Ограничено е движението по част от АМ „Тракия“ заради полагане на мантинели и маркировка

Премиерът Борисов заминава на работно посещение в Хърватия

Премахнаха дърво, застрашаващо 100-годишната вестникопродавница в Лом (СНИМКИ)

Вижте как е мотивирана кандидатурата на Сотир Цацаров за шеф на КПКОНПИ (ДОКУМЕНТИ)

Шуменска забавачка организира кръводарителна акция

Родителите на Джак Блек създали телескопа „Хъбъл”

Ясна е причината за хранителното натравяне на децата в Ямболско

Вижте какво реши Министерски съвет днес, 20 ноември 2019 г.

Шефът на „ВиК“-Перник: Водата на язовир „Долна Диканя“ не може да се използва, заразена е със салмонела 

САЩ похвалиха България за модернизирането на армията

Зоран Заев: Френското вето за ЕС ме унищожи лично

Премиерът: Половин милиард лева повече са дадени за пенсионерите по време на нашето управление

Сърфистка засне спускането си по огромна вълна (ВИДЕО)

Даниела Дариткова: Кандидатурата на Цацаров за председател на КПКОНПИ е консенсусна

Арестуваха мъж за кражба на багер за половин милиона лева в София

Около 16-20 хиляди лв. са спестени от посещението на президента Румен Радев

Изборът на машината, която превози президента Румен Радев до Брюксел, е заради икономичността и сигурността за сметка на удобствата, коментираха авиоексперти. От тази визита са спестени около 16-20 хиляди лева, съобщи БТВ.

Основният правителствен самолет е „Еърбъс” А319. Той може да лети с 900 км/ч на до 12 000 метра височина с делегация от 90 души. До Брюксел този самолет ще стигне за 2 часа, гори 5 литра керосин на километър. Условията биха могли да бъдат определени като луксозни.

Изборът на президента обаче е C-27J “Спартан”. 9 хиляди метра таван, скорост до 600 километра в час. Могат да се сложат до 60 седалки. Всъщност на борда може да се монтира всичко, от седалки до операционна, защото знаете този самолет може да се използва включително и за спасителни операции. Има и стюардеси, стюарди. Стига до Брюксел за 3 часа – час повече лети от Еърбъса и гори 3 литра на километър, което е по-икономично.

Амортизационните разходи на спартана също са по-малки. За разлика от еърбъса, в спартана има парашути, така, че всеки може да ги ползва по всяко време, ако размисли.

Президентът Радев не може да го управлява. Според авиоексперти изборът бил добър, защото по този начин се тренират летците, които трудно покриват норматива – летателни часове. Те дават за пример американския президент, който ползва „Еър Форс 1”.

В дългогодишната си практика на главен щурман на българската авиация, полковник Йордан Колев е летял с над 20 вида самолети. Признава, че би предпочел съвременна реактивна машина пред спартана.

За пример дава „Еърбъс” А320: „Има има съвременна автоматика, той е изцяло автоматичен както в полета, така и в захода, може да каца при 75 метра видимост в напълно автоматичен режим, без намеса на пилотите”.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.