Нинова откри петото заседание на 49-ия Конгрес на БСП

Над 40 на сто от избраните депутати в Индия са обвинени в изнасилване, убийство или опит за убийство

Шефът на АБРО: Кабелното пиратство носи вреда за телевизиите и съдържанието, което достига до зрителите

Подобряват колите с помощта на виртуална реалност Високотехнологични очила помагат на конструкторите

Коалицията, воюваща в Йемен, ще получи от Берлин оръжие за 1 милиард евро

7,4 по Рихтер край бреговете на Нова Зеландия Няма данни за пострадали и материални щети

Тръмп: Лондон се нуждае от нов кмет незабавно Американският президент нарече Садик Хан "бедствие"

Брад Пит и Лиз Тейлър тръгват към звездите В нова фантастична драма

Индия въвежда нови по-високи мита върху хранителни продукти, внос от САЩ

Колко ракия да се пие, ако се намали виното?

Саудитският престолонаследник обвинява Иран за нападенията в Оманския залив

Горещо време днес, температурите скачат до 34 градуса

България празнува Деня на йога

Днес е Петдесетница

Конгресът на БСП решава дали да бъде приета оставката на Корнелия Нинова

Ограничават колите в центъра на София Обмисля се пешеходна част от бул. “Цар Освободител” и район без стари автомобили в дни с мръсен въздух

Предлагат безплатна жълта зона

Зафир Зарков
Зафир Зарков

Ограничаването на колите в центъра на София е основна цел на градската управа. С проекта на план за устойчива градска мобилност с хоризонт до 2035 г. експертите от “Инфрамобилплан” предлагат на общината да се направи пешеходна зона част от бул. “Цар Освободител”, обясни пред “Труд” общинският съветник Зафир Зарков.

Целта на мярката е да се ограничи транзитния трафик през центъра на града, като се прекъсне пътя на колите, и те да минават по ринговете на града. Експертите предлагат бул. „Цар Освободител” да се затвори след ул. “Раковска” – от “Орлов Мост” към Народното събрание, но още не са конкретизирали идеите си. Друго предложение е да се затвори пресечната точка на бул. “Дондуков” и бул. “Цар Освободител”. Важно е всички тези идеи да бъдат широко комуникирани с гражданите, допълни Зарков

Планът обхваща политики по всички видове транспорт и ще бъде гласуван от СОС. Предлага се и ограничаване на доставките за магазините от камиони само с Евро 5 и 6.

Експертите предлагат и паркирането да поскъпне в платените зони, запълнени на над 85%, което не е сигурно че съветниците ще приемат. Логиката е, че ако зоната е толкова пълна, значи цената е ниска и не води до това по-малко коли да влизат в центъра. В останалите райони на града се предвижда въвеждане на жълта зона, където паркирането ще е безплатно. Идеята е да бъдат обособени и разчертани паркоместата и пътна полиция да осъществява контрол дали се паркира правилно. Ще се строят буферни паркинги на бул. „Монтевидео”, бул. “Ботевградско шосе”, кв. „Надежда”, кв. “Люлин” под метростанция “Сливница”. Ще бъде довършен и този на бул. „В. Левски”.

Отделно във вече приетия доклад с описани в него мерки за чист въздух е предвидена рестрикция за старите коли и по-специално за тези, които са с по-ниски екологични стандарти от Евро 5 или Евро 6. При продължаващо с дни замърсяване на въздуха и прогноза за такова, те няма да бъдат допускани в центъра. Предстоят законодателни промени за да се осъществи контролът по мярката. Зарков съобщи и че до края на годината обявяват обществена поръчка за зарядни станции за електромобили. Има и предложение да се въведе зелена зона между бул. “Шипченски проход”, ул. “Л. Стоянов”, бул. “Цариградско шосе” и бул. “М. Еминеску”. Според Зарков това не е удачно, защото въвеждането й силно ще редуцира паркоместата на живущите в района и е необходимо да бъде комуникирано отново с тях.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. В някой държави пък (Канада, Япония…) не ти разрешават да си купиш кола ако нямаш осигурено паркомясто. Албания направи друго- забрани вноса на стари коли т.е. все елементарни неща.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.