На 22 януари 2019 да почерпят

Западът против глобализацията И Путин няма да участва в срещата в Давос

Задължават със закон президента на Киргизстан да носи националната шапка

Георг Георгиев: Поне година таксите за българите във Великобритания няма да бъдат променяни

5-годишно дете почина от пневмония след прекаран грип

Ципрас: Македонците разграничават своята идентичност от древногръцкото наследство

Транспортната комисия в ЕК решава за бъдещето на пакета „Мобилност“

ЕС отхвърля възможността за преговори с Лондон по сроковете на предпазния механизъм

Седмица на македонското кино стартира в София

Красиви изпълнения на кънки откриха ледената пързалка в Благоевград (СНИМКИ)

Талибаните и специалния пратеник на САЩ разговарят в Катар

Москва обеща ответни действия заради новите санкции на ЕС по случая „Скрипал

МВР: Шофирайте с повишено внимание в района на Ихтиман по АМ „Тракия“

Илюзията „Титаник“ никога не потъва Премиера в сатирата на пиеса от Христо Бойчев

Фалшификации с ТЕЛК разкрити от прокуратурата МВР и НОИ (обзор) Пенсионери по инвалидност не знаели от какво са болни

Недоспиването води до преяждане и високо кръвно Всеки десети българин страда от безсъние

Хората, които спят по-малко от 4 часа, имат със 74% по-голям риск от затлъстяване.

Пропуснатият отдих не може да бъде компенсиран по-късно

Според статистическите данни преди 100 години хората са спели средно по 9 часа, а днес сънят над 6 часа е лукс

Според статистиките почти всеки десети човек в България страда от безсъние. Човешкият организъм е устроен така, че пропуснатото не може да бъде наваксано, затова хроничното недоспиване води до сериозни последствия.

Учени от Бъркли установяват, че при спане по-малко от 7 часа на денонощие в мозъка настъпват необратими изменения. По темата колко точно часа сън са полезни излиза теорията, че всеки човек има между пет или шест 90-минутни цикли на сън. Дрямки, които минават през различни фази на: лек сън,умерено дълбок и дълбок сън, докато не се достигне до четвъртия (най-дълбок) стадий на съня. В тази “дрямка” събуждането е изключително тежко за организма. Грешният момент избран за будене може да доведе до умора, която да прерасне в лошо настроение за целия ден.

При недоспиване се нарушава този дял от мозъка, който отговаря за прехода от кратковременна памет към дългосрочна памет. Без нормална почивка се губи концентрацията, а силната импулсивност води до изблици на гняв. Недоспиването е форма на стрес, а това води до стресови реакции като повишаване на кръвното, учестено сърцебиене и стомашно-чревни проблеми. Друго последствие е преяждането. Недостигът на отдих може да доведе до некотролируема консумация на храна. Хората, които спят по-малко от 4 часа, имат със 74% по-голям риск от затлъстяване.

Любопитен е фактът, че личности като Леонардо да Винчи, Гьоте и Чърчил отделяли за съня си по 4 часа в денонощието, а по официални данни автомобилните катастрофи, причинени от заспиване на водача, са на второ място по брой в общата статистика на пътно-транспортните произшествия.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.