Предупредителен код за ниски температури в 12 области утре

Мадуро прекъсна дипломатическите отношения с Колумбия

20 хиляди протестират пред казармите на Националната гвардия в Каракас

Кораби на НАТО акостираха във Варна

Премиерът Борисов на среща на върха между ЕС и Лигата на арабските държави

Цветанов в Благоевград: ГЕРБ трябва да показва предимствата на ЕС, а не да говори като БСП

Хуан Гуайдо: Високопоставени чиновници на Мадуро са избягали в Турция

Алберт Попов: В България и стените помагат, надявам се да зарадвам публиката

Паргов: Крайният срок БСП да се върне в парламента е 27 май

Сърби кандидатстват за прием в армията на Косово

Полицаите, пострадали при ареста на 17-годишен таксиджия: Законът трябва да ни защитава повече

Хамид Хамид: ДПС остана единствената опозиция в парламента

Ябълките са естествен щит срещу болестите Те са единствените плодове, подходящи за десерт

Нормализирано е движението на влаковете по направлението София-Мездра

ГЕРБ: БСП не е искала по надлежния ред залата в Община Видин

Около 16-20 хиляди лв. са спестени от посещението на президента Румен Радев

Изборът на машината, която превози президента Румен Радев до Брюксел, е заради икономичността и сигурността за сметка на удобствата, коментираха авиоексперти. От тази визита са спестени около 16-20 хиляди лева, съобщи БТВ.

Основният правителствен самолет е „Еърбъс” А319. Той може да лети с 900 км/ч на до 12 000 метра височина с делегация от 90 души. До Брюксел този самолет ще стигне за 2 часа, гори 5 литра керосин на километър. Условията биха могли да бъдат определени като луксозни.

Изборът на президента обаче е C-27J “Спартан”. 9 хиляди метра таван, скорост до 600 километра в час. Могат да се сложат до 60 седалки. Всъщност на борда може да се монтира всичко, от седалки до операционна, защото знаете този самолет може да се използва включително и за спасителни операции. Има и стюардеси, стюарди. Стига до Брюксел за 3 часа – час повече лети от Еърбъса и гори 3 литра на километър, което е по-икономично.

Амортизационните разходи на спартана също са по-малки. За разлика от еърбъса, в спартана има парашути, така, че всеки може да ги ползва по всяко време, ако размисли.

Президентът Радев не може да го управлява. Според авиоексперти изборът бил добър, защото по този начин се тренират летците, които трудно покриват норматива – летателни часове. Те дават за пример американския президент, който ползва „Еър Форс 1”.

В дългогодишната си практика на главен щурман на българската авиация, полковник Йордан Колев е летял с над 20 вида самолети. Признава, че би предпочел съвременна реактивна машина пред спартана.

За пример дава „Еърбъс” А320: „Има има съвременна автоматика, той е изцяло автоматичен както в полета, така и в захода, може да каца при 75 метра видимост в напълно автоматичен режим, без намеса на пилотите”.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.