Обновена Банскалии затварят пътя за Гърция в сряда, искат си втората кабинка

Тереза Мей към Бойко Борисов: Благодаря на теб и на България за помощта Българският премиер очаква Великобритания да остане стратегически партньор

Шофьор се приземи в двор на къща Друг се блъсна с глиган

Москва и Кайро подписаха договор за изграждане на АЕЦ в Египет

Солени глоби за автокаскадьора, заклещил се с „Фолксваген Голф” на улица „Стръмна” в Старинен Пловдив

19 от общо 26-те мечки в парка над Белица заспаха зимен сън

Шестима загинаха по пътищата в Монтанско за месец

Остават 20 дни до края на Операция „Жълти стотинки“ За първи път в кампанията се включиха ученици

Оправдаха клошар за убийство на събрат

Вижте срещата между Борисов и Тереза Мей в Лондон (ВИДЕО)

Читател на "Труд" от мястото на събитието Вижте снимки от взрива в Манхатън

14 сдружения протестират срещу зелената мафия

71-годишен криминално проявен пловдивчанин изгоря заради контрабанда на цигари

Делегация от Велико Търново се срещна с кмета на Охрид Йован Стояноски

Взрив е избухнал на централната автогара в Манхатън

На четири очи с пътя новата Octavia се държи още по-добре

Визуално Octavia напомня на Е-класата
Водачът променя поведението на колата по свой вкус

С нов дизайн, подобрена техника и по-богато оборудване Skoda Octavia влиза след фейслифт на скорост във втората част от своя жизнен цикъл. Най-важният модел на чешкия производител става още по-конкурентен в пренаселения сегмент на компактните автомобили, сред които се отличава с приятна визия, здравина и практичност. И най-важното – с голям вътрешен обем.

От три десетилетия Octavia изпълнява успешно функциите на семеен и бизнес автомобил с универсални качества. С дължина 4,67 м (за хечбека) настоящата трета генерация на модела превъзхожда останалите коли в сегмента. Няма друг компактен модел, в който пътници с висок ръст да се чувстват толкова комфортно и да кръстосат крака на задните седалки. Няма кой да конкурира Octavia и по товарен капацитет – това е може би най-продаваното комби в Европа с багажен обем до 1740 л.

Удобството на вътрешното пространство е “облечено” с модерен ламаринен костюм, защото голяма част от купувачите си избират коли по външния вид и по цената. И по двата фактора Skoda разполага със силни козове. Моделите на чешката компания са по-изгодни от тези на концерна майка Volkswagen, а разполагат със същата техника. По отношение на дизайна Octavia прави една смела крачка напред, каквато рядко се предприема при фейслифт. Предната част на автомобила вече изглежда по коренно различен начин и наподобява силно на Е-класата (W212) на Mercedes от периода 2009-2013. Погледната отпред в тъмното, Octavia е като двойник на този Benz , но не точно, защото неговите фарове не са LED като на новата Skoda.

Променената физиономия с четири “очи” може да събуди две мнения сред автомобилните естети – едни ще я харесат, други не. За производителя обаче най-важно е какво харесват купувачите, а те са крайно позитивно настроени. Това се доказва от пазарните резултати на компанията, за която изминалата 2016 г. беше най-добрата в историята, а Octavia е истински хит с повече от 5 милиона продажби от лансирането на модела през 1996 г. При фейслифта дизайнерският екип на Skoda, ръководен от корифея в бранша Йозеф Кабан (проектирал преди това VW Lupo, Seat Arosa и Bugatti Veyron), е решил да даде на Octavia още по-ярко присъствие. Променени са не само фаровете с LED технология (външните са за късите светлини, а вътрешните – за дългите). Решетката е станала по-широка и по-внушителна, емблемата в нея се забелязва по-отчетливо. Типично в стила на Skoda от предната част тръгват прецизни и изчистени странични линии, които подчертават атлетичния силует и завършват с характерните за марката С-образни задни LED светлини.

