Мини-Меркел иска квота за депутатки Анкета й даде преднина за лидерския пост в ХДС

13 хил. на месец ползват нощен транспорт Догодина София решава дали да продължи услугата

Гл. комисар Христо Терзийски: Няма сериозни инциденти на протестите, но има задържани лица

Верижна катастрофа между седем автомобила край село Саранци По първоначална информация има пострадали хора

Патриотите със съвет „очи в очи“ Чакат номинация от НФСБ за поста на Валери Симеонов

Тръмп заяви, че разполага със записа от убийството на Хашоги, но не иска да го слуша

Внасяме 2000 шофьори от Украйна и Молдова Заплатите стигат до 4400 лева, но кандидати няма

Жълт код за снеговалежи в цялата страна утре

Китайци правят завод в Гоце Делчев Очаква да се открият 150 нови работни места

Румен Петков: Обединените патриоти отдавна доказаха, че нито са обединени, нито патриоти

Ново дъно за рейтинга на Макрон Над 400 ранени в протестите срещу цените на горивата

Макрон: Европа трябва да стане по-силна и по-суверенна, за да предотврати затъването на света в хаос

Бизнесменът Христо Янев е намерен мъртъв в дома си в Свиленград

Глас насън ми каза: Рисувай с пръсти! Проф. Божидар Димитров дал кураж на украинката Светла

Цвета Караянчева е начело на парламентарна делегация, която е на официално посещение в Япония

Недоспиването води до преяждане и високо кръвно Всеки десети българин страда от безсъние

Хората, които спят по-малко от 4 часа, имат със 74% по-голям риск от затлъстяване.

Пропуснатият отдих не може да бъде компенсиран по-късно

Според статистическите данни преди 100 години хората са спели средно по 9 часа, а днес сънят над 6 часа е лукс

Според статистиките почти всеки десети човек в България страда от безсъние. Човешкият организъм е устроен така, че пропуснатото не може да бъде наваксано, затова хроничното недоспиване води до сериозни последствия.

Учени от Бъркли установяват, че при спане по-малко от 7 часа на денонощие в мозъка настъпват необратими изменения. По темата колко точно часа сън са полезни излиза теорията, че всеки човек има между пет или шест 90-минутни цикли на сън. Дрямки, които минават през различни фази на: лек сън,умерено дълбок и дълбок сън, докато не се достигне до четвъртия (най-дълбок) стадий на съня. В тази “дрямка” събуждането е изключително тежко за организма. Грешният момент избран за будене може да доведе до умора, която да прерасне в лошо настроение за целия ден.

При недоспиване се нарушава този дял от мозъка, който отговаря за прехода от кратковременна памет към дългосрочна памет. Без нормална почивка се губи концентрацията, а силната импулсивност води до изблици на гняв. Недоспиването е форма на стрес, а това води до стресови реакции като повишаване на кръвното, учестено сърцебиене и стомашно-чревни проблеми. Друго последствие е преяждането. Недостигът на отдих може да доведе до некотролируема консумация на храна. Хората, които спят по-малко от 4 часа, имат със 74% по-голям риск от затлъстяване.

Любопитен е фактът, че личности като Леонардо да Винчи, Гьоте и Чърчил отделяли за съня си по 4 часа в денонощието, а по официални данни автомобилните катастрофи, причинени от заспиване на водача, са на второ място по брой в общата статистика на пътно-транспортните произшествия.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.