Николай Нанков: ТОЛ системата ще заработи цялостно през втората половина на 2019 г.

8000 км. от пътищата са в лошо състояние, до 6-7 години мрежата ще бъде ремонтирана, каза регионалният министър

От 1 януари 2019 започваме поетапното въвеждане на ТОЛ системата с въвеждането на т.нар. „електронна винетка“ за леките автомобили, а от месец август ще бъдат тарифирани и товарните автомобили над 3.5 т. Това казва в отговор на депутатско питане регионалният министър Николай Нанков, предаде БГНЕС.

Нанков обяснява, че тази електронна система ще събира такси за ползване на републиканската пътна мрежа на база изминато разстояние за превозни средства с обща технически допустима максимална маса над 3,5 т (ТОЛ) и на база време за леки автомобили с обща технически допустима максимална маса до 3,5 т (електронна винетка).

„Изпълнителят трябва да изгради системата в рамките на 19 месеца. Първите 7 месеца са предвидени основно за проектиране и изграждане на системата, както и за провеждане на първоначални тестове на отделните й компоненти и в цялост, а през останалите 12 месеца с водещо значение е доказването на функционалността й в реална работна среда“, уточнява Нанков.

Той добавя, че се очаква експлоатационните разходи да са между 148 млн. лв. и 253 млн. лв. Годишните приходи ще варират между 661 млн. лв. и 1,483 млн. лв. от 2019 г. нататък.

„Трябва да отбележим, че реално цялостната система ще заработи през втората половина на 2019 г., т.е. изходна точка за отчетени приходи от събрани такси е началото на 2020 г.", казва Нанков.

"Новият модел на събиране на пътни такси ще бъде изцяло в съответствие със законодателството на ЕС в тази област,“, подчертава регионалният министър. Нанков обясни, че въвеждането на ТОЛ системата и промените в Закона за пътища ще дадат възможност постъпленията от електронното таксуване да бъдат насочвани както към рехабилитация и обновяване на съществуващата инфраструктура, така и към строителство на нови пътни участъци.

„Предвижда се 50% от средствата да бъдат насочвани към изграждане на основни пътни артерии, разположени предимно в Северна България, като АМ „Хемус", скоростен път „Видин - Ботевград", АМ „Русе - Велико Търново", а другите 50% - към рехабилитация на съществуващата републиканска инфраструктура.

Към момента 8000 км. от републиканските пътища са в лошо състояние. Планираме след 6-7 години пътната мрежа да бъде ремонтирана изцяло. След приключване на обновлението на пътищата, нуждаещи се от ремонт, постъпленията от електронното таксуване ще бъдат влагани предимно за пътно поддържане“, обяви министърът.

Той коментира още, че постъпленията в държавния бюджет от продажбата на винетки досега са недостатъчни, за да се отговори на изискванията на обществото за по-модерни, по- комфортни и по-безопасни пътища.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Инвестиции