Мачовете и спортът по телевизията днес, петък, 22 ноември 2019

Дневен хороскоп на Алена за петък, 22.11.2019

На 22 ноември 2019 да почерпят

Защо говорим и ходим насън

Нетаняху отрече обвиненията в корупция Израелският премиер заяви, че делото срещу него е равносилно на преврат

Търговската война на САЩ с Китай е пред въоръжен конфликт Това смята бившият държавен секретар Хенри Кисинджър

Сърбия и Русия в шпионска афера (обзор) Представител на Белград замеси и България

България поиска сътрудничество с всички европейски държави във връзка с борбата с трафика на културни ценности

„Грами”-тата прекалиха с политкоректността Номиниран е първият чернокож гей с №1 песен в САЩ

Отвлякоха инвалид без крака, за да проси в Европа Интерпол издирва Мариус Петков

Близо 5000 души са загинали заради морбили в Конго

17 години затвор за Черната вдовица от Бургас (обзор)

Отрова за мишки убила Стефан (обзор) Майката: Не приемам твърденията, на трите ми деца нямаше нищо

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 22 ноември 2019

Майки на деца с увреждания на протест срещу избора на Валери Симеонов за зам.-председател на НС

Незаконни горива съсипват автомобилните двигатели Съдържат повече сяра от стандартните, водят до бавна смърт на двигателя

Незаконните автомобилни горива имат повече сяра от стандартните.

Ремонтът стига до 10 хиляди лева

Искат правила за сервизите

Незаконните автомобилни горива имат повече сяра от стандартните. Това коментира Емил Германов, председател на сдружение “Съюз на автосервизите”. Карането с такова гориво води до бавна смърт на двигателя, допълни той.

“При изгарянето на горивото се получава сярна киселина, която разваля филтри, клапани и турбокомпресори. Стойността на ремонта стига до 10 хиляди лева”, допълни още специалистът. В България над 80% от колите са над 15 години, което показва, че по пътищата у нас има стари и опасни коли, които застрашават живота и на останалите участници в движението, каза още Германов. Заради това според него е добре да се забрани вноса на коли над 10 години. В страната има над четири милиона автомобила от тях над 10-годишни са 3,5 милиона или 86%. А 1,5 милиона са над 20-годишни. Всяка година у нас се регистрират около 300 хиляди автомобила, но от тях само 10% са нови.

“В страната има около 5700 автосервиза, но 80% са в сивата икономика и не плащат данъци и осигуровки. Няма никакви изисквания за дейността на автосервизите и всеки може да почне да поправя коли. А търговията с резервни част е система за разкомплектоване на крадени коли”, каза Германов. В тази връзка за обществено обсъждане беше качен закон за пътните превозни средства, с който се въвежда режим за регистрация на сервизите. Но той още не е приет от Министерски съвет, уточни експертът.

В нелегалните сервизи цените са два три пъти по-ниски отколкото при тези, които плащат всички налози. Заради това легалните сервизи са принудени да правят компромиси с качеството, за да могат да се конкурират със сивия сектор. Автосервизи от години искат да бъде приет закон, който да регламентира дейността им, но досега това все още не се е случило.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.