Труп на клошар в Бургас

13-метров пилон с българското знаме издигнаха в Първомайци Знамето е дар от жител на горнооряховското село

Президентът на Финландия посрещна Доналд и Мелания Тръмп в резиденция Мантиниеми

Камион насмел пешеходец, полицията установи самоличността на ранения 16-годишен Момчето е в тежко състояние със съчетани травми

Военнослужещи от Република Македония участваха в съвместната българо-американска подготовка „Тракийско лято – 2018”

Арестуваха двама пияни шофьори без книжки, блъснали каруца с кон и мантинела

Джип блъсна жена на пешеходна пътека в Благоевград

Ники Илиев и Саня Борисова заедно на кинофестивал в Италия

Започна мисията на 36-я български военен контингент в Афганистан

Илияна Йотова за скандала с масовото избиване на животни: Държавата не беше на мястото си през последните дни

Тир блъсна 16-годишно момче, има опасност за живота му

Летен наръчник за кучето Съвети как да предпазим любимеца си от неприятности в жегите

Експертизи потвърдиха: Останките на семейството на Николай Втори са автентични

Прокуратурата поиска доживотен затвор без право на замяна за Герман Костин

Иззеха 600 къса контрабандни цигари в Еленско

Недоспиването води до преяждане и високо кръвно Всеки десети българин страда от безсъние

Хората, които спят по-малко от 4 часа, имат със 74% по-голям риск от затлъстяване.

Пропуснатият отдих не може да бъде компенсиран по-късно

Според статистическите данни преди 100 години хората са спели средно по 9 часа, а днес сънят над 6 часа е лукс

Според статистиките почти всеки десети човек в България страда от безсъние. Човешкият организъм е устроен така, че пропуснатото не може да бъде наваксано, затова хроничното недоспиване води до сериозни последствия.

Учени от Бъркли установяват, че при спане по-малко от 7 часа на денонощие в мозъка настъпват необратими изменения. По темата колко точно часа сън са полезни излиза теорията, че всеки човек има между пет или шест 90-минутни цикли на сън. Дрямки, които минават през различни фази на: лек сън,умерено дълбок и дълбок сън, докато не се достигне до четвъртия (най-дълбок) стадий на съня. В тази “дрямка” събуждането е изключително тежко за организма. Грешният момент избран за будене може да доведе до умора, която да прерасне в лошо настроение за целия ден.

При недоспиване се нарушава този дял от мозъка, който отговаря за прехода от кратковременна памет към дългосрочна памет. Без нормална почивка се губи концентрацията, а силната импулсивност води до изблици на гняв. Недоспиването е форма на стрес, а това води до стресови реакции като повишаване на кръвното, учестено сърцебиене и стомашно-чревни проблеми. Друго последствие е преяждането. Недостигът на отдих може да доведе до некотролируема консумация на храна. Хората, които спят по-малко от 4 часа, имат със 74% по-голям риск от затлъстяване.

Любопитен е фактът, че личности като Леонардо да Винчи, Гьоте и Чърчил отделяли за съня си по 4 часа в денонощието, а по официални данни автомобилните катастрофи, причинени от заспиване на водача, са на второ място по брой в общата статистика на пътно-транспортните произшествия.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.