Изпуснахме Кипър, но не и първото място, драмата ще е до последно

На 17 ноември 2018 да почерпят

Малък гайдар разплака всички във „Фермата“

Вижте от птичи поглед опустошението след пожарите в Калифорния (ВИДЕО)

Искрен Веселинов, „Обединени патриоти“: Валери Симеонов разговаря с Каракачанов преди да реши за оставката

23 лица с трайни увреждания започнаха работа в община Смолян

Започва Рали спринт Сливен

Ограничават движението по Панаирния мост в Пловдив тази събота

Ето кои са окончателните състави на България и Кипър

САЩ намаляват бойците си в Африка За да се фокусират над заплахите от Русия и Китай

Ралица Паскалева предаде псевдо продуцент на ФБР Измамникът искал да я прави порно актриса

Вино без градус е новата мода Наши производители вече правят експерименти за производството му

Протестиращите майки за оставката на Валери Симеонов: Ще чакаме решението на Народното събрание

Министерски съвет потвърди: Оставката на Валери Симеонов е лично негово решение

Насрочиха процес за бунга-бунга партитата Силвио Берлускони отново на мушката на съдебната власт

НСИ: Потребителското доверие в България се понижава

Снимка: Архив

През април 2017 година общият показател на потребителското доверие в България се понижава с 1,6 пункта спрямо неговото равнище в началото на годината, когато доверието на потребителите нарасна с 2,5 пункта до близо 10-годишен връх (най-високо ниво от пролетта на 2007-а година насам), отчита НСИ. От института обясняват влошаването на индекса на потребителското доверие се дължи изцяло на понижение на доверието сред градското население.

Мненията на потребителите относно развитието на общата икономическата ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията има за следващите дванадесет месеца, също бележат леко влошаване в сравнение с предходното наблюдение, проведено през месец януари. По-негативни са и прогнозите на потребителите в нашата страна относно безработицата през следващите дванадесет месеца, показват резултатите от последното проучване на НСИ. Оценките за изменението на потребителски цени през последните дванадесет месеца са също по-неблагоприятни в сравнение с мненията, изразени три месеца по-рано, докато инфлационният очаквания за следващите дванадесет месеца се засилват.

Относно финансовото състояние на домакинствата, оценките и очакванията на потребителите, живеещи в градовете са по-негативни, докато мненията на населението в селата бележат известно подобрение. В същото време последната анкета на НСИ отчита малко по-благоприятна обща оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупки на предмети с дълготрайна употреба, както подобна тенденция се наблюдава и при намеренията на потребителите да извършат такива разходи през следващите дванадесет месеца.

От института поясняват, че трябва да се има предвид, че показателят „доверие на потребителите“ на НСИ представлява средно аритметична на балансите на очакванията за развитието през следващите дванадесет месеца на финансовото състояние на домакинствата, на общата икономическа ситуация в страната и на спестяванията на домакинствата и безработицата, като последният баланс се взема с обратен знак.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.