На 22 април 2018 да почерпят

Стоичков повежда „Селтик“ срещу „Ливърпул“

Два литра твърд алкохол и 10 грама кокаин

Полицията арестува фен, заподозрян за раняването на полицайката на мача “Левски”-ЦСКА

НФСБ със закон за футболното хулиганство

Търсят евтино мехлем за брадавици в Турция Бургазлии на лекарствен туризъм

Синът на Валери Симеонов преодолял наркозависимост

Работодатели от Варненско готвят протест заради скъп ток от ТЕЦ Варна

11 българи са спечелили над 1 млн. долара на покер Фахредин Мустафов получи половин милион на турнир в Барселона

Инспекторите на ОЗХО взеха проби в Дума

Слизат от педалите на пешеходна пътека Велосипедистите масово вършат нарушения, някои не са и чували, че има правила

Вижте акцентите от броя на “Труд” в неделя, 22 април 2018

10 000 унгарци протестираха за свобода на медиите

Мегз показа зърна на светско парти

Заев: Никога не сме били толкова близо до решение за името

Нова наредба сваля от колите шофьорите с тежки форми на диабет и хипертония

Снимка: Олег Попов/Архив

Хората с диабет, с високо кръвно налягане и сърдечни проблеми да не могат да шофират – това са част от правилата, заложени в проекта на нова наредба на Здравното министерство, чиято цел е да ограничи катастрофите.

От МЗ обясниха, че забраните важат само при тежките форми на диабета и хипертонията, когато има риск шофьорът да загуби съзнание зад волана. Правилата трябва да влязат в сила от догодина и ще важат при взимане или при подновяване на книжка.

„Има много несъответствия (с европейското законодателство – б.ред.). Около 2 млн. души у нас са засегнати от сърдечно-съдови заболявания и около половин милион – от диабет. За един хипертоник това означава на всеки 3 месеца да се консултира с кардиолог ( и специалист ендокринолог – за хората с диабет – б.ред.) – т.е. това е огромен ресурс. Фондът не осигурява направления за този вид услуга, трябва да сме категорични”, коментира по БТВ д-р Георги Миндов, председател на Дружеството на столичните общопрактикуващи лекари.

„Може да е много хубава наредбата , но изпълнението няма как да се установи. Ами ако човек с диабет минава по пешеходната пътека и получи хипогликемия и предизвика катастрофа? Да спрем хората с диабет да ходят тогава?”, предложи иронично д-р. Румен Богданов, председател на Асоциацията на диабетиците в България.

„Наредбата е от 2011 г., през 2016 г. има промяна, това е трета и промяна сега. Сега тази наредба разрешава на хората с някои болести да управляват. Това не означава да се отнеме книжката, а да не се издаде медицинско свидетелство, което казва, че такъв човек не може да управлява”, беше коментарът на бившият директор на КАТ Алекси Стратиев.

„Това е само проект, ще искаме личният лекар да преценява (а не специалисти – кардиолози и ендокринолози – б.ред.). Всеки обаче умишлено може да прикрие заболяването си, защото иначе може да загуби работата си”, коментира Миндов.

„Хората с диабет са с два типа на заболяването – тип 1 (инсулинозависим) и тип 2. Огромната група от хора с диабет тип 2 са на таблетки, не на инсулин, и хипогликемията е много рядко явление при тях” посочи д-р Бoгданов.

„Би могло да има връзка между пътната полиция и компетентните специалисти. Има например и много психично болни хора,които са зад волана”, посочи Стратиев.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.