На 27 юни 2019 да почерпят

Мюсюлманин обнови църква в Преславско Сърбин градил храма преди 122 г., сега Али Кюлюмов помогнал с работници и материали

ДАНС гони дъщерни фирми на офшорки Банките докладват за съмнителни плащания над 50 евро

Хореографът Фреди Франдзути: Еротиката е важна част от „Кармина Бурана”

„Фолксваген” предпочита София пред Измир Вече има разговори за продажбата на имот до българската столица за новия завод

Народният театър издига сцена под звездите За трета поредна година спектаклите ще се играя на открито от 21:30 часа

Дилъри търгували с дрога от коли в движение (обзор) Осем ефективни и две условни присъди за 10 участника в наркогрупа

Йенс Столтенберг: Русия има време до 2 август да се върне към ракетния договор

Порой причини наводнение в Котел, някои от жителите бяха евакуирани

Цеци Красимирова пуши трева

Не забраняват вноса на дизели втора ръка

Мелиса спретва на Селим гаден женски номер

Наказателният спецсъд остави Николай Банев в ареста

Климатичните аномалии съсипват кръвното и секса Динамичната смяна на времето между жеги, обилни валежи и бури стават все по-често явление

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 27 юни 2019

Ода на радостта BMW M850i xDrive е колата от мечтите на автомобилните маниаци

„Осмицата“ на BMW е истинска легенда. Първото поколение на модела (1989 – 1990 г.) спечели сърцата на ценителите като „спящата красавица“ заради чудния си дизайн и подвижните фарове, подобни на затворени очи. Отскоро има нова „осмица“, която пак е красива, пращи от сила и гледа пътя сърдито с тесните си лазерни „очи“.

Всички автомобили от актуалната гама на BMW са мощни и бързи, но M850i xDrive е „черешката на тортата“. Това е чистокръвна спортна порода със зашеметяваща визия и брутална динамика. С две думи – кола мечта, която ще се явява в сънищата на феновете на високите скорости.

Ниска (1,34 м), широка (1,90 м), дълга (4,85 м) и солидна (1890 кг) новата Серия 8 създадена за каране, каране и пак каране. С конфигурация 2+2 места и багажник с вместимост 420 л „баварецът“ е бърз бегач на къси и дълги разстояния, като с изминаването на всеки метър показва на водача какво означава „радост от шофирането“. Популярното мото на BMW тук достига друга орбита и звучи като „ода на радостта“ за сетивата на всеки, който цени автомобилната естетика и динамика.

Когато ключът е в джоба ти, всяко приближаване до автомобила предизвиква вълнение, сякаш е за първи път. Агресивният дизайн привлича магнетично погледите. Ниската каросерия е с дълго междуосно разстояние (2,82 м) и къси надвеси. Карбоновият покрив се снижава елегантно назад, образувайки две вдлъбнатини като при състезателните автомобили. В изпъкналите калници се въртят красиви 20-инчови джанти с различни по широчина гуми – 245 отпред и 275 отзад. Широката и висока задна част е като „прорязана“ от тесните светлини, в бронята има вертикални отвори за въздух, а дифузьорът е впечатляващ с големите овални ауспухови тръби. Ефектната визия е комбинирана с ефективна аеродинамика за върхово представяне на асфалта. По тази причина дъното на автомобила е изцяло затворено за по-малко въздушно съпротивление.

Отвътре „осмицата“ е подобаващо луксозна. Разкошните кожени седалки предлагат удобно настаняване и добра странична опора за бързо каране в завои. Задните места изглеждат примамливо, но са неудобни за възрастни. Отпред обаче мястото е в изобилие. Водачът държи в ръце компактен спортен волан с дебела мека кожена облицовка и планки за смяна на предавките. Централната конзола е като произведение на изкуството – коженият лост е с кристална ръкохватка, а всичко блести в хром, метал и черен лак. Таблото е изцяло кожено. Специален цветен дисплей служи за климатичната инсталация, който се намира под основния 12,3-инчов екран на мултимедията. Той показва брилянтни изображения и навигационни карти с триизмерна визия. Менюто за управление на различните функции не създава трудности, като работата с него е неочаквано интуитивна.

Централният приборен инструмент зад волана е изцяло дигитален с диаметър 10,25 инча. Естествено, изображенията на него са различни в зависимост от избрания режим на шофиране. Специален индикатор информира какъв въртящ момент и колко конски сили от общата мощност се използват в конкретния момент. По-високо, директно пред очите на водача се намира Head-up дисплей, който показва по-големи и по-контрастни цветни изображения.

 

 

530 коня вилнеят с променлив звук

Сърцето и душата на BMW M850i xDrive е нов битурбо двигател V8 с работен обем 4,4 л, оборудван с филтър за твърди частици. Той генерира максимална мощност 530 к.с. при 5500-6000 оборота и максимален въртящ момент 750 Нм при 1800-4600 оборота. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 3,7 секунди – също колкото наточеното Porsche 911 GT3. Традиционно за BMW максималната скорост е ограничена по електронен път до 250 км/ч, защото двигателят недвусмислено показва, че има потенциал за доста по-сериозни скоростни подвизи. В сравнения с досегашния мотор V8 инженерите са успели да получат 68 конски сили повече при същото тегло на агрегата.

В зависимост от избрания режим на движение се променя звукът на „бавареца“. Изпускателната система с активно управление на клапите променя рева, който излиза от ауспуховите тръби. Още в режим „Комфорт“ автомобилът реагира при най-слабото докосване на газта. А в режими „Спорт“ и „Спорт+“ нещата стават брутални. Колата „лети“ по асфалта, моторът работи в горния диапазон на оборотите, 8-степенният автоматик сменя предавките светкавично с подаване на междинна газ при понижаване. Така звучи „одата на радостта“, която може да бъде опасна за шофьорската книжка на водача и гумите върху джантите. Благодарение на информацията от навигационната система трансмисията „знае“ най-добрите параметри за излизане от завоите, така че работата на водача става още по-лесна.

 

 

Всички колела завиват заедно

Електронните системи и интелитентното двойно предаване xDrive имат сериозни заслуги за това огромният ресурс на двигателя да не се губи между колелата и пътя. На хубав асфалт BMW M850i xDrive показва образцово пътно поведение. Този „баварец“ определено не обича дупките, но преодолява неравностите удивително комфортно благодарение на дългото си междуосие и адаптивното окачване.

Сравнително дългата каросерия не затруднява маневрирането, защото серийно автомобилът е оборудван с четири завиващи колела. Те намаляват радиуса на завой и улесняват паркирането. При скорост до 72 км/ч (в спортен режим – до 90 км/ч) задните колела завиват в противоположна посока на предните, а над 100 км/ч всички колела завиват в една и съща посока за още по-прецизно следване на зададената с волана траектория.

За още по-комфортно возене на пътниците се предлага електронна стабилизация на каросерията, която неутрализира накланянето при бързо каране в завои. Всички системи за безопасност, комфорт, свързаност и асистенция от портфолиото на BMW са на разположение в M850i xDrive, но най-голямото „изкушение“ в тази удивителна машина е да я командваш лично, а не с помощта на електроника.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. вероятно поредния немски 6оклук. ако данните не са потвърдени от независим източник – да си я врът в задника…
    както един колега скоро изтъкна – всеки нещастник мечтае за немска кола, а аз ще го подкрепя, че наистина само нещастниците си мечтаят за немски боклуци.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.