Федерика Могерини заяви, че е извънредно притеснена от турската офанзива в Сирия

Огнеборци потушиха пожар в цех за металообработка в Килифарево

Бомбаджия на банкомати скочи в ледените води на Струма (обзор) Джонката и Свещичката арестувани след 75 дни търсене под дърво и камък

Разкриха пет високотехнологични наркооранжерии в Добричко

Грипна епидемия и в Благоевград Висока заболеваемост в още 6 области

Махмуд Абас призова ЕС да признае държавата Палестина

Теменужка Петкова: Реформите в енергийния отрасъл са факт

Строг затвор за жена, лъгала многократно, че е изнасилвана

Израелски учени дешифрираха скрижал от Мъртво море

Безизходицата с US бюджета (ИНФОГРАФИКА)

Цвета Караянчева: Нямаме притеснения за вота на недоверие към кабинета

Съперникът на Григор иска да мине Мъри

Министър Ангелкова: Павилиони с единна визия ще заменят сергиите по тротоарите в „Слънчев бряг-изток“

Двама души са загинали при катастрофа край Ловеч

Най-малко 11 цивилни са били убити при турски удари в Сирия

НЗОК със странно обяснение за срива на пръстовата система

След обнародването на решението на висшите магистрати пациентите ще бъдат регистрирани по стария начин - чрез лични карти.

От Националната здравноосигурутелна каса (НЗОК) обясниха причината за тазсутрешния срив в системата за регистрация на пациентите в болничните заведения, която стартира едва преди два дни. От съобщение, разпространено от пресцентъра на здравната каса, става ясно, че „угасването“ на системата е резултат от запълване на харддисковото пространство на сървърите заради прекалено голям обем постъпила информация.

„Във времевия интервал от 07:15 до 08:45 часа временно преустанови работа Регистрационната система за здравноосигурителни събития при изпълнителите на медицинска помощ. Проблемът възникна поради препълване на дисковото пространство, на което се съхраняват лог файловете на системата. Тези файлове съдържат само служебна информация за всяко обръщение към системата. Инцидентът се дължи на рязкото нарастване на обема на съхраняваната в лог файловете системна информация, който за вчерашния ден е надминал 25 GB“, се казва в съобщението.

От НЗОК уверяват, че е създадена стройна организация, като в районните здравноосигурителни каси от 7 часа сутринта дежурят екипи, готови да реагират на възникнали проблеми. Екипите са информирали своевременно договорните партньори на институцията за възникналия проблем и са разпоредили във времето, в което не работи системата, хоспитализирането и дехоспитализирането на пациентите да се извършва по стария начин, с български лични документи.

В момента Регистрационната система за здравноосигурителни събития при изпълнителите на медицинска помощ работи нормално.

Предприети са мерки за автоматично ежедневно архивиране и изчистване на данните от лог файловете за предотвратяването на появата на проблеми от този вид в бъдеще.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.