На 20 юли 2018 да почерпят

Автоиндустрията в САЩ призова Тръмп да не налага мита върху вноса на коли

Муслин и Янкович отпадат като вариант за „Левски“

1700 незаети места останаха в софийските гимназии

Новият британски министър за Брекзит иска по-интензивни преговори с ЕС

Творчески терминал „България – Израел” Този нов културен формат е продължение на фестивала „Българска душа на Святата земя”

Кнесетът прие спорен закон, даващ право на самоопределение само на евреите

Погазват се правата на психично болните

Учени регистрираха нова сеизмична активност край вулкана Етна

Сменяме валидните винетки с електронни Общините искат 20% от таксите

Борисов пред „Известия“: Влизането на Турция в ЕС в момента е невъзможно

Нараства броят на заразените със Западнонилски вирус в Гърция

Избили на сляпо животните в Странджа Не е установен дори щамът на болестта

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 20 юли 2018

Румяна Милова, дирекция „Паркиране и мобилност“ пред „Труд“: Въвеждаме нощен служебен абонамент за „синя зона“ в София Центърът за градска мобилност ще осигури патрул и паяк

Обвиняват БДЖ в нагласени поръчки

В нагласени обществени поръчки обвиниха БДЖ представители на две дружества за ремонт на локомотиви – „Експрес Сервиз“ ООД и „БДЖ-Кончар“ АД. Сава въпрос за обществена поръчка за ремонт и поддръжка на 9 локомотива на стойност 4 млн. лв. Според двете фирми, от публикуваните условия става ясно как локомотиви на БДЖ ще се ремонтират от самото дружество, в негови сгради, с негов персонал и съоръжения. По този начин БДЖ заплаща за извършването на едни и същи ремонти 2 пъти – веднъж на собствения си персонал и на доставчиците на резервни части, и втори път – на частната фирма – официален изпълнител на поръчката.

Според Анастас Колев, управител на локомотивния завод „Експрес Сервиз“ ООД в Русе, това е поредната поръчка за ремонт на локомотиви на БДЖ, до която не допускат предприятието. Другата фимра за ремонт на локомотиви, която всъщност е дъщерна на БДЖ – БДЖ-Кончар АД, не отговаря на изискванията на обществената поръчка. „Всички компании могат да участват в поръчките на БДЖ, включително и такива от ЕС. Важното е кой ще предложи добра цена и качество на услугата“, коментира зам.-министърът на транспорта Велик Занчев. Той уточни, че вътрешна свада между частни дружества стои зад атаката към железниците и допълни, че не може през медиите да се печелят поръчки. „Министърът на транспорта Ивайло Московски разпореди проверка в кратък срок. Ако се установят каквито и да било нарушения, свързани с нея, тя ще бъде прекратена“, уточни той.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.