Новите жилища в София ще поскъпнат с до 5% Достъпните кредити и изгодните условия привличат клиенти

Над 230 000 лв. само за ден събра благотворителният базар на Международен женски клуб – София

Министър Аврамова: Търсим дългосрочни решения за водната криза в Перник

Вижте какво откри ГДБОП в бърлогата на групата за компютърни измами (СНИМКИ)

Парламентът отхвърли и 8 лв., и 1 лв. на глас за партийните субсидии

Депутат попита репортерка с какво бельо е (ВИДЕО)

Жена загина при катастрофа на Е-79 край Ребърково

Съдът на ЕС: Собствениците на апартаменти са длъжни да плащат и отоплението на общите части

Седем са кандидатите за шеф на БНР

Собственикът на „ТАД груп“ Иван Тодоров остава в ареста

България и САЩ с форум за киберсигурността Н. Пр. Херо Мустафа: След разговорите във Вашингтон отношенията са на следващо ниво

Президентът Радев: Имаме криза във водния сектор, нужна е цялостна стратегия

МЗХГ и МОН обявяват конкурс „Моето стопанство“ част от кампания „Супер фермер“

Новата Мис Плеймейт: Нямам любим, само секспартньор

Кметът на Търговище представи екипа си

Нужни са 10,5 млрд. лв. за пътна безопасност Лошите шосета водят до 19 пъти повече загуби от катастрофи

Втори сме след Румъния по брой загинали

Умни технологии свалят разходите за поддръжка с 30%

Близо 10,5 млрд. лв. са необходими за да се превърнат всичките магистрали и пътища от първи до трети клас в напълно безопасни. Това заяви председателят на Българска браншова асоциация “Пътна Безопасност” инж. Николай Иванов.

Сумата е нужна, за да се подобрят настилката и геометричните показатели на шосетата, да се обезопасят мантинелите, пътните знаци, стълбовете и дърветата край пътя. От години у нас секторът на пътната безопасност се недофинансира и това, наред с превишената скорост, са сред основните причини страната ни да е на второ място в Европа по брой загинали на пътя на 1 млн. жители. Преди нас е само Румъния. У нас смъртта си в автомобила или на пешеходната пътека през 2017 г. са намерили 96 души на 1 млн. души от населението, а в Западна Европа инциденти с фатален край се случват на 30-40 души на 1 млн. жители.

Лошите пътища водят до големи загуби за държавата от нереализиран работен потенциал, лечение на ранените и щети по колите. Лошите шосета носят 19 пъти повече загуби на 1 км. от пътно-транспортни произшествия от безопасните пътища.

С 30% могат да бъдат намалени разходите за поддържане на пътищата, ако бъде въведена Интегрирана информационна система за анализ и контрол. Чрез камери и умни технологии могат да се следят шосетата, да се правят анализи за участъците с много произшествия, да се следят температурите и да се информират шофьорите за условията на шосето, обясни инж. Калин Калчев.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. Подобряване качеството на подготовката на водачите и осигуряване на ефективен контрол по пътищата не изисква никакви средства.

  2. Прав си Драшански. А пък това да управляваш колата си като цивилизован човек, а не като дивак днес си е нещо задължително. Колата ни е вече ежедневие – не е „вижте ме как надувам със 150“ или „как виж маце как пиля гуми по главната“.

  3. А кой ще спре изпреварващите на непрекъсната линия без грам видимост или джигитие, каращи все едно са сами на пътя или тиинейджърите, решили да „се позабаляват“ или мангалите с каруците по магистралите и главните пътища, тракторите с кални гуми? Това са основните виновници, а не липсата на 10,5млрд. Тази сума изглежда голяма, но може да се отдели за 10г. И след това ще установим, че загиналите са повече от преди.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.