10 години затвор за причинена тежка телесна повреда в Гърция при шофиране

Жилищната сграда в Пловдив, чийто покрив беше отнесен, остава обитаема

Борис Джонсън обеща да изведе Великобритания от ЕС на 31 октомври със или без споразумение

Коя е буквата на живота

Владимир Чуков: Арестуваните за трафик на мигранти са действали от години

Д-р Крис Проктър, главен научен директор на Бритиш Американ Табако пред „Труд“: БАТ трансформира тютюневата индустрия чрез иновации

Пожарът в ТЕЦ „Марица Изток 2“ е напълно загасен и няма замърсяване на околната среда Най-вероятно се касае за технически причини или човешка грешка

Тръмп ще се срещне с Путин на форума на Г-20 в Осака

Евакуираха 2500 души в малък германски град заради две неизбухнали бомби от Втората световна война

Спецпрокуратурата дава подробности за акцията срещу престъпна група за трафик на мигранти

Предупреждения за опасно време и днес, оранжев код в 4 области в страната

КЕВР обсъжда цената на природния газ

Съветът на коалицията ще заседава за партийните субсидии

Италиански мафиот избяга от затвор в Уругвай

Накъде след тежките присъди в Сегед „Камионът на смъртта“ и злодейският план за етническо размиване на Европа

Оборудват патрулките с ПОС терминали

КАТ, полиция

ПОС терминали в патрулните коли на пътна полиция предлага Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

Целта е глобите на нарушителите да се събират още на пътя.

Според Асоциацията е необходима съвсем лека корекция на законовата уредба, за да имаме възможност да плащаме глобите си на пътя веднага. По този начин би се спестило време на нарушителя от една страна, от друга – събираемостта на глобите би се повишила чувствително, убедени са от неправителствената организация.

Статистиката сочи, че 50% от санкциите не се плащат, а 95 на сто от глобите, наложени на чуждестранни шофьори въобще не се събират.

Плащане с ПОС терминали вече и извън сферата на услугите. С

Сегашният закон позволява на полицаите само да връчват фишове на място, но не и приемат плащане на глоби.
Според Настимир Ананиев, който беше председател на транспортна комисия в 43-тото НС, един тир ако минава през страната може да извърши няколко нарушения и след това трудно ще бъде санкциониран.

Тази практика може да се прекрати с ПОС терминали в патрулките на пътните полицаи, твърдят от Асоциацията на пострадали при катастрофи.

Владимир Тодоров, председател на Асоциацията, даде пример с това, че на запад действа принципа първо плащаш, а после обжалваш. „В момента законодателството е изключително архаично, действа един закон от 68-ма година. Не знам защо, когато заговорим с народни представители за промяна на този закон, за тях той е някаква свещена крава”, споделя той, цитиран от БТВ.

Изготвяне на закон за ПОС устройства в колите на Пътната полиция би срещнало някои пречки, обяснява председателят на транспортната комисия в новия парламент.

Халил Летифов, председател на транспортна комисия, от техническа гледна точка трябва да се прецезира как ще се оборудват колите и къде ще отиват парите от нарушителите.

Предложението за нов закон ще бъде внесено в Народното събрание до един месец.

Всяка година над 20 са жертвите от катастрофи, причинени по вина на чуждестранни граждани. Затова мярката за плащане глоби веднага би довела до дисциплиниране на водачите, които не са с българско гражданство, смятат експертите.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.