Парите за пенсия носят доход до 6,1% Инфлацията изяжда спестяванията за старини

Вижте акцентите от броя на “Труд” в събота, 21 април 2018

Министър Ангелкова пред WTTC: В последните две години туризмът в България отчита ръст от над 25% Във всеки проект за развитие на туризма участват местните хора, общините и бранша

Президентът Румен Радев: Цветанов трудно осмисля това, което чете  (ОБЗОР) Държавният глава обяви, че кампанията му отдавна е отчетена пред Сметната палата 

Доналд Туск ще бъде на обиколка в Западните Балкани следващата седмица

Ученици и студенти от Бургас се потопиха в света на сериала „От местопрестъплението“

Цветан Цветанов проведе среща с представители на Фондация „Америка за България“

Връщат дело срещу Огнян Стефанов Журналистът взел пари на ръка по поръчка на банкера-беглец Цветан Василев

Евродепутатът Андрей Новаков представи програма A.L.E.C.O. в Благоевград

Спецсъдът реши: Кметицата на „Младост“ остава в ареста Заместничката на Десислава Иванчева – Биляна Петрова и посредникът в схемата Петко Дюлгеров също ще бъдат зад решетките

В Берлин обезвредиха бомбата от Втората световна война

Опашка от ценители на изложба на Вежди в Люксембург Скулптурите са подредени в Галерия 88

Установиха салмонелна инфекция в старозагорска детска градина

И Румъния мести посолството си в Ерусалим Президентът Йоханис не бил информиран

Другият пострадал полицай: Хвръкна ми шапката и започнах да плюя стъкла

Николай Нанков: Трябва да съкратим строителството на тунел “Железница” с 400 дни

Повече фирми ще строят едновременно тунела “Железница”, за да се избегне загуба на еврофинансиране. Това заяви министърът на регионалното развитие Николай Нанков по БНР. Изграждането на най-трудният участък на магистрала “Струма” ще бъде разделено на три части, за да се спести време.

“Трябва да рестартираме всичко отначало, с оптимизирани, съкратени срокове. Трябва да редуцираме поне с 400 дни. Чисто технологично ще търсим вариант как да бъде изграден тунелът в съкратените срокове, но мисля, че това е постижимо”, обясни министърът.

Нашето желание е дори, от инженерна гледна точка, да пуснем обществената поръчка на обособени позиции – пътното платно до тунела, самият тунел, като втора, и съответно съоръженията и пътните платна след тунела – като трета обособена позиция, каза Нанков.

“Това означава, че повече фирми ще строят едновременно и по-бързо при съкратените срокове”, допълни той.
Регионалният министър информира, че е готов ОВОС във връзка със строителството на отсечката от автомагистрала “Струма” в района на Кресненското дефиле и в момента се проверява от консултанти.

“Хронограмата, която следваме, е 2019-а да стартираме реалното изграждане. Стигнем ли дотам, мисля, че в рамките на настоящия програмен период ще успеем да приключим успешно и най-тежкото трасе от АМ “Струма”, каза Нанков.

Вътрешният одит на Министерството на регионалното развитие и благоустройството в момента проверява всички обществени поръчки, съобщи още Николай Нанков, като уточни, че с оглед на оптимизирането на процеса и по-голяма прозрачност в процеса на провеждане на обществените поръчки предстоят структурни промени в Агенция “Пътна инфраструктура”. Идеята на промените е да се постигне и по-добро функциониране в оперативен план. В момента пътните специалисти в Агенцията са под 8% от щата, изтъкна той.

“Липсата на достатъчно подготвен експертен персонал в Агенцията ни създава проблем при реализирането на конкретни обекти, при контрола”, призна министърът.

Планира се създаването на дирекция или най-малкото на отдел “Информационни системи” в контекста на електронното управление.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. абе направо да разделят работата в тунела на три… едните да копат от север, другите – от юг, а третите, с най-дебелите комисионни 🙂 – по средата.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.