Дейвид Джеймс ексклузивно пред „Труд“: Берба е елегантен и нестандартен

Пиян шофьор на руски тир ударил полицай с щанга по главата След като си купил още алкохол за из път, криволичил и се удрял в мантинелите

ВМРО: Гърци, не сте съвсем прави за Македония!

БСП внася сигнали в прокуратурата срещу кметове от ГЕРБ и Цветан Цветанов

Подслониха във фургон бездомник след опит да се самоубие Митко Каковски вече има покрив след 15 години под открито небе

Башар Асад заяви, че операцията на Турция в град Африн е подкрепа за екстремистки групировки

Проектират космически Ноев ковчег и летище за ракети Варненски ученици и студенти представят идеи в два конкурса на НАСА

Катастрофа с ТИР блокира движението по пътя между Враца и Оряхово

Карнавално шествие за Бабинден в Брестник

Втори протест срещу поскъпването на водата Добричлии правят интерактивна карта на дупките от ВиК-аварии

Арх. Здравко Здравков: Законът за София ще даде ясни регламенти по отношение на застрояването Най-високите сгради ще са в източния и западния край на града, каза главният архитект на София

БНТ не е на ръководството, нито на водещите. Още по-малко на една партия

Повишен интерес към достъпа до информация отчита Община Търговище

Родилното отделение в Благоевград с подарък от името на кмета д-р Камбитов

ТИР парна от мост на магистрала „Марица“

Недостиг на ресурсни учители, директорите назначават неправоспособни

Не достигат ресурстните учители у нас. Според статистиката около 16 000 са децата със специални образователни потребности у нас. За подпомагането им са необходими около 1500 ресурсни учители, като нормативът трябва да ограничи занимаването им с най-много десет проблемни деца. За това ще настоява Националната асоциация за ресурсните учители, която проведе тридневна Школа за училищно приобщаване 2017 във великотърновското село Арбанаси.
В срещата участваха близо 100 специалисти.
От Асоциацията алармират за сериозен недостиг на ресурсни учители, което води до назначаването на неправоспособни.
„Две са нивата на подкрепа – обща и допълнителна, но много от директорите не успяват да ги диференцират“, коментира д-р Калоян Дамянов.
Като вариант за осигуряване на допълнителни специалисти, той посочи преквалифициране на педагози с осигурени специални средства, което е проблем особено в малките населени места. Където има недостиг на ресурсни учители, ще помагат специалисти от Регионалните ресурсни центрове.
„Тяхна ще е и задачата занапред освен оценка на децата със специални образователни потребности, да квалифицират и учителите им. Защото много от педагозите съвсем основателно казват, че никой не ги е обучавал да работят с такива деца“, обясни д-р Дамянов.
Той допълни, че процесът за влизане на ресурсните учители в учебно-възпитателните заведения в страната ще продължи около година след старта на новия Закон за училищното и предучилищното образование. Очертава се обаче недостиг на около 300 специалисти. От Националната асоциация за ресурсните учители припомниха, че в момента има техни колеги, които работят с по 15-20 деца, тъй като е регламентиран само минимумът – от пет, а не е фиксиран максимумът.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.