в изобилие интериорът предлага висококачествени материали и някои нови функции. В прегледния кокпит се откроява голям 9,2-инчов мултифункционален дисплей, който дава много реалистично сателитно изображение на навигационните карти, а също така и прецизна прогноза за времето. Усъвършенствани са контролните бутони за климатичната инсталация. Предлагат се също волан с подгряване и амбиентно LED осветление, за което водачът може да задава до 10 различни цвята.

Купувачите на Octavia имат богат избор от двигатели с мощност от 86 до 184 конски сили – четири бензинови TSI, четири дизелови TDI и един CNG на природен газ (метан). В зависимост от моторизацията и желанието на клиента трансмисиите са механични с 6 или 6 предавки или автоматични DSG с двоен съединител с 6 или 7 предавки. За състезателите е предназначен спортният вариант RS, а за любителите на приключения – офроуд комбито Scout.
Инженерите са оптимизирали окачването, а увеличената задна следа също допринася за по-доброто пътно поведение. Опционално Octavia се оборудва със системата за адаптивен контрол на шасито DDC, която управлява електронно клапите на амортисьорите в три режима – нормален, комфортен и спортен. В опасна ситуация автоматично се включва спортният режим за по-добра стабилност, по-силно сцепление на гумите и по-къс спирачен път. Чрез превключвател водачът може да задава режими на шофиране с различни настройки на кормилната система, трансмисията и окачването.

Бутилката „залепва“ в гнездото
Повече практични функции на борда

40-10

Обновената Octavia разполага с някои незначителни на пръв поглед, но много практични функции. Вече не само пътниците отпред, но и отзад имат достъп до USB портове. На централната конзола е инсталиран 220-волтов изход. Поставката за бутилки между седалките е оборудвана с повърхност, към която бутилките “залепват” и могат да бъдат отваряни с една ръка. Стъргалката за лед на капака за резервоара, чекмеджето със светлоотразителната жилетка в предната седалка и фенерчето в багажника вече са познати на собствениците на Skoda.

Към подпомагащите водача системи се присъединяват няколко нови. Асистентът за маневриране с ремарке подпомага движението на заден ход. В случай на опасност от сблъсък при паркиране автомобилът автоматично спира. При навлизане на автомобил в мъртвата зона на видимост водачът получава светлинен сигнал в страничното огледало. При опасност от челен сблъсък спирачките се задействат, ако скоростта е до 60 км/ч. А при инцидент автоматично се осъществява връзка със спасителните служби, които получават точните координати на автомобила.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете