Новият шеф на Фолксваген обеща по-висока корпоративна етика

Снимка: Архив

Главният изпълнителен директор на Фолксваген (Volkswagen) Херберт Дис обеща да изгради по-етична корпоративна култура в компанията след скандала дизелгейт и очерта нова структура от шест подразделения, чиято цел е да направи по-лесно вземането на решения в автомобилостроителя, предаде Асошиейтед прес.

Фолксваген трябва, в този смисъл да стане по-честен, по-отворен, по-истински, накратко - по-етичен, заяви днес Дис, цитиран от ДПА.

Той говори на първото си общо събрание на акционерите, след като оглави компанията на 12 април. Дис замени предишния главен изпълнителен директор Матиас Мюлер, който пое ръководството на Фолксваген, малко след като автомобилопроизводителят призна през септември 2015 година, че е инсталирал софтуер в дизеловите си автомобили, който манипулира тестовите резултати за отделените вредни газове.

Дис каза, че започва инициатива наречена "Заедно за морал", която предвижда да бъде разработена вътрешна система за подаване на сигнали и така да се провежда политика на нулева толерантност към неправомерно поведение.

Шефът на германският автомобилопроизводител каза още, че отделните подразделения на компанията ще взимат собствени решения, без да е нужно винаги да получават одобрение от най-високо равнище.

Шестте подразделения са: масовите коли като основната марка Фолксваген, луксозно подразделение - Ауди (Audi), суперлуксозното Порше (Porsche) и автомобилите за търговски нужди. Финансовите и търговските услуги допълват списъка на подразделенията.

Дис отбеляза също така, че макар навсякъде да може да има неетично поведение "при нас определено (случаите) са доста". Той подчерта, че етичното поведение е основна бизнес цел, точно колкото и разработването на автомобили и маркетинга.

Фолксваген отчете рекордни продажби през януари и приходи от 20,1 милиарда евро (24,3 милиарда долара) за първото тримесечие на 2018 година.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Свят