Слави и Ку-ку бенд забиват в O2 Арина в Лондон на 9 юни Най-голямата зала в Европа ще отвори врати за родните музиканти

Чужденци разбиха сладкарница в София и откраднаха десерти Нарушителите сами признават вината си

Русенци на протест за чист въздух

Русия е готова да помогне за решаване на конфликта в Африн

Ученик помогна за залавянето на крадец, опитал да разбие къща

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” във вторник, 20 февруари 2018

Почетоха Левски в Сливен и областта

Виктор Орбан към Бойко Борисов за Западните Балкани: Заби брадва в голямо дърво (обзор)

Санират, ако намерят още пари Довършват само сградите, където ремонтите са започнали

“Елпром Троян“ с технологичен скок в бъдещето

Поклонението пред паметта на Васил Левски в София през обектива на “Труд”

Чадърите в Бургас само от бяло до охра

Чуждите инвестиции в имоти паднаха с 83% Пред декември намалява върнатото финансиране на компаниите майки

Отпадат строителни такси ОП внесоха промени в Закона за устройство на териториите

Румен Радев: Днес сме република. Но чиста ли? Свята ли?

Недоспиването води до преяждане и високо кръвно Всеки десети българин страда от безсъние

Хората, които спят по-малко от 4 часа, имат със 74% по-голям риск от затлъстяване.

Пропуснатият отдих не може да бъде компенсиран по-късно

Според статистическите данни преди 100 години хората са спели средно по 9 часа, а днес сънят над 6 часа е лукс

Според статистиките почти всеки десети човек в България страда от безсъние. Човешкият организъм е устроен така, че пропуснатото не може да бъде наваксано, затова хроничното недоспиване води до сериозни последствия.

Учени от Бъркли установяват, че при спане по-малко от 7 часа на денонощие в мозъка настъпват необратими изменения. По темата колко точно часа сън са полезни излиза теорията, че всеки човек има между пет или шест 90-минутни цикли на сън. Дрямки, които минават през различни фази на: лек сън,умерено дълбок и дълбок сън, докато не се достигне до четвъртия (най-дълбок) стадий на съня. В тази “дрямка” събуждането е изключително тежко за организма. Грешният момент избран за будене може да доведе до умора, която да прерасне в лошо настроение за целия ден.

При недоспиване се нарушава този дял от мозъка, който отговаря за прехода от кратковременна памет към дългосрочна памет. Без нормална почивка се губи концентрацията, а силната импулсивност води до изблици на гняв. Недоспиването е форма на стрес, а това води до стресови реакции като повишаване на кръвното, учестено сърцебиене и стомашно-чревни проблеми. Друго последствие е преяждането. Недостигът на отдих може да доведе до некотролируема консумация на храна. Хората, които спят по-малко от 4 часа, имат със 74% по-голям риск от затлъстяване.

Любопитен е фактът, че личности като Леонардо да Винчи, Гьоте и Чърчил отделяли за съня си по 4 часа в денонощието, а по официални данни автомобилните катастрофи, причинени от заспиване на водача, са на второ място по брой в общата статистика на пътно-транспортните произшествия.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.