Две жени и дете в болница след катастрофа

Премиерът Борисов: F-16 ще са авторитет за всички в региона

17 души са ранени след катастрофа при автородео във Великобритания

Бивш министър експерт по делото „Хитрино“

Да помогнем на Микаела! Музиканти с благотворителен концерт за 12-годишното момиче

Президентът Радев: Роженският събор напомня как с дружни усилия можем да надмогнем апатията и да въздигнем България

Хулиган скъса униформата на полицай Приятелят му мятал камъни по патрулката

Пуснаха под гаранция и останалите двама обвинени служители от Фонд „Земеделие“

Мъж наръга с нож четирима души пред кафене в Хърватия

Каракачанов: Убеден съм, че ако БСП бяха на власт, щяха да купят същия самолет Списаревски управляваше най-модерния за времето си самолет, заяви министърът на отбраната

Народното събрание ратифицира договора за купуване на F-16

„Активни потребители“: 73% от насипния сладолед е замърсен

Вижте по колко държавни субсидии получиха партиите в последния транш по старата тарифа На тези, които не върнаха надписаните пари, са им удържани 30%

Разписанието на БДЖ вече е и в Google Maps

Броят на жертвите в Япония нарасна на 33, подпалвачът искал да отмъсти за открадната идея за анимация

Не забраняват вноса на дизели втора ръка

Забрана на вноса на стари дизелови автомобили у нас от 2021 г. пророкува от първа страница на вчерашния си брой в. “24 часа”, позовавайки се на публикуваната за обществено обсъждане Национална програма за контрол на замърсяването на въздуха 2020 – 2030 г.

Проверка на “Труд” показа, че изнесеното в материала е лъжа и официалните власти нямат намерение да поставят такива ограничения.

Материала, който “24 часа” публикува като водещ на първа страница в броя си в сряда, 26 юни 2019 г.

На страница 134 от Програмата има текст, който гласи: “Българското правителство (с одобрението на ЕК) да ограничи вноса на превозни средства с клас под Евро 4, с главната цел от предотвратяване на “изхвърлянето” на стари дизелови превозни средства на българския пазар”.

Малката подробност, която е пропуснал авторът на дописката Христо Николов е, че този текст е в графа “Идентифицирани потенциални допълнителни мерки”. Тоест става дума за евентуални действия и то само след решение на ЕК. В материала на “24 часа” това е посочено между другото – “Има обаче важна забележка – първо трябва да се вземе разрешение за такава забрана от Европейската комисия, тъй като тя евентуално би нарушила директивите за свободно движение на стоки, хора и капитали”. С този абзац се обезсмисля заглавието, с което се подвеждат читателите.

Истината е, че само ЕК може да вземе такова решение за цялата общност. Защото подобна самостоятелна забрана, на която и да е държава-членка не евентуално, а буквално нарушава свободното придвижване.

Неотдавна от “24 часа” се самопохвалиха, че според класацията на Института Ройтерс са най-достоверната печатна медия. Апропо, в същата класация “Труд” е следващият по доверие с едва 20 стотни разлика. Все още…

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.