Ердоган обяви началото на турската военна операция в сирийския град Африн

Вучич към сърбите в Косово: Останете тук, не напускайте домовете си, ще ви помагаме

Делегация на ЕК оцени високо работата на ГДБОП в сферата на киберсигурността

Спас Русев гледа „Левски“

Въвеждат Монтесори педагогика в детските градини в Габрово Проектът стартира с 90 000 лева

НКЖИ: Неразрешена маневра е причина за дерайлиралата цистерна с газ на гара Бяла

Борисов и Меркел разговарят в резиденция Бояна (СНИМКИ)

Екатерина Захариева: Реалистично е Македония да получи покана за членство в ЕС още тази година

Произвеждат 50 хиляди кубика сняг за Световното по сноуборд в Банско

4-годишно детенце почина, роми окупираха разложката болница

Остава бедственото положение в смолянската община Баните

Пушач издаде пиян шофьор в Шумен

Бойко Борисов посрещна Ангела Меркел на летището (ВИДЕО)

Българин от Русе извади богоявленския кръст в македонска община, отрупаха го с подаръци

Йоханес Хан: Европа не може да се сведе до банкомат

Николай Нанков: Трябва да съкратим строителството на тунел „Железница“ с 400 дни

Повече фирми ще строят едновременно тунела „Железница“, за да се избегне загуба на еврофинансиране. Това заяви министърът на регионалното развитие Николай Нанков по БНР. Изграждането на най-трудният участък на магистрала „Струма“ ще бъде разделено на три части, за да се спести време.

„Трябва да рестартираме всичко отначало, с оптимизирани, съкратени срокове. Трябва да редуцираме поне с 400 дни. Чисто технологично ще търсим вариант как да бъде изграден тунелът в съкратените срокове, но мисля, че това е постижимо“, обясни министърът.

Нашето желание е дори, от инженерна гледна точка, да пуснем обществената поръчка на обособени позиции – пътното платно до тунела, самият тунел, като втора, и съответно съоръженията и пътните платна след тунела – като трета обособена позиция, каза Нанков.

„Това означава, че повече фирми ще строят едновременно и по-бързо при съкратените срокове“, допълни той.
Регионалният министър информира, че е готов ОВОС във връзка със строителството на отсечката от автомагистрала „Струма“ в района на Кресненското дефиле и в момента се проверява от консултанти.

„Хронограмата, която следваме, е 2019-а да стартираме реалното изграждане. Стигнем ли дотам, мисля, че в рамките на настоящия програмен период ще успеем да приключим успешно и най-тежкото трасе от АМ „Струма“, каза Нанков.

Вътрешният одит на Министерството на регионалното развитие и благоустройството в момента проверява всички обществени поръчки, съобщи още Николай Нанков, като уточни, че с оглед на оптимизирането на процеса и по-голяма прозрачност в процеса на провеждане на обществените поръчки предстоят структурни промени в Агенция „Пътна инфраструктура“. Идеята на промените е да се постигне и по-добро функциониране в оперативен план. В момента пътните специалисти в Агенцията са под 8% от щата, изтъкна той.

„Липсата на достатъчно подготвен експертен персонал в Агенцията ни създава проблем при реализирането на конкретни обекти, при контрола“, призна министърът.

Планира се създаването на дирекция или най-малкото на отдел „Информационни системи“ в контекста на електронното управление.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. абе направо да разделят работата в тунела на три… едните да копат от север, другите – от юг, а третите, с най-дебелите комисионни 🙂 – по средата.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.