Родната къща на Хитлер става полицейски участък

Разкриха десетокласник, потрошил стадион в Еленско

Екстремни емоции без покрив над главата BMW M8 Competition спринтира за 3,3 секунди от 0 до 100 км/ч и развива 305 км/ч

Стафилококово хранително отравяне е причина за състоянието на децата в Ямболско

Полицаи с дрегер при бойци от СК „Шуменска крепост“ Деца разказаха за невнимателни шофьори

Борислав Цеков за номинацията на Цацаров за шеф на КПКОНПИ: Умната държава пази тези хора и използва техния капацитет

Условни присъди и глоби за четирима от ТЕЛК в Стара Загора, обвинени за подкупи

Явор Нотев: Цацаров не е податлив на натиск, той е подходящата кандидатура за шеф на КПКОНПИ

„Обединени патриоти“ наложиха Валери Симеонов за зам.-председател на НС ДПС напусна залата в знак на протест, "Атака" се възмути от новия пост на "провалилия се вицепремиер"

Ясен Тодоров: Цацаров ще влезе с летящ старт в КПКОНПИ, ако бъде избран от НС

Излизат 101 вечни книги на България

Папа Франциск пристигна на посещение в Тайланд, ще се срещне с краля

Пентагонът: ИДИЛ се е възползвала от турската инвазия в Сирия и от американското изтегляне

Доц. Мангъров за смъртта на 3-годишното дете: Става дума за скоротечно протичане на една инфекция

Няма повече пясък в часовника В четвъртък и Франция ще ратифицира Протокола за членство на Северна Македония в НАТО, остава Испания

Николай Николов: „София – град за хората“ пак остави крайните квартали на произвола на съдбата

Визията за София, която главният архитект Здравко Здравков представи в четвъртък вечерта на площад „Света Неделя“, отново засяга само централната градска част, а аз исках да чуя и видя нещо и за крайните квартали. Това коментира общинският съветник от БСП Николай Николов, който присъства на презентацията „София – град за хората“ на главния архитект на столицата.

„Презентацията на арх. Здравков беше хубава, но аз останах с впечатлението, че той е загрижен повече за бизнеса, отколкото за хората, каза Николай Николов. – Истината е, че София е град на хората и съвсем не е само идеалният център. София е и на крайните квартали, и на крайградските райони. Там положението е много тежко, но засега не забелязвам желание от страна на управляващите да променят нещо. Граждани от крайните квартали постоянно ме канят на срещи и съм напълно наясно с проблемите им. Скоро проверявах сигнал в „Сердика“. Отидох през нощта, за да проверя оплакването на гражданите от липсата на осветление по улиците. Бях с кола, но съжалих, че не съм с бронетранспортьор. По улиците „Свобода“, „Христо Станишев“ и 279 не само, че няма осветление, но и настилката беше надупчена като швейцарско сирене. От дъжда дупките бяха пълни с вода и улиците бяха непроходими. Хората там са оставени на произвола на съдбата. Не е по-различно състоянието и в другите крайни квартали. И е съвсем наложително да ни покажат визия за тяхното развитие, а не да си говорим постоянно и само за центъра“.

По време на дискусията, след презентацията на главния архитект, Николай Николов засегна и друг проблем – този за сигурността на гражданите в удължената пешеходна зона по бул. „Витоша“ от ул. „Алабин“ до площад Света Неделя. „Арх. Здравков призна, че гражданите все още се притесняват да ходят по пътното платно в тази зона. За мен това притеснение е напълно обосновано, тъй като там минават трамваи. И ще е много трудно хората да свикнат да вървят по двете платна край линиите, коментира Николай Николов. – Къде по света има пешеходна зона, по която да върви трамвай?! Този въпрос с колегите от БСП в СОС го повдигнахме още при дебатите за приемане на доклада за удължаване на пешеходната зона. По време на презентацията в четвъртък отново не чух от арх. Здравков решение на този проблем“.

Общинският съветник от БСП засегна темата и за велоалеите. „Продължавам да твърдя, че в София велоалеи няма. Има някакви велоотсечки, които дори не са изградени така, както трябва, коментира Николай Николов. – Безумни решения като това на ул. „Г. С. Раковски“ не само, че не улеснява велосипедистите, но дори пречи на трафика от автомобили и на градския транспорт. Проблемът е, че продължавам да виждам доклади в СОС, в които има заложено изграждане на така наречени „велоалеи“ с дължини от по стотина метра. А помним, че кметът Фандъкова беше обещала на велосипедистите 200 км велоалеи! Това за мен е крайно несериозно отношение от страна на управляващите в Столична община. Говорят за намаляване на трафика, а с нищо не мотивират хората да използват екологичния транспорт с велосипеди. Дори точно обратното затрудняват придвижването на хората с колело“.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.