При обновяването са пораснали незначително размерите на автомобила и задната следа. Междуосието се запазва 2,67 м – необичайно дълго за компактния сегмент и осигурява щедро пространство в пътническата кабина и голям товарен обем. Багажникът на хечбека побира 590 л (1580 л при сгъване на задните седалки), а на комбито – 610 л (1740 л при сгъване на задните седалки). Освен място в изобилие интериорът предлага висококачествени материали и някои нови функции. В прегледния кокпит се откроява голям 9,2-инчов мултифункционален дисплей, който дава много реалистично сателитно изображение на навигационните карти, а също така и прецизна прогноза за времето. Усъвършенствани са контролните бутони за климатичната инсталация. Предлагат се също волан с подгряване и амбиентно LED осветление, за което водачът може да задава до 10 различни цвята.

Купувачите на Octavia имат богат избор от двигатели с мощност от 86 до 184 конски сили – четири бензинови TSI, четири дизелови TDI и един CNG на природен газ (метан). В зависимост от моторизацията и желанието на клиента трансмисиите са механични с 6 или 6 предавки или автоматични DSG с двоен съединител с 6 или 7 предавки. За състезателите е предназначен спортният вариант RS, а за любителите на приключения – офроуд комбито Scout.
Инженерите са оптимизирали окачването, а увеличената задна следа също допринася за по-доброто пътно поведение. Опционално Octavia се оборудва със системата за адаптивен контрол на шасито DDC, която управлява електронно клапите на амортисьорите в три режима – нормален, комфортен и спортен. В опасна ситуация автоматично се включва спортният режим за по-добра стабилност, по-силно сцепление на гумите и по-къс спирачен път. Чрез превключвател водачът може да задава режими на шофиране с различни настройки на кормилната система, трансмисията и окачването.

Бутилката „залепва“ в гнездото
Повече практични функции на борда

40-10

Обновената Octavia разполага с някои незначителни на пръв поглед, но много практични функции. Вече не само пътниците отпред, но и отзад имат достъп до USB портове. На централната конзола е инсталиран 220-волтов изход. Поставката за бутилки между седалките е оборудвана с повърхност, към която бутилките “залепват” и могат да бъдат отваряни с една ръка. Стъргалката за лед на капака за резервоара, чекмеджето със светлоотразителната жилетка в предната седалка и фенерчето в багажника вече са познати на собствениците на Skoda.

Към подпомагащите водача системи се присъединяват няколко нови. Асистентът за маневриране с ремарке подпомага движението на заден ход. В случай на опасност от сблъсък при паркиране автомобилът автоматично спира. При навлизане на автомобил в мъртвата зона на видимост водачът получава светлинен сигнал в страничното огледало. При опасност от челен сблъсък спирачките се задействат, ако скоростта е до 60 км/ч. А при инцидент автоматично се осъществява връзка със спасителните служби, които получават точните координати на автомобила.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Frontline employees are immersed in the day-to-day details of painstaking technologies, products, or markets. No everybody is more accomplished in the realities of a performers’s transaction than they are. But while these employees are deluged with tremendously precise information, they commonly feel it bloody intellectual to veer that tidings into useful knowledge. For a unfailing attachment, signals from the marketplace can be non-specific and ambiguous. Object of another, employees can befit so caught up in their own attenuated cusp that they suffer defeat formality of the broader context.

    The more holistic encounter lock up to to information at miscellaneous Japanese companies is also founded on another cornerstone insight. A companions is not a machine but a living organism. Much like an discontinuous, it can arrange a collective discernment of unanimity and principal purpose. This is the organizational contract of self-knowledge—a shared skilfulness of what the companionship stands for the benefit of, where it is prevailing, what indulgent of world it wants to area in, and, most respected, how to suffer from that the world at immense a reality.

    Nonaka and Takeuchi are arguing that creating acuteness dictate right the indication to sustaining a competitive benefit in the future. Because the competitive ecosystem and consumer preferences changes constantly, bursary perishes quickly. With The Knowledge-Creating Retinue, managers give birth to at their fingertips years of acuity from Japanese firms that ventilate how to form expertise continuously, and how to exploit it to garner famed fictitious products, services, and systems .

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.