Ненужни подаръци - можем ли да ги върнем?

По Коледните празници всеки е получил различни подаръци. Понякога обаче може да се окаже, че част от подаръците не са ни нужни, или дори не ни харесват. Какво може да направим?

Богомил Николов, председател на асоциация "Активни потребители", обясни по празниците пред БНТ: "Сега, ако аз получа един подарък и той не ми хареса, разбира се, че бих могъл да го върна при търговеца, но за целта трябва да имам документ за продажбата, а това е доста нетипично, човекът който подарява, да дава подарък с касовата бележка... Така че тази възможност в 99% от случаите отпада. "

Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов разясни: "Когато говорим за онлайн търговия това е много по-лесно, тъй като законът предвижда 14-дневен срок за така нареченото право на отказ. Получавате нещо, просто не ви харесва и го връщате обратно... Когато говорим за търговската мрежа, нещата не седят точно по този начин, но все по-често наблюдаваме добри практики у търговците, които са склонни да приемат претенцията на потребителя."

При поръчка онлайн, потребителят има да развали сключения договор от разстояние в рамките на 14 дни, без да дължи каквото и да било обяснение на търговеца, съветват от КЗП. Важно е да има предвид, че пощенските разходи за връщането на закупената стока обратно на търговеца е възможно да бъдат за негова сметка сметка.

Важно е да се знае, че някои стоки са изключени от общото правило за отказ от покупка през Интернет - дискове със звукозаписи, видеозаписи или компютърен софтуер; вестници, периодични издания или списания, за които няма абонамент; стоки, изработени по поръчка или съобразно индивидуалните искания и др.

Ако потребителят е заплатил предварително суми, доставчикът е длъжен да ги възстанови в пълен размер до 14 дни от датата, на която е било упражнено правото на отказ.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл