МВР получи автомобили от Международната организация по миграция (СНИМКИ)

Два случая на заушка в Търговищко Заболели са жени с имунизации

Радикално лява групировка стои зад бомбената атака срещу гръцка телевизия, твърдят разследващи

Европейците пият средно по 140 халби бира годишно

Премиерът Борисов: Новият участък от „Струма“ ще облекчи значително трафика по един от най-натоварените маршрути на Балканите

Цвета Караянчева връчи на доц. д-р Бони Петрунова наградата „Чудесата на България“ в категория „Археолог на годината“

Пак измамиха жена от Попово да даде пари на престъпници 2500 лв. оставила жертвата пред вратата си

В МВР се събира щаб във връзка с усложнената зимна обстановка

Изгоряха колите на двама ключови свидетели по „Суджукгейт“

Пожарникар ранен при гасене

Съвместно патрулиране от три европейски страни отново в Банско

С цветна програма бе открита Работилницата на Дядо Коледа в Благоевград

Вицепремиер и министър раздадоха подаръци на деца в Монтана

Социална кухня бе открита в двора на столичния храм „Св.Св. Кирил и Методий“ (СНИМКИ) Ще работи до Великден

Фалстарт на сайта за електронни винетки Недостъпна е формата за конвертиране от хартиен стикер

Николай Нанков: Трябва да съкратим строителството на тунел „Железница“ с 400 дни

Повече фирми ще строят едновременно тунела „Железница“, за да се избегне загуба на еврофинансиране. Това заяви министърът на регионалното развитие Николай Нанков по БНР. Изграждането на най-трудният участък на магистрала „Струма“ ще бъде разделено на три части, за да се спести време.

„Трябва да рестартираме всичко отначало, с оптимизирани, съкратени срокове. Трябва да редуцираме поне с 400 дни. Чисто технологично ще търсим вариант как да бъде изграден тунелът в съкратените срокове, но мисля, че това е постижимо“, обясни министърът.

Нашето желание е дори, от инженерна гледна точка, да пуснем обществената поръчка на обособени позиции – пътното платно до тунела, самият тунел, като втора, и съответно съоръженията и пътните платна след тунела – като трета обособена позиция, каза Нанков.

„Това означава, че повече фирми ще строят едновременно и по-бързо при съкратените срокове“, допълни той.
Регионалният министър информира, че е готов ОВОС във връзка със строителството на отсечката от автомагистрала „Струма“ в района на Кресненското дефиле и в момента се проверява от консултанти.

„Хронограмата, която следваме, е 2019-а да стартираме реалното изграждане. Стигнем ли дотам, мисля, че в рамките на настоящия програмен период ще успеем да приключим успешно и най-тежкото трасе от АМ „Струма“, каза Нанков.

Вътрешният одит на Министерството на регионалното развитие и благоустройството в момента проверява всички обществени поръчки, съобщи още Николай Нанков, като уточни, че с оглед на оптимизирането на процеса и по-голяма прозрачност в процеса на провеждане на обществените поръчки предстоят структурни промени в Агенция „Пътна инфраструктура“. Идеята на промените е да се постигне и по-добро функциониране в оперативен план. В момента пътните специалисти в Агенцията са под 8% от щата, изтъкна той.

„Липсата на достатъчно подготвен експертен персонал в Агенцията ни създава проблем при реализирането на конкретни обекти, при контрола“, призна министърът.

Планира се създаването на дирекция или най-малкото на отдел „Информационни системи“ в контекста на електронното управление.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. абе направо да разделят работата в тунела на три… едните да копат от север, другите – от юг, а третите, с най-дебелите комисионни 🙂 – по средата.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.