На 23 август 2019 да почерпят

Микробус се преобърна край Разлог

Осъдиха родители, държали бебето си на веганска диета

Британска телевизия прави филм за Путин Разказва как той е променил света

Известни турски актьори изгряват на малкия екран

Макрон и Джонсън обсъдиха Споразумението за Брекзит в Париж

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 23 август 2019

24 домашни стопанства не са изпълнили предписанията срещу африканската чума по свинете

Арест за снимки под женски поли в Испания

„Елаците-Мед” чества две годишнини От 20 години те са в групата на “Геотехмин”

Няколко души загинаха от мълния при внезапна буря в Полша

България приема еврото най-рано през 2023 г.

Фандъкова проверява ремонта на Северен парк

В кожата на „Комисар Рекс” са влизали пет немски овчарки

Италия опитва да избегне избори Левицата постави пет условия за коалиция с „Пет звезди”

Недостиг на ресурсни учители, директорите назначават неправоспособни

Не достигат ресурстните учители у нас. Според статистиката около 16 000 са децата със специални образователни потребности у нас. За подпомагането им са необходими около 1500 ресурсни учители, като нормативът трябва да ограничи занимаването им с най-много десет проблемни деца. За това ще настоява Националната асоциация за ресурсните учители, която проведе тридневна Школа за училищно приобщаване 2017 във великотърновското село Арбанаси.
В срещата участваха близо 100 специалисти.
От Асоциацията алармират за сериозен недостиг на ресурсни учители, което води до назначаването на неправоспособни.
„Две са нивата на подкрепа – обща и допълнителна, но много от директорите не успяват да ги диференцират“, коментира д-р Калоян Дамянов.
Като вариант за осигуряване на допълнителни специалисти, той посочи преквалифициране на педагози с осигурени специални средства, което е проблем особено в малките населени места. Където има недостиг на ресурсни учители, ще помагат специалисти от Регионалните ресурсни центрове.
„Тяхна ще е и задачата занапред освен оценка на децата със специални образователни потребности, да квалифицират и учителите им. Защото много от педагозите съвсем основателно казват, че никой не ги е обучавал да работят с такива деца“, обясни д-р Дамянов.
Той допълни, че процесът за влизане на ресурсните учители в учебно-възпитателните заведения в страната ще продължи около година след старта на новия Закон за училищното и предучилищното образование. Очертава се обаче недостиг на около 300 специалисти. От Националната асоциация за ресурсните учители припомниха, че в момента има техни колеги, които работят с по 15-20 деца, тъй като е регламентиран само минимумът – от пет, а не е фиксиран максимумът.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.