Розово фламинго подлудява летище Бургас Аеропортът има надеждна звукова система

София планира 52 нови електробуса

Екстремна опасност от пожари в 11 области у нас се очаква утре

Над 1000 учители не достигат за страната Според синдикати педагозите са малко заради назначаването им на срочен договор

Катастрофа между три коли затруднява движението по магистрала „Тракия“

Гьобекли тепе и Зеугма – древният чар на Турция Югоизточната й част е все още непозната за туристите, но е истинска ориенталска приказка

Започнаха разговорите между външните министри на Франция и Иран по време на срещата на Г-7

Голям пожар гори край Охрид

Започва поредно издирване на жената птица Амелия Еърхарт - пионер в авиацията, изчезва без следа през 1937 г.

Самара Уивинг в сватбен съспенс “Докато смъртта ни раздели” е лятно жанрово забавление

Евакуираха плаж в Барселона заради бомба от Втората световна война

Деца от българската диаспора в Украйна, Сърбия и северна Македония посетиха Габрово Групата е част от втората национала кампания „Има и по-добро решение“

Иранска правителствена делегация е пристигнала в Биариц за срещата на Г-7

Мистериозният влатвин – камък с неизвестен произход

Самолет и хеликоптер се сблъскаха в майорка, петима души са загинали

Нено Димов: Ще променим екотаксите за новите и старите автомобили

Темата за мръсния въздух се повдига за първи път на толкова високо ниво, България постави темата, благодарение на европредседателство. Това е проблем, който се припознава от всяка една държава, свързан с благосъстоянието и здравеопазването. Той не може да намери единно решение. Това каза министърът на околната среда и водите Нено Димов пред БНТ.

По думите му има различни причини за замърсяването на въздуха в Европа, като даде пример с Кипър, където имат проблем със завишени нива на фини прахови частици, идващи от Сахара.

Трябва да се вземат мерки на четири нива, призова министър Димов – европейско, национално, местно, лично.

Забраната да влизат дизелови автомобили на дадена територия води до изкривяване на пазара, коментира той. Според него това изкривяване трябва да бъде регулирано на европейско ниво като част от единния европейски пазар.

„Ще прегледаме промяна на екотаксите за автомобилите – за електроавтомобилите няма да има екотакса, за хибридите ще бъде много намалена, за новите коли също ще бъде намалена, тези които са до 5 години ще бъде запазена, а за по-старите ще бъде увеличена.“, обясни Нено Димов.

„Ще обхванем и тежки превозни средства“, каза още той и допълни, че над 1 млн. автомобила в България са над 20-годишни. Ще има много завишени изисквания към автомобилите на самия технически преглед от гледна точка на опазването на околната среда.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.