НЗОК готова да реагира на всеки пациентски сигнал за нередности в болниците

От 1 ноември всеки пациент, на когото се налага лечение в болница, ще трябва да бъде хоспитализиран и – съответно, дехоспитализиран, чрез Регистрационната система за здравноосигурителни събития при изпълнителите на медицинска помощ.

Всички болници в страната, договорни партньори на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК), имат готовност да работят със системата.

Това заяви Петя Сотирова, нач. отдел „Информационен център“ към НЗОК по Радио София. До момента не са налице сериозни проблеми в работата на системата, както и че много малко са пациентите, отказали регистрация.

"При спешни случаи винаги на първо място се поставя лечението, а след това регистрацията на пациента", уточни Сотирова.

Ако при постъпване или при изписване от лечебното заведение здравноосигурените граждани се натъкнат на нередности, затрудняващи процеса, те могат да сигнализират във всяка районна здравноосигурителна каса, както и на „горещия“ телефон на НЗОК – 0800 14 800.

 

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Здраве