Нинова откри петото заседание на 49-ия Конгрес на БСП

Над 40 на сто от избраните депутати в Индия са обвинени в изнасилване, убийство или опит за убийство

Шефът на АБРО: Кабелното пиратство носи вреда за телевизиите и съдържанието, което достига до зрителите

Подобряват колите с помощта на виртуална реалност Високотехнологични очила помагат на конструкторите

Коалицията, воюваща в Йемен, ще получи от Берлин оръжие за 1 милиард евро

7,4 по Рихтер край бреговете на Нова Зеландия Няма данни за пострадали и материални щети

Тръмп: Лондон се нуждае от нов кмет незабавно Американският президент нарече Садик Хан "бедствие"

Брад Пит и Лиз Тейлър тръгват към звездите В нова фантастична драма

Индия въвежда нови по-високи мита върху хранителни продукти, внос от САЩ

Колко ракия да се пие, ако се намали виното?

Саудитският престолонаследник обвинява Иран за нападенията в Оманския залив

Горещо време днес, температурите скачат до 34 градуса

България празнува Деня на йога

Днес е Петдесетница

Конгресът на БСП решава дали да бъде приета оставката на Корнелия Нинова

Николай Петров, КФН: Промените при „Бонус-Малус” предвиждат по-лошите шофьори да плащат повече, а добрите да получават 25 % отстъпка

Промените при „Бонус-Малус” предвиждат по-лошите шофьори да плащат повече, а добрите да получават 25 % отстъпка от гражданската си отговорност, ако 7 години са карали без нарушения или катастрофи. Мнозина обаче попитаха защо малус точки ще се пишат и на автомобилите. Николай Петров, началник на отдел в „Застрахователен надзор” в Комисията за финансов надзор (КФН) обясни, че необходимо малус точките да бъдат записвани и на автомобила, за да не стават злоупотреби.

„Основният принцип, по който трябва да се работи е на базата на собственика, т.е. аз притежавам една кола и оттук нататък пътнотранспортните произшествия и наказания се пишат на моя сметка, независимо от това кой управлява колата. Ако под някаква форма малусът не бъде прикачен и към автомобилът, начинът за заобикаляне на системата би бил много по-лесен”, коментира той пред Нова телевизия.

Николай Петров обясни, че точки се пишат на автомобила и в Румъния само за служебните и това е така, защото в другите има друг принцип на регистрация на автомобилите.

„Бонусът се трупа с времето. Трябва да е минала една година и се слиза с един клас надолу. Системата предвижда, че се взима по-лошият клас от този на собственика и от този на автомобила”, каза още Петров.

„Шофьорите са наказани само, ако са собственици или сключват „Гражданска отговорност”. Системата ни е направена така, че ако вие цял живот карате чужди автомобили и нямате собствен, вие никога няма да усетите системата „Бонус-Малус”, защото вие никога няма да сключите „Гражданска отговорност“, но ако законът не ви позволява да карате автомобил без да сте вписан в неговия регистрационен номер не би могло да бъде направено така, т.е. ние не можем да създадем 100 % справедлива система в ситуация, в която обстоятелствата са несъвършени”, уточни той.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Още по темата

  1. Според наредба на КФН Бонус по „Гражданска“ през януари 2019 г. Три години плащаш повече за едно нарушение

  2. Вижте „разясненията“ на Комисията за финансов надзор за системата „бонус-малус“ Обясниха защо трябвало малусът да е до 400%, а бонусът - до 25%

  3. Непазарен и нестимулиращ Американски анализ на предложената система за „бонус-малус“: Бумащина и затруднения В САЩ се определя само на шофьора/собственика и според вида МПС

  4. С въвеждането на „бонус-малус” „Гражданска“ до 2 пъти по-скъпа за камионите Опитни шофьори ще плащат много по-висока цена заради ефекта на натрупването

  5. Проектът за бонус-малус предвижда „Гражданска“ според нарушенията и на двамата съпрузи Фирмите ще плащат в зависимост от историята на автомобила

  6. Плащаме застраховка според нарушенията 1000 лв. Гражданска за хулигани на пътя Цената ще нараства при причинена катастрофа и глоби от КАТ

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Истината е че пак ни прецакват. Много лесно е да се накажат недобросъвестните шофьори. Хванат ли го в крачка, комфискуват возилото. Целта е съвсем друга и тя е да ни натоварят с още данъци и си намират предлог.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.