На 20 ноември 2018 да почерпят

2500 евро/кв. в най-желания жилищен район на София В центъра има сделки за 2000 евро/кв.м.

Жълт код за сняг и поледици в осем области на страната утре

Владо Николов се завръща във „Фермата“

Жалко! Националният стадион остана празен за мача на годината

Магнитски може да е бил отровен

Четиримата пострадали при дерайлирането на влака са без опасност за живота

Алергии мъчат 40% от българите Случаите на белодробна недостатъчност зачестяват

Трети сме в ЕС по пренаселени квартири Това е основа за сериозно развитие на пазара през следващите години, смятат брокери

Двама полицаи пострадаха при катастрофа с патрулка в столицата

Армията иска оферти за нови кораби Седем държави се включват в търга

Памела Андерсън се обиди на премиер

Университетската болница в Стара Загора остана без парно

Този протест отдавна не е на майките Той е на една болна жена, която продаде душата си, бог знае на кого, написа една от лидерките на протеста

Шофьор разби с юмрук прозореца на кола след спор за предимство

Николай Нанков: ТОЛ системата ще заработи цялостно през втората половина на 2019 г. 8000 км. от пътищата са в лошо състояние, до 6-7 години мрежата ще бъде ремонтирана, каза регионалният министър

Николай Нанков

От 1 януари 2019 започваме поетапното въвеждане на ТОЛ системата с въвеждането на т.нар. „електронна винетка“ за леките автомобили, а от месец август ще бъдат тарифирани и товарните автомобили над 3.5 т. Това казва в отговор на депутатско питане регионалният министър Николай Нанков, предаде БГНЕС.

Нанков обяснява, че тази електронна система ще събира такси за ползване на републиканската пътна мрежа на база изминато разстояние за превозни средства с обща технически допустима максимална маса над 3,5 т (ТОЛ) и на база време за леки автомобили с обща технически допустима максимална маса до 3,5 т (електронна винетка).

„Изпълнителят трябва да изгради системата в рамките на 19 месеца. Първите 7 месеца са предвидени основно за проектиране и изграждане на системата, както и за провеждане на първоначални тестове на отделните й компоненти и в цялост, а през останалите 12 месеца с водещо значение е доказването на функционалността й в реална работна среда“, уточнява Нанков.

Той добавя, че се очаква експлоатационните разходи да са между 148 млн. лв. и 253 млн. лв. Годишните приходи ще варират между 661 млн. лв. и 1,483 млн. лв. от 2019 г. нататък.

„Трябва да отбележим, че реално цялостната система ще заработи през втората половина на 2019 г., т.е. изходна точка за отчетени приходи от събрани такси е началото на 2020 г.“, казва Нанков.

„Новият модел на събиране на пътни такси ще бъде изцяло в съответствие със законодателството на ЕС в тази област,“, подчертава регионалният министър. Нанков обясни, че въвеждането на ТОЛ системата и промените в Закона за пътища ще дадат възможност постъпленията от електронното таксуване да бъдат насочвани както към рехабилитация и обновяване на съществуващата инфраструктура, така и към строителство на нови пътни участъци.

„Предвижда се 50% от средствата да бъдат насочвани към изграждане на основни пътни артерии, разположени предимно в Северна България, като АМ „Хемус“, скоростен път „Видин – Ботевград“, АМ „Русе – Велико Търново“, а другите 50% – към рехабилитация на съществуващата републиканска инфраструктура.

Към момента 8000 км. от републиканските пътища са в лошо състояние. Планираме след 6-7 години пътната мрежа да бъде ремонтирана изцяло. След приключване на обновлението на пътищата, нуждаещи се от ремонт, постъпленията от електронното таксуване ще бъдат влагани предимно за пътно поддържане“, обяви министърът.

Той коментира още, че постъпленията в държавния бюджет от продажбата на винетки досега са недостатъчни, за да се отговори на изискванията на обществото за по-модерни, по- комфортни и по-безопасни пътища.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Много голям е толеранса на „експлоатационните разходи“: около 100 млн. лв. Може би за министъра това е една нищожна сумичка.Или спечелилият търга не е писал подробно какви ще са разходите? Прави впечатление и това, че ще ремонтират и по 1000 км на година след като съберат парите, нещо, което ми звучи като фантастика.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.