На 17 януари 2019 да почерпят

Задигнаха колата на Хю Грант, актьорът моли крадците да му върнат само сценария

Правителството на Тереза Мей оцеля във вота недоверие

Две коли са се ударили челно в Пловдив, трима души са ранени

Убитата млада жена в „Банишора“ е бита, душена и ритана

Остават опашките пред лифта в Банско Кметът на зимния курорт Георги Икономов пред „Труд“: Законодателството трябва да се прецизира

Майк Пенс: САЩ ще се борят, за да гарантират поражението на „Ислямска държава“

Сергей Полунин изгонен от Парижката опера „Лошото момче на балета” обиди гейовете, жените и дебелите

Мъж е пострадал след удар в мантинела на пътя Пловдив – Карлово

25-годишна жена е убита в столичния квартал „Банишора“ По първоначални данни извършител е нейният приятел, който е опитал да се самоубие

Фокуси със сирене въртят търговци и производители Вдигат водното съдържание и сухото мляко в продукта

Дават две данъчни облекчения за деца с увреждания

Ердоган: Дейтънското споразумение трябва да се преразгледа, защото то „не решава бъдещето на Босна и Херцеговина“

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 17 януари 2019

Грипната вълна се разраства

Нужни са 10,5 млрд. лв. за пътна безопасност Лошите шосета водят до 19 пъти повече загуби от катастрофи

Лошите пътища носят 19 пъти повече загуби на един километър от пътно-транспортни произшествия.

Втори сме след Румъния по брой загинали

Умни технологии свалят разходите за поддръжка с 30%

Близо 10,5 млрд. лв. са необходими за да се превърнат всичките магистрали и пътища от първи до трети клас в напълно безопасни. Това заяви председателят на Българска браншова асоциация “Пътна Безопасност” инж. Николай Иванов.

Сумата е нужна, за да се подобрят настилката и геометричните показатели на шосетата, да се обезопасят мантинелите, пътните знаци, стълбовете и дърветата край пътя. От години у нас секторът на пътната безопасност се недофинансира и това, наред с превишената скорост, са сред основните причини страната ни да е на второ място в Европа по брой загинали на пътя на 1 млн. жители. Преди нас е само Румъния. У нас смъртта си в автомобила или на пешеходната пътека през 2017 г. са намерили 96 души на 1 млн. души от населението, а в Западна Европа инциденти с фатален край се случват на 30-40 души на 1 млн. жители.

Лошите пътища водят до големи загуби за държавата от нереализиран работен потенциал, лечение на ранените и щети по колите. Лошите шосета носят 19 пъти повече загуби на 1 км. от пътно-транспортни произшествия от безопасните пътища.

С 30% могат да бъдат намалени разходите за поддържане на пътищата, ако бъде въведена Интегрирана информационна система за анализ и контрол. Чрез камери и умни технологии могат да се следят шосетата, да се правят анализи за участъците с много произшествия, да се следят температурите и да се информират шофьорите за условията на шосето, обясни инж. Калин Калчев.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. Подобряване качеството на подготовката на водачите и осигуряване на ефективен контрол по пътищата не изисква никакви средства.

  2. Прав си Драшански. А пък това да управляваш колата си като цивилизован човек, а не като дивак днес си е нещо задължително. Колата ни е вече ежедневие – не е „вижте ме как надувам със 150“ или „как виж маце как пиля гуми по главната“.

  3. А кой ще спре изпреварващите на непрекъсната линия без грам видимост или джигитие, каращи все едно са сами на пътя или тиинейджърите, решили да „се позабаляват“ или мангалите с каруците по магистралите и главните пътища, тракторите с кални гуми? Това са основните виновници, а не липсата на 10,5млрд. Тази сума изглежда голяма, но може да се отдели за 10г. И след това ще установим, че загиналите са повече от преди.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.