Парите за пенсия носят доход до 6,1% Инфлацията изяжда спестяванията за старини

Вижте акцентите от броя на “Труд” в събота, 21 април 2018

Министър Ангелкова пред WTTC: В последните две години туризмът в България отчита ръст от над 25% Във всеки проект за развитие на туризма участват местните хора, общините и бранша

Президентът Румен Радев: Цветанов трудно осмисля това, което чете  (ОБЗОР) Държавният глава обяви, че кампанията му отдавна е отчетена пред Сметната палата 

Доналд Туск ще бъде на обиколка в Западните Балкани следващата седмица

Ученици и студенти от Бургас се потопиха в света на сериала „От местопрестъплението“

Цветан Цветанов проведе среща с представители на Фондация „Америка за България“

Връщат дело срещу Огнян Стефанов Журналистът взел пари на ръка по поръчка на банкера-беглец Цветан Василев

Евродепутатът Андрей Новаков представи програма A.L.E.C.O. в Благоевград

Спецсъдът реши: Кметицата на „Младост“ остава в ареста Заместничката на Десислава Иванчева – Биляна Петрова и посредникът в схемата Петко Дюлгеров също ще бъдат зад решетките

В Берлин обезвредиха бомбата от Втората световна война

Опашка от ценители на изложба на Вежди в Люксембург Скулптурите са подредени в Галерия 88

Установиха салмонелна инфекция в старозагорска детска градина

И Румъния мести посолството си в Ерусалим Президентът Йоханис не бил информиран

Другият пострадал полицай: Хвръкна ми шапката и започнах да плюя стъкла

Оборудват патрулките с ПОС терминали

Снимка: Архив

ПОС терминали в патрулните коли на пътна полиция предлага Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

Целта е глобите на нарушителите да се събират още на пътя.

Според Асоциацията е необходима съвсем лека корекция на законовата уредба, за да имаме възможност да плащаме глобите си на пътя веднага. По този начин би се спестило време на нарушителя от една страна, от друга – събираемостта на глобите би се повишила чувствително, убедени са от неправителствената организация.

Статистиката сочи, че 50% от санкциите не се плащат, а 95 на сто от глобите, наложени на чуждестранни шофьори въобще не се събират.

Плащане с ПОС терминали вече и извън сферата на услугите. С

Сегашният закон позволява на полицаите само да връчват фишове на място, но не и приемат плащане на глоби.
Според Настимир Ананиев, който беше председател на транспортна комисия в 43-тото НС, един тир ако минава през страната може да извърши няколко нарушения и след това трудно ще бъде санкциониран.

Тази практика може да се прекрати с ПОС терминали в патрулките на пътните полицаи, твърдят от Асоциацията на пострадали при катастрофи.

Владимир Тодоров, председател на Асоциацията, даде пример с това, че на запад действа принципа първо плащаш, а после обжалваш. „В момента законодателството е изключително архаично, действа един закон от 68-ма година. Не знам защо, когато заговорим с народни представители за промяна на този закон, за тях той е някаква свещена крава”, споделя той, цитиран от БТВ.

Изготвяне на закон за ПОС устройства в колите на Пътната полиция би срещнало някои пречки, обяснява председателят на транспортната комисия в новия парламент.

Халил Летифов, председател на транспортна комисия, от техническа гледна точка трябва да се прецезира как ще се оборудват колите и къде ще отиват парите от нарушителите.

Предложението за нов закон ще бъде внесено в Народното събрание до един месец.

Всяка година над 20 са жертвите от катастрофи, причинени по вина на чуждестранни граждани. Затова мярката за плащане глоби веднага би довела до дисциплиниране на водачите, които не са с българско гражданство, смятат експертите.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.