Откриха откраднат през 2012 г. шедьовър на Пикасо в Румъния

Мей: Оставка няма да улесни Брекзит Призивите за оттеглянето на премиерката не стихват

Кола блъсна и уби пешеходец на входа на Южния парк в София

Каракачанов: От войните между правителство и президент губи държавата

Българин е арестуван при протестите срещу цените на горивата във Франция

11 деца – жертви на интернет тормоз всеки ден Все повече са случаите на сексуална експлоатация в мрежата

Стоичков на „Златната топка“

Военен №1 ген. Андрей Боцев: Заплатите за 2018 г. няма да се увеличават

Катастрофа с участието на български автомобил в Македония, един човек е ранен

Хаос на пътя, дрифт пред парламента (обзор) Шепа протестиращи затвориха границата с Гърция, блокираха Бургас и магистрала „Тракия”

Полският премиер: Русия може да нахлуе в Украйна след пускането на „Северен поток 2“

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 19 януари 2018

Мини-Меркел иска квота за депутатки Анкета й даде преднина за лидерския пост в ХДС

13 хил. на месец ползват нощен транспорт Догодина София решава дали да продължи услугата

Гл. комисар Христо Терзийски: Няма сериозни инциденти на протестите, но има задържани лица

Ненужни подаръци – можем ли да ги върнем?

Илюстрация: Pixabay

По Коледните празници всеки е получил различни подаръци. Понякога обаче може да се окаже, че част от подаръците не са ни нужни, или дори не ни харесват. Какво може да направим?

Богомил Николов, председател на асоциация „Активни потребители“, обясни по празниците пред БНТ: „Сега, ако аз получа един подарък и той не ми хареса, разбира се, че бих могъл да го върна при търговеца, но за целта трябва да имам документ за продажбата, а това е доста нетипично, човекът който подарява, да дава подарък с касовата бележка… Така че тази възможност в 99% от случаите отпада. “

Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов разясни: „Когато говорим за онлайн търговия това е много по-лесно, тъй като законът предвижда 14-дневен срок за така нареченото право на отказ. Получавате нещо, просто не ви харесва и го връщате обратно… Когато говорим за търговската мрежа, нещата не седят точно по този начин, но все по-често наблюдаваме добри практики у търговците, които са склонни да приемат претенцията на потребителя.“

При поръчка онлайн, потребителят има да развали сключения договор от разстояние в рамките на 14 дни, без да дължи каквото и да било обяснение на търговеца, съветват от КЗП. Важно е да има предвид, че пощенските разходи за връщането на закупената стока обратно на търговеца е възможно да бъдат за негова сметка сметка.

Важно е да се знае, че някои стоки са изключени от общото правило за отказ от покупка през Интернет – дискове със звукозаписи, видеозаписи или компютърен софтуер; вестници, периодични издания или списания, за които няма абонамент; стоки, изработени по поръчка или съобразно индивидуалните искания и др.

Ако потребителят е заплатил предварително суми, доставчикът е длъжен да ги възстанови в пълен размер до 14 дни от датата, на която е било упражнено правото на отказ.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.