На 30 март 2020 да почерпят

Водолеите да не харчат излишно, а Козирозите да не бързат с решенията – Дневният хороскоп на Алена

Бум на хемороиди от заседяване и ояждане

Построяването на Пентагона е свързано с числото на дявола Конспиратори смятат, че петоъгълната постройка е само видимата част на додекаедър, скрит под земята

Универсалният базов доход е осъществим

Великобритания може да остане под карантина в продължение на половин година

Американски учен: До 200 000 души ще загинат от коронавируса в САЩ

Норман Рийдс иска да има сексуална връзка Досега персонажът му в „Живите мъртви” нямаше никакъв личен живот

Недостигът на храни вдига цените

756 души са починали в Италия за последното денонощие

Кои лекарства действат срещу COVID-19 СЗО стартира пробно тестване на 4 потенциални лечения на коронавируса

92 акта заради разходки са съставени в Пловдив само за ден

Учителите изтощени от онлайн образованието 12-часов работен ден имат повечето преподаватели

Фризьорки режат платове за маски От 2 до 10 лева струват самоделни изделия, слагат им и активен въглен

COVID-19 намали жертвите на пътя

Николай Нанков: ЕК обмисля единен фонд за пътна безопасност България има нужда от 3 млрд. лв. за 2020-2030 г.

Европейската комисия обмисля създаването на единен фонд за пътна безопасност през периода 2020-2030 г., обяви министърът на регионалното развитие Николай Нанков по време на международна конференция „Пътна безопасност: Нови технологии и добри световни и европейски практики“. Нуждите на България към момента се изчисляват на около 3 млрд. лв. за мерки и дейности за безопасност на движението.

ЕК изисква на база на бъдещия дебат, който стартира от май, по темата „Стратегическа рамка за пътна безопасност“, информация от всички страни от ЕС за това какви дейности в тази връзка ще бъдат предприети и какъв е необходимият за това ресурс. По темата „инфраструктура“, в частта „пътна безопасност“, подадохме мерки и дейности на стойност над 3 млрд. лева. От тях 2,6 млрд. лева са средства за пътна безопасност по съществуващите пътища и около 730 млн. лева са за тези, които се предвижда до 2030 г.- да бъдат изградени – автомагистрали, скоростни пътища, обясни Нанков.

Шефът на Агенция „Пътна инфраструктура“ Дончо Атанасов съобщи, че освен за 33-километровия път Ботевград-Мездра, за който вече е пуснат търг, ще бъде пусната поръчка за Кресненското дефиле в края на април-началото на май. Идеята е през 2018 г. да започне и следващият етап от магистрала „Хемус“ до Велико Търново и за пътя Русе-Бяла. Това са едни от най-опасните пътища в България.

По-късно днес министър Нанков ще даде начало на строителството на 9,3-километровото продължение на „Хемус“ от Ябланица до Боаза.

От 2011-2017 г. в България на пътя има 4615 убити и 60 904 ранени, обяви секретарят на Държавно-обществената комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата Алекси Кесяков. 207 от жертвите и 774 от ранените са деца.

Само за 2016 г. са изплатени 700 млн. лв. по застраховки „Гражданска отговорност“ и „Каско“. В това число не са включени медицинските разходи, а сумата, която губи България годишно заради катастрофите, е много по-голяма.

Началникът на „Пътна полиция“ комисар Бойко Рановски каза, че КАТ не събира данни как влияе на пътната безопасност състоянието на автомобилите и на пътищата. В отговор на въпрос той обясни, че тези данни идват в „Пътна полиция“ чак в експертизите по досъдебните производства, които може да бъдат изготвени около година след катастрофата.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. няма лошо, но с такава интеграция не ставаме ли нещо като 16тата тогава (сега 27ма република)?

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.