Без галактически сблъсък между ПСЖ и „Реал“

На 18 септември 2019 да почерпят

Плеймейтката Марешка с шокираща победа в „Игри на волята“

Предадоха се двамата мъже, издирвани за погрома в столичния бар

Локализиран е пожарът край Велинград

„Антична Сердика“ става част от игрите и заниманията на децата

САЩ и Беларус ще възстановят напълно дипломатическите си отношения

Тео Ушев получи нова награда

Европейската агенция по лекарствата проверява препаратите, съдържащи ранитидин

Прокуратурата погва техническия шеф на БНР (обзор) Пламен Костов ще отговаря за престъпление по служба

Москва и Анкара договарят нови „перспективни оръжия“

Министър Ангелкова обсъди развитието на балнео туризма с водещи лекари

Инж. Стоян Братоев: Най-добрият кмет на София е този, който е направил най-много за метрото

Наши Миг-29 в съвместна тренировка с румънци и канадци

Горивата може да поскъпнат с до 10 ст.

Общи уроци по природни науки в иновативните училища

Иновативните училища у нас са в 133 населени места – от 111 общини в 28 области.

Учители по различни предмети се обединяват в час, за да преподават на децата свързани теми

Половината от частните в класацията

Свързването на природни науки и/или обществени в един урок. Това един от модерните методи на преподаване, на който ще разчитат иновативни училища у нас. Оказва се, че най-полезни за учениците са именно иновациите, които са свързани с промяна на учебните програми и разместване на съдържанието. Това заяви пред “Труд” зам.-председателят на комисията по иновации към МОН и директор на 51 СУ в София Асен Александров.
Преди старта на новата учебна година модерните школа, които преосмислят практиките си и въвеждат нови методи на преподаване за подобряване на образованието, нарастват до 395 от всички близо 3000 училища в страната.

“Най-полезни за учениците са иновации, които представляват промяна в учебните програми и съдържание, така че да се осигурят междупредметни връзки. Наредбите позволяват да се разместват планове”, обясни Александров и уточни, че нововъведенията не трябва непременно да бъдат включват високи технологии.

Така в някои училища, сред които и 51 СУ, разчитат на свързването на уроци по природните науки – физика, химия и биология, или пък обществените науки. “Например числата на Фибоначи може да бъде съвместен урок по биология, изобразително изкуство, музика, математика и физика. Златното сечение при изобразителното изкуство, което в математиката се нарича числата на Фибоначи, може да се види при фалангите на пръстите ни, които са в този порядък. Същото го има и във физиката, защото се оказва, че този порядък в Космоса е много важен”, разказа един от модерните уроци Асен Александров.

По думите му има връзка между броя учениците и иновациите, като в София модерните училища са най-много. В голям процент от случаите все пак се разчита на обучение чрез въвеждане нови технологии като мултимедии, виртуална реалност, облачни технологии и др. Статистиката показва още, че почти половината от 200-те частни школа също са получили етикета “иновативни”.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.