Две жертви и десетки ранени при пожар в хотел в Прага (ВИДЕО)

Европа ще рециклира всички пластмасови опаковки след 2030 г.

Молдова ще иска компенсация от Русия заради „окупацията“ на Приднестровието

Спряха камионите по няколко направления заради снега

Просветният министър: Привличането на млади учители е предизвикателство

Въоръжена атака срещу 5-звезден хотел в Кабул

Вижте акцентите от броя на „Труд“ в неделя, 21 януари 2018

Меркел и Борисов в отговор на “Труд”: България влиза много скоро в Шенген Премиерът събира европейските лидери и Реджеп Ердоган във Варна

Командоси щурмуват пробно прототипи на стената на Тръмп

Махат незаконни билбордове в София Столичният инспекторат откри 14 такива само по бул. „Черни връх“

Ципрас: Македонска нация никога не е имало Ще е абсурдно обаче в името на страната да няма Македония, смята гръцкият премиер

Хиляди румънци се събраха на протест в Букурещ (ВИДЕО)

САЩ и Русия призоваха Турция и сирийските кюрди към сдържаност

Турция нанесе въздушен удар по позиции на сирийските кюрди

Григор искал да е бегач и да знае френски език

Оборудват патрулките с ПОС терминали

Снимка: Архив

ПОС терминали в патрулните коли на пътна полиция предлага Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

Целта е глобите на нарушителите да се събират още на пътя.

Според Асоциацията е необходима съвсем лека корекция на законовата уредба, за да имаме възможност да плащаме глобите си на пътя веднага. По този начин би се спестило време на нарушителя от една страна, от друга – събираемостта на глобите би се повишила чувствително, убедени са от неправителствената организация.

Статистиката сочи, че 50% от санкциите не се плащат, а 95 на сто от глобите, наложени на чуждестранни шофьори въобще не се събират.

Плащане с ПОС терминали вече и извън сферата на услугите. С

Сегашният закон позволява на полицаите само да връчват фишове на място, но не и приемат плащане на глоби.
Според Настимир Ананиев, който беше председател на транспортна комисия в 43-тото НС, един тир ако минава през страната може да извърши няколко нарушения и след това трудно ще бъде санкциониран.

Тази практика може да се прекрати с ПОС терминали в патрулките на пътните полицаи, твърдят от Асоциацията на пострадали при катастрофи.

Владимир Тодоров, председател на Асоциацията, даде пример с това, че на запад действа принципа първо плащаш, а после обжалваш. „В момента законодателството е изключително архаично, действа един закон от 68-ма година. Не знам защо, когато заговорим с народни представители за промяна на този закон, за тях той е някаква свещена крава”, споделя той, цитиран от БТВ.

Изготвяне на закон за ПОС устройства в колите на Пътната полиция би срещнало някои пречки, обяснява председателят на транспортната комисия в новия парламент.

Халил Летифов, председател на транспортна комисия, от техническа гледна точка трябва да се прецезира как ще се оборудват колите и къде ще отиват парите от нарушителите.

Предложението за нов закон ще бъде внесено в Народното събрание до един месец.

Всяка година над 20 са жертвите от катастрофи, причинени по вина на чуждестранни граждани. Затова мярката за плащане глоби веднага би довела до дисциплиниране на водачите, които не са с българско гражданство, смятат експертите.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.