Разбиха мрежа за криптовалута на българката Ружа Спецпрокуратурата, ГДБОП и ДАНС включени в акция на Европол по разследване на международна група за пране на пари

„Алтернатива за Германия“ иска наказания за бежанците, криещи възрастта си

Актьорът Майкъл Дъглас беше обвинен в сексуален тормоз

Удостоиха със златен почетен знак съдия в Търново Поликсена Георгиева, след 40 г. стаж, напуска Апелативния съд в старата столица поради пенсиониране

Еманюел Макрон обеща увеличение на разходите за отбрана

Комисия по безопасност на движението в Благоевград с редица мерки за повишаване сигурността на пътя

Празнуваха бабинден с водосвет и ритуално миене на ръцете на лекарите в Дебелец На тържеството присъства 73-годишната Ана Тошева, която се слави като най-опитната акушерка

Франция отхвърли британска идея за мост през Ламанша

Учреден е Съветът на учените към министъра на околната среда и водите

Чешкият парламент свали депутатския имунитет на премиера Андрей Бабиш

Кое име липсва в разследването на bTV за детските градини? Лидер на „Да, България!“ записал децата си в детска градина в нарушение на правилата, партията се отплаща с подкрепа на Мариана Иванова

Николина Ангелкова: Над 61% от чуждестранните туристи у нас идват от страните от ЕС

Горещини в Австралия взеха жертви

„Галъп“: Българите не приемат домашното насилие, както и „третия пол“

Ники Хейли: Русия подкопава международните усилия срещу употребата на химически оръжия

Около 16-20 хиляди лв. са спестени от посещението на президента Румен Радев

Изборът на машината, която превози президента Румен Радев до Брюксел, е заради икономичността и сигурността за сметка на удобствата, коментираха авиоексперти. От тази визита са спестени около 16-20 хиляди лева, съобщи БТВ.

Основният правителствен самолет е „Еърбъс” А319. Той може да лети с 900 км/ч на до 12 000 метра височина с делегация от 90 души. До Брюксел този самолет ще стигне за 2 часа, гори 5 литра керосин на километър. Условията биха могли да бъдат определени като луксозни.

Изборът на президента обаче е C-27J “Спартан”. 9 хиляди метра таван, скорост до 600 километра в час. Могат да се сложат до 60 седалки. Всъщност на борда може да се монтира всичко, от седалки до операционна, защото знаете този самолет може да се използва включително и за спасителни операции. Има и стюардеси, стюарди. Стига до Брюксел за 3 часа – час повече лети от Еърбъса и гори 3 литра на километър, което е по-икономично.

Амортизационните разходи на спартана също са по-малки. За разлика от еърбъса, в спартана има парашути, така, че всеки може да ги ползва по всяко време, ако размисли.

Президентът Радев не може да го управлява. Според авиоексперти изборът бил добър, защото по този начин се тренират летците, които трудно покриват норматива – летателни часове. Те дават за пример американския президент, който ползва „Еър Форс 1”.

В дългогодишната си практика на главен щурман на българската авиация, полковник Йордан Колев е летял с над 20 вида самолети. Признава, че би предпочел съвременна реактивна машина пред спартана.

За пример дава „Еърбъс” А320: „Има има съвременна автоматика, той е изцяло автоматичен както в полета, така и в захода, може да каца при 75 метра видимост в напълно автоматичен режим, без намеса на пилотите”.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.