Арестуваха двама души за подпалването на четири пожара в Гърция

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 26 август 2019

Розово фламинго подлудява летище Бургас Аеропортът има надеждна звукова система

София планира 52 нови електробуса

Екстремна опасност от пожари в 11 области у нас се очаква утре

Над 1000 учители не достигат за страната Според синдикати педагозите са малко заради назначаването им на срочен договор

Катастрофа между три коли затруднява движението по магистрала „Тракия“

Гьобекли тепе и Зеугма – древният чар на Турция Югоизточната й част е все още непозната за туристите, но е истинска ориенталска приказка

Започнаха разговорите между външните министри на Франция и Иран по време на срещата на Г-7

Голям пожар гори край Охрид

Започва поредно издирване на жената птица Амелия Еърхарт - пионер в авиацията, изчезва без следа през 1937 г.

Самара Уивинг в сватбен съспенс “Докато смъртта ни раздели” е лятно жанрово забавление

Евакуираха плаж в Барселона заради бомба от Втората световна война

Деца от българската диаспора в Украйна, Сърбия и северна Македония посетиха Габрово Групата е част от втората национала кампания „Има и по-добро решение“

Иранска правителствена делегация е пристигнала в Биариц за срещата на Г-7

Николай Нанков: Цялото трасе на магистрала „Хемус“ може да бъде готово до 2025 г.

Цялото трасе на автомагистрала „Хемус“ може да бъде готово до 2025 г., заявява регионалният министър Николай Нанков, предаде БГНЕС.

Трасето на АМ „Хемус“ е част от Европейската пътна мрежа от връзката с коридор IV на запад до коридор IX в близост до гр. Велико Търново. Предвидено е да свързва източните и западните части на България с Трансевропейската пътна мрежа. Цялостното изграждане на АМ „Хемус“ ще ускори процеса на икономическо и социално сближаване на регионално ниво и ще окаже благоприятно влияние върху бизнеса и създаването на нови работни места. Общият брой на населението, което ще се възползва от подобрената инфраструктура, е около 2,9 млн. души върху площ от почти 44% от територията на страната. Това заявява регионалният министър Николай Нанков в отговор на депутатски въпрос за това какви са сроковете за проектирането и изграждането на лот 4 и лот 5 на магистрала Хемус и осигурено ли е необходимото за това финансиране.

АМ „Хемус“ ще осигурява и връзка с пристанище Варна, което е ключово за търговията с Украйна, Русия и Турция. Общата дължина на АМ „Хемус“ (А2) е около 420 км. В експлоатация са участъците от София до Ябланица и от с. Белокопитово до Варна, с обща дължина близо 170 км.

Неизградената част от автомагистралата започва от гр. Ябланица, област Ловеч, и завършва при с. Белокопитово, област Шумен. Проектът е разделен на няколко участъка: 1.1. Участък от Ябланица – Боаза. Обща дължина: 9,3 км; Етапна връзка с път 1-4 Коритна – Белокопитово; Селскостопански подлези – 5 бр.; Селскостопански надлези – 2 бр.; Подлези – 1 бр.; Автомагистрала с габарит 27 м. Подписан Договор за проектиране и строителство от 19.07.2017 г. на стойност 54 990 000 лв. без ДДС. Проектът се финансира от републиканския бюджет. За участъка има изготвен и одобрен технически проект, отчуждителните процедури са приключили.

Започна изпълнението на строително-монтажните работи в участъка с подписването на Акт обр. 2а от 21.03.2018 г., които са с продължителност 730 дни. Срок за завършване на строителството – март 2020 г. 1.2Участък от км 87+800 до пресичане с път III-307, включително пътен възел „Дерманци“; 1.3Участък от края на пътен възел „Дерманци“ (пресичане с път III-307) до пресичането с път Ш-3005, включително пътен възел „Каленик“; 1.4 Участък от края на пътен възел „Каленик“ (пресичане с път III-3005) до пресичането с път II-35, включително пътен възел „Плевен“, с приблизителна дължина 17,800 км; За отсечката от п.в. „Боаза“ до пресичането с път II-35 Плевен – Ловеч е проведена обществена поръчка в три обособени позиции за изработване на технически проект по следата на оптимизирано трасе.

През м. май 2017 г. са сключени договорите за проектиране. Техническият проект за АМ „Хемус“, по който ще се извършва строителството между „Боаза“ и път II-35 „Плевен – Ловеч“, с приблизителна дължина 50 км, е в процес на изработване. Като част от проекта се изработва ПУП – Парцеларен план, с който се определят засегнатите площи, необходими за строителство. Индикативна стойност на строителството на участъка от п.в. „Боаза“ до пресичането с път II-35 Плевен – Ловеч – 499 000 000 лв. без ДДС. За обекта няма осигурено финансиране. 1.5 Участък път II-35 до пресичането с път III-301 1.6Участък път III-301 до пресичането с път III-303 1.7Участък път III-303 до пресичането с път 1-5 За АМ „Хемус“ в участъка от път II-35 „Плевен – Ловеч“ до пресичането с път I- 5 „Русе – Велико Търново“ предстои да бъде изработен ПУП-Парцеларен план.

След приключване на отчуждителната процедура се планира провеждане на процедура за избор на изпълнител за извършване на проектиране и строителство (инженеринг). Индикативна стойност на строителството на участъка от път И-35 „Плевен – Ловеч“ до пресичането с път 1-5 „Русе – Велико Търново“ – 850 000 000 лв. без ДДС. За обекта няма осигурено финансиране. 1.8 Участък от път 1-5 до път III-5208, с дължина 89.69, габарит Г27 с по две ленти за движение в едната посока и аварийна лента Проектиране и ново строителство (инженеринг).

Срок за обявяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка: 2021 година. Индикативен срок за стартиране на строителството: 2022 г. Срок за завършване на строителството: 2023 г. Индикативна стойност на проектиране и строителството на участъка от път 1-5 до път III-5208 – 890 000 000.00 лв. без ДДС. За обекта няма осигурено финансиране. 1.9 Участък от п.в. Буховци – п.в. Белокопитово Обща дължина: 16,32 км; Пътен възел – 1 бр.;Пътна връзка с път 1-4 Коритна – Белокопитово; Виадукти – 6 бр.; Мост – 1 бр.; Надлез – 1 бр.; 11 бр. пресичания със селскостопански пътища Обща дължина: 16,32 км. Подписан Договор за проектиране и строителство от 29.09.2017 г. на стойност 119 785 000 лв. без ДДС. Проектът се финансира от републиканския бюджет.

Към момента се изготвя техническият проект от избрания изпълнител, след изготвянето му ще се процедира издаване на Разрешение за строеж и ще започне строителството. Срок за изпълнение – 910 дни, включващо изработка на технически проект и строително-монтажни работи. Срок за завършване на строителството – ноември 2020 г., се казва в писмения отговор на министър Нанков.

Министерство на регионалното развитие и благоустройството и Агенция „Пътна инфраструктура“ работят при пълна мобилизация на административния ресурс, за да може цялото трасе на АМ „Хемус“ да бъде построено до 2025 г. За осигуряване на средства за подготовката и изпълнението на проектите за участъците от п.в. „Боаза“ до п.в. Буховци се търсят източници на финансиране, сред които публично-частно партньорство и държавно гарантирани заеми, завършва отговорът на министъра.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.