ГДБОП разби престъпна група, занимавала се с имотни измами в Стара Загора

Цветанов обсъди с Щефан Майер (ХДС/ХСС) възможностите за парламентарен контрол над дейността на Европол

Шофьорка пострада, колата й се преобърна на завой

Българка, възпитаничка на АУБ, е в класацията „30 под 30“ на ФОРБС за Европа

Крадци отмъкнаха арматурно табло от кола

Екатерина Захариева: ЕК няма да отхвърли българската инициатива за среща на върха Турция-ЕС

Сезират прокуратурата за лъвчетата от Разград, готвели изнасянето им без знанието на Общината

Лавров: Русия я обвиняват за всичко в света, Сърбия – за всичко на Балканите

Двама членове на „Пуси райът“ поискаха убежище в Швеция

Откриха труп на мъж в напоителен канал край пловдивското село Марково

Министър Димов в Европарламента: В Пирин България не нарушава европейското законодателство

Тома Биков: Ако президентът Радев иска политическа криза, да го заяви ясно

Тежък жребий за България в дебютното издание на Лигата на нациите

РЗИ: В Добрич за питейни нужди да се ползва само бутилирана вода

Съдът постанови арест за двама изнасилвачи на 59-годишна жена Издирват единия изнасилвач, избягал в чужбина

Обучават близо 200 учители как да работят в мултикултурна среда

Снимка: Веселина Ангелова

Ромска организация от Велико Търново обучава близо 200 учители, които през тази учебна година ще започнат да водят часове по Фолклор на етносите. Целта на ръководството на Центъра за етнически диалог и толерантност „Амалипе“ е с тези часове да повиши мотивацията на ромските ученици за образование, да стимулира активното участие на родителите в учебния процес и в училищния живот, но и да помогне на българските, турските и други ученици да видят в своите връстници приятели, а не обект на стереотипи и предразсъдъци.

„Факт е, че тези часове помагат не само да задържат децата в училище, да намалят безпричинните отсъствия и отпадането, но и повишават образователните резултати на децата. Така например, през изминалата учебна година, учениците посещаващи часове по Фолклор на етносите – ромски фолклор са имали средно по 3.29 неизвинени отсъствия на ученик, докато средният брой отсъствия за учениците, участващи в Програмата „Всеки ученик ще бъде отличник“ е 13,13, а процентът на отпаднали ученици, които са посещавали тези часове е 0.55%.

„В рамките на двете обучения учителите ще се запознаят с методите на преподаване, които могат да активизират учениците и техните родители, които могат да ги накарт да споделят и преоткриват ценностите си. Те ще се запознаят как да създадат интерактивна класна стая, как да направят връзката между фолклора и традициите на всеки един етнос с това, което изучаваме в задължителните училищни предмети, за да не изглежда то на учениците толкова абстрактно. Така например, ще могат да видят как силите на триене, за които учениците учат по физика, намират приложение при изработването на вретена в рударския занаят. В рамките на обучението учителите ще се запознаят с методите на теренна работа и как заедно с учениците могат да събират архиви, да запазват свидетелства на културата, да записват устен фолклор и подредят изложба с историята и културата на различните етноси в даденото населено място“, обясниха от Център „Амалипе“.

Интересът към обучението е изключително голям. Близо 100 учители от Северна България са заявили желание да се включат в първия етап от 21 до 23 октомври и още толкова техни колеги ще вземат участие в обучението от 27 до 29 октомври.

По настоящем часове по Фолклор на етносите – ромски фолклор се изучават в около 250 училища в България. Голямата част от тях са включени в програмата на Център Амалипе „Всеки ученик ще бъде отличник“. Тези часове обхващат над 5000 ученици от различен етнически произход.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